Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

Ρασπούτιν

Ποιος ήταν ο Ρασπούτιν - Ο  διαβολικός καλόγερος με τα «τεράστια προσόντα» που ξελόγιαζε τις Τσαρίνες και κυβερνούσε τη Ρωσία (Photos) - Media
Τους τελευταίους μήνες ακούμε συνέχεια το όνομα Ρασπούτιν στην ελληνική βουλή και στις προανακριτικές για τη Novartis. Ποιος ήταν όμως ο πραγματικός Ρασπούτιν; Ο διαβολικός καλόγερος με τα «μεγάλα προσόντα» που από το κρεβάτι του είχε περάσει όλη η καλή κοινωνία της Τσαρικής Ρωσίας.
Ο Ρασπούτιν γεννήθηκε στο Ποκρόφσκογε της επαρχίας Τομπόλσκ, και από τις επικρατέστερες ημερομηνίες γέννησής του είναι η 21η Ιανουαρίου 1869. Δολοφονήθηκε στο Πέτρογκραντ στις 30 Δεκεμβρίου του 1916.
Ήταν γιος χωρικών από τη Σιβηρία και παρόλο που πήγε σχολείο, παρέμεινε αμόρφωτος σε σημείο που δεν ήξερε ούτε να γράφει.

Οι πνευματικές του αναζητήσεις τον οδήγησαν σε ηλικία 18 ετών σε μοναστήρι, όπου μυήθηκε στη διδασκαλία των «Μαστιγουμένων», μίας αίρεσης, τα μέλη της οποίας ονομάζονταν επίσης και πειθαρχούμενοι, κουκουλοφόροι ή δερόμενοι και οι οποίοι μαστιγώνονταν για λόγους μετανοίας ή εξιλέωσης. Διαστρεβλώνοντας τα κηρύγματα της αίρεσης αυτής, ο Ρασπούτιν διατύπωσε δικό του δόγμα, σύμφωνα με το οποίο η σεξουαλική εξάντληση ήταν το καλύτερο μέσο για να φθάσει ο πιστός στην κατάσταση της «θείας αταραξίας», ώστε να βρεθεί πιο κοντά στον Θεό.
Έφυγε από το μοναστήρι πριν γίνει μοναχός και επέστρεψε στο χωριό του, όπου παντρεύτηκε το 1889 και απέκτησε τέσσερα παιδιά. Τελικά, όμως, εγκατέλειψε το σπίτι και την οικογένειά του το 1901 για να γίνει προσκυνητής και πέρασε μεγάλο διάστημα περιπλανώμενος φτάνοντας μέχρι το Άγιο Όρος και τα Ιεροσόλυμα. Στο διάστημα αυτό, ζούσε από τις δωρεές των χωρικών ως αναχωρητής . Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από τη στιγμή που έφυγε από το Ποκρόφσκογε, κατάφερε να γίνει γνωστός για τις υποτιθέμενες θεραπευτικές του δυνάμεις, αλλά και για τη σκανδαλώδη σεξουαλική του συμπεριφορά.
To 1903, ο Ρασπούτιν παρέα με τη φήμη για τις υποτιθέμενες υπερφυσικές ικανότητές του, έφτασε στην Αγία Πετρούπολη. Εκεί, χάρη σε μια μανία που είχε καταλάβει την υψηλή κοινωνία για τον μυστικισμό και τον αποκρυφισμό, κατάφερε να αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές σε αριστοκρατικούς κύκλους.
Η πρώτη επαφή του Ρασπούτιν με το αυτοκρατορικό ζεύγος ήταν το φθινόπωρο του 1905, όταν στη Ρωσία διαδραματίζονταν τα γεγονότα της γνωστής εξέγερσης ενάντια στη μοναρχία. Εκτός όμως από τα γεγονότα αυτά, την αυτοκρατορική οικογένεια είχε κλονίσει και η ανακάλυψη ότι ο Αλεξέι Νικολάγεβιτς, ο διάδοχος του θρόνου, ήταν αιμοφιλικός. Ο Ρασπούτιν, κατόρθωσε με αποστάγματα και γιατροσόφια δικής του εφεύρεσης να απαλύνει το πρόβλημα των αιμορραγιών του αγοριού και με το περιστατικό αυτό άρχισε μια δεκαετία κυριαρχίας του στις υποθέσεις της τσαρικής οικογένειας και του κράτους, αφού είχε φροντίσει να πείσει το ανήσυχο ζεύγος ότι η ζωή του παιδιού εξαρτιόταν από τον ίδιο.
Ζώντας στην Πετρούπολη και κηρύσσοντας ότι η σωματική επαφή μαζί του είχε εξαγνιστικά και θεραπευτικά αποτελέσματα, κατάφερε να αποπλανήσει πολλές γυναίκες και, ενώ οι αναφορές για τη διαγωγή του έφταναν στον τσάρο Νικόλαο, εκείνος δεν τις πίστευε, ενώ τιμωρούσε με πολιτικούς διωγμούς εκείνους που τις μετέφεραν.
Μέχρι το 1911 η συμπεριφορά του Ρασπούτιν είχε πάρει διαστάσεις σκανδάλου και οι ερωτικές ιστορίες για τον ακόλαστο αυτό «καλόγερο» ήταν στα χείλη όλων. Τελικά, ύστερα από πιέσεις, ο τσάρος εξόρισε τον ευνοούμενό του, αλλά κάτω από την επιμονή της τσαρίνας Αλεξάνδρας αναγκάστηκε να ανακαλέσει την απόφασή του λίγους μήνες αργότερα, καθώς δεν ήταν διατεθειμένος να θέσει σε κίνδυνο την ζωή του γιου του ή να δυσαρεστήσει την σύζυγό του, που ήταν φανατικά πιστή του Ρασπούτιν, επειδή της έλεγε πως ήταν «αγία» και πως την βλέπει στα όνειρά του με φωτοστέφανο.
