Το προ- γαμιαίο σεξ δεν απαγορεύεται από την Εκκλησία.Αυτό είναι μια προτεσταντική αντίληψη την οποία έφεραν στην Ελλάδα οι οργανώσεις(μαζί με άλλα στρεβλά)σε μια εποχή πνευματικής παρακμής και το πέρασαν και ως φοβερά ορθόδοξο.
Ο έρωτας για την Εκκλησία είναι δώρο του Θεού για την ένωση δύο ανθρώπων.Ο έρωτας(το αίσθημα που κορυφώνεται στη πράξη) δεν μπορεί να εργαλειοποιεί το ένα από τα δύο μέρη διότι έτσι το υποβιβάζει.Πιο απλά,το σεξ δεν είναι προς άγρα εμπειριών ή ευχαρίστησης αλλά το επιστέγασμα της αγάπης.Πλήρης αγάπη σημαίνει ανάληψη ευθυνών έναντι του άλλου,ουσιαστικά η ανάληψη του άλλου,η οποία μπορεί να γίνει για ένα πιστό μόνο με τη μυστηριακή σύναψη γάμου.Γιατί ο πιστός αναλαμβάνει ευθύνες όχι μόνο ενώπιον ανθρώπων αλλά και Θεού.Το σεξ δεν μπορεί να είναι μέσο που θα οδηγήσει σε γάμο αλλά η τελική πινελιά του γάμου.Ούτε λειτουργεί με τη λογική το κάνουμε τώρα αφού θα παντρευτούμε.Το "θα" καλύπτει πολλά ψέμματα άλλωστε αλλά και αβεβαιότητες.Και η αγάπη δεν έχει αβεβαιότητες.Μαζί με το θάνατο είναι οι μόνες βεβαιότητες.
Δεν είναι θέμα νομικής απαγόρευσης αλλά ουσίας.
Ωραία εικόνα, η τελική πινελιά! Σκέψου να βάλεις την τελευταία πινελιά πριν ακόμα καταλάβεις τι πας να σχεδιάσεις, μάλλον θα σβήνεις και θα ξανασβήνεις στην πορεία αλλά στο τέλος θα γίνει μια μουτζούρα που αργά ή γρήγορα θα σε κάνει να αγανακτήσεις, τελικά θα πετάξεις τον καμβά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά όταν η κοινωνία γίνεται σαρκική σε μεγάλο βαθμό αυτά ακούγονται το λιγότερο ρομαντικά για πολλούς. Εδώ χάσαμε την μπάλα με τα φύλα, διάβαζα ένα άρθρο για τα ποσα φύλα υπάρχουν και ζαλίστηκα. Δικαίωμα λέει...
Π
Ενδιαφέρουσα άποψη. Αν μας έδινες και παραπομπές, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε επ' αυτού. Εκτός κι αν είναι φιλοσόφημα, οπότε πρέπει να μας πείσεις, μια και τα επιχειρήματα που έδωσες δεν φαίνονται αρκετά
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Χρυσόστομος θεωρεί τον έρωτα Θεού δώρον(ομιλ. Β,Εις Κλοσσαείς,ΕΠΕ Τομ.22,σελ.346),ο Διονύσιος Αερπαγίτης τονίζει ότι ο όρος "έρως" δηλώνει "το ενοειδές"(περί Θείων Ονομάτων κεφ.4,12 ΕΠΕ Φιλοκαλία Τομ.3 σελ.113,24).
Διαγραφή"Από την αρχή (δημιουργήθηκε)ο ανθρώπινος έρως σαν σε κανόνα και μέτρο,σαν θησαυρός τόσο μεγάλος και τόσο ευρύς ώστε να δυνηθή να