Ο Ρασπούτιν ξελόγιαζε δεκάδες γυναίκες ανήλικες και ενήλικες. Καθημερινά τις υποχρέωνε να ικανοποιούν τα σαδιστικά σεξουαλικά βίτσια του, λέγοντας τους ότι τις εξαγνίζει και απομακρύνει από μέσα τους το σατανά. Τις έπειθε με μια μόνο ματιά καθώς είχε πολύ έντονο βλέμμα, αλλά και τη δυνατότητα να γυρνά τους βολβούς των ματιών του. Μερικές φορές πάθαινε κρίσεις, άρπαζε βίαια μια πόρνη του δρόμου, εξαφανιζόταν σε κάποιο σπίτι και σε λίγο έβγαινε μιλώντας με δυνατή φωνή και κάνοντας περίεργες χειρονομίες. Στην πρωτεύουσα κυκλοφορούσε η φήμη ότι ήταν προικισμένος με ένα τεράστιο όργανο, σαν του αλόγου. Ταυτόχρονα, αυξανόταν ο κύκλος των πιστών του Ρασπούτιν στο γυναικείο πληθυσμό των αργόσχολων κυριών της υψηλής κοινωνίας. Τον σέβονταν και τον τιμούσαν σα να ήταν επίσκοπος, ενώ δεν ανήκε καν σε μια μονή. Οι κοντέσες και οι δούκισσες επισκέπτονταν το διαμέρισμά του, του φιλούσαν το χέρι, γονάτιζαν μπροστά του, τον γέμιζαν δώρα και όταν έφευγαν ζητούσαν ως χάρη να πάρουν μαζί τους για να πλύνουν τα λερωμένα ρούχα του, αν ήταν δυνατόν με υπολείμματα ιδρώτα!...
Η δύναμη του τυχοδιώκτη χωρικού έφτασε στο απόγειό της μετά το 1915, όταν ο Νικόλαος έφυγε για το μέτωπο κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο τσάρος Νικόλαος ανέλαβε προσωπικά την ηγεσία του στρατού επειδή ο Ρασπούτιν ισχυρίστηκε ότι είδε σε όραμα, ότι σε αντίθετη περίπτωση θα χανόταν ο πόλεμος. Με την απουσία του Νικολάου, η αυτοκράτειρα Αλεξάνδρα διαδραμάτισε έναν πιο ενεργό ρόλο στη διακυβέρνηση και έτσι ο Ρασπούτιν κατάφερε να ασκεί σημαντική επιρροή διορίζοντας και παύοντας το προσωπικό του κράτους κατά τις επιθυμίες του. Η δύναμη αυτή τον έκανε να παραφέρεται και να αναγκάζει νομάρχες, υπουργούς και διευθυντές να εξευτελίζονται κολακεύοντας τον ευνοούμενο της τσαρίνας. Ο ίδιος ο Ρασπούτιν, αν άλλαζε γνώμη για την ικανότητα κάποιου στελέχους, έπειθε την Αλεξάνδρα να τον διώξει, λέγοντας απλά ότι «μπήκε ο διάβολος μέσα του» και κολακεύοντας ταυτόχρονα τη δική της αφέλεια λέγοντας ότι «βλέπει τον Χριστό να στέκει στο πλάι της».
Εναντίον του Ρασπούτιν οργανώθηκε συνωμοσία, στην οποία συμμετείχαν πρόσωπα του συγγενικού περιβάλλοντος του Τσάρου, με σκοπό να τερματιστούν τα απανωτά πλήγματα που δεχόταν η μοναρχία σε μια τόσο ταραγμένη εποχή, την οποία τελικά θα ακολουθούσε η περίφημη Ρωσική επανάσταση. Τη νύχτα της 29ης προς την 30η Δεκεμβρίου 1916, ο σύζυγος της ανιψιάς του Τσάρου, Γιουσούποφ, προσκάλεσε τον Ρασπούτιν στο σπίτι του και του προσέφερε δηλητηριασμένο κρασί και γλυκό.
Το τέλος του Ρασπούτιν όμως ήταν εξίσου επεισοδιακό με τη ζωή του. Ενώ ήπιε το δηλητηριασμένο κρασί, ζητά δεύτερο ποτήρι, τρώει και τα γλυκά, όμως δεν δείχνει κανένα ίχνος αδιαθεσίας. Υπάρχει η θεωρία ότι η ζάχαρη εξουδετέρωσε την επίδραση του δηλητηρίου. Έτσι, ο Γιουσούποφ τον πλησιάζει και του ρίχνει μια σφαίρα στην καρδιά. Ο Ρασπούτιν όμως καταφέρνει να συρθεί φωνάζοντας μέχρι την αυλή, όπου τον προφταίνουν και του αδειάζουν ολόκληρο γεμιστήρα επάνω του. Κατόπιν, πήραν το σώμα του, το τύλιξαν μέσα σ' ένα χοντρό ύφασμα, του έδεσαν ένα βαρίδι και το φόρτωσαν σε ένα αμάξι για να το ρίξουν στο παγωμένο ποτάμι. Καθώς το ξεφόρτωναν όμως, διαπίστωσαν ότι το σώμα του ακόμα κινείτο και την επόμενη μέρα όλη η Ρωσία γνωρίζει ότι ο Ρασπούτιν δεν έπαψε ν' ανασαίνει παρά μόνο μετά το ρίξιμό του στον ποταμό. Αυτό ήταν αρκετό ώστε τα λαϊκά αναγνώσματα να δημιουργήσουν ένα θρύλο γύρω από τον Ρασπούτιν, κάνοντας τους χωρικούς να φοβούνται το στοιχειωμένο πνεύμα του.
Η θεωρούμενη και μοναδική του κόρη, Μαρία, πέθανε στις 27 Σεπτεμβρίου του 1977 σε προάστιο του Λος Άντζελες

Πηγή:Wikipedia, mixanitouxronou.gr

6 σχόλια:

  1. Παπα-Κωστα μου βλεπω οτι ξεκινας και μελετας τους παλαιους θρυλους και τις αστικες θεωριες συνομωσιας! Στη περιπτωση του Ρασπουτιν δεν ξερω κατα ποσο η ζαχαρη στο αιμα του εξουδετερωνε το δηλητηριο! Εαν τον πυροβολουσαν κιολας και οντως δεν σκοτωνοταν παρα μονο οταν η σφαιρα τον χτυπησε στο κεφαλι αυτο κιολας ακυγεται περιεργο! Δεν ειναι πιστευτο το γεγονος οτι ηταν βρυκολακας αλλα σιγουρα δεν ξερουμε και απο το βλεμμα του μονο κατα ποσο ηταν ανθρωπος! Μια φορα σιγουρα παντως ηταν δαιμονισμενος σιγουρα και οχι μονο του γεγονοτος οτι ειχε ακορεστη σεξουαλικη ορεξη! Σε ενα βιβλιο ο μητροπολιτης Χαραλαμπος Βασιλοπουλος ειχε διατυπωσει τη θεωρια οτι ηταν Θιβετιανος και μελος του λευκου αδελφατου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σίγουρα η πιο σκοτεινή μορφή που περπάτησε τους τελευταίους αιώνες στη γη.Τώρα για τις θεωρίες που κυκλοφορούν,κρατάω μικρό καλάθι.Αμφιβάλλω για την ίδια την ύπαρξη της Λευκής Αδελφότητας και των λοιπών βλακειών που λέγανε οι θεοσοφιστές.Όπως και να 'χει,ο τύπος ήταν κάτι το ιδιαίτερο.

      Διαγραφή
    2. Δεν μπορεί να ήταν βρικόλακας,αφού έβγαινε στις φωτογραφίες !

      Διαγραφή
    3. χα!χα! ναι σωστα! Εβγαινε στις φωτογραφιες! Βεβαια αυτο το λενε στις ταινιες για τους βρυκολακες! Το γνωριζω οτι εισαι επιφυλακτικος σχετικα με τη θεωρια της υπαρξης της λευκης αδελφοτητας δεδομενου οτι η υπαρξη της κοινοποιηθηκε πρωτη φορα στο κοσμο απο την Ελενα Μπλαβατσκυ που ηταν στο ταγμα του θεοσοφισμου! Δεδομενου ομως του γεγονοτος οτι οντως πανω στο θιβετ υπαρχουν ναοι θιβετιανης μαγειας το ολο θεμα θελει περισσοτερο ψαξιμο! Διαβαζα παλια στη Σοβιετικη εγκυκλοπαιδεια οτι στο θιβετ υπαρχει ενας θιβετιανος ναος που λεγεται Ραμο τσε και ασχολουνται με μαγεια! Εξαλλου και να υπαρχει πανω στο θιβετ καποιο ας το πουμε μυστικο αντρο που φιλοξενει μαγους δεν επιβεβαιωνει και την υπαρξη των νεφελιμ τουλαχιστον οχι ως ζωντανων γιγαντων μετα το περασμα τοσων χιλιετιων! Εκτος αυτου οι γραπτες πηγες που επικαλειται ο Λιακο και οι αλλοι συνομωσιολογοι αναιρουν τους ιδιους καθως στο βιβλιο του Ενωχ καταγραφεται οτι οι γιγαντες πεθαναν και οι ψυχες τους εγιναν δαιμονες! Αυτο θεωρουσε εαν θυμαμαι καλα και ο Αγιος Ιουστινος ο Μαρτυρας αλλα εννοειται οτι η θεση ενος Αγιου δεν αποτελει και συνολικη θεση της διδασκαλιας της Εκλλησιας εφωσον δεν συμφωνουν πολλοι Αγιοι περι τοουτου

      Διαγραφή
    4. Ξερις ωστοσο επειδη ολη αυτη η ιστορια με τους νεφελιμ που απασχολουσε ακομη και τους πρωτους Αγιους της Εκλλησιας εχει αποτελεσει οχι μονο το αντικειμενο των θεωριων συνομωσιας αλλα και των μελετων που εχουν γινει απο πανεπιστημιακες θεολογικες ερευνες δυτικου τυπου ειχα θυμηθει την περιπτωση του Αγιου Κυπριανου του Αρχιεπισκοπου Αντιοχειας που ηταν οπως ξερεις πρωην μαγος και μετεπειτα Αγιος και μαρτυρας του Χριστου! Υπαρχει καπου δεν ξερω απο που ενα βιβλιο η συγγραφη του οποιου αποδιδεται στον Αγιο Κυπριανο και το μελετανε διαφορα πανεπιστημια. Λεγεται the confession of saint Cyprian και αναφερει περιστατικα και γεγονοτα απο τη ζωη του Αγιου Κυπριανου πριν να μετανοησει οταν ηταν ακομη μαγος! Μεσα στο βιβλιο περιγραφεται και το παραξενο περιστατικο που ηταν ο μαγος Κυπριανος στο βουνο του Ολυμπου και ειδε τους Ολυμπιους "θεους". Καπου παρακατω σε αλλο σημειο περιφραφει οτι ειδε τα πνευματα των γιγαντων. Βρηκα μονο ενα αποσπασμα του βιβλιου αλλα οχι ολο το βιβλιο. Με μια συντομη ερευνα που εκανα η Μπλαβατσκυ ειχε βρει αυτο το βιβλιο και αναφεροταν σε κομματια του βιβλιου για να στηριξει τις δικες της τις θεωριες. Το βιβλιο δεν μπορουσα να το βρω σε Ελληνικη μορφη και δεν εψαξα και τα λατινικα κειμενα! Αυτο δεν θα βοηθουσε εξαλλου και σε τιποτα μιας και δεν ξερω λατινικα!

      Διαγραφή
    5. Παπα-Κωστα το βρηκα το αποσπασμα του βιβλιου στα Ελληνικα! Λεγεται Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ κατα τον Μαρκησιο ντε Μυλβιλ! Εαν πληκτρολογησεις τον τιτλο στο google θα σου βγαλει το συγκεκριμενο αποσπασμα! Το εχει αναρτησει καποιος ονοματι Ζαχος! Για κοιτα το και διαβασε το προσεχτικα! Δεν ειναι πολυ μεγαλο! Εψαχνα να βρω για αυτον τον Μαρκησιο αλλα δεν βρηκα κατι! Θα ψαξω να δω και εγω κατα ποσο ειναι αξιοπιστο! Διαβασε και αυτα που λεει για τον Αιθερα

      Διαγραφή

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

  Φτάσαμε λοιπόν μια ανάσα από τα Χριστούγεννα. Όλοι ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε είτε πιο πνευματικά είτε πιο κοσμικά ανάλογα με το τι πιστ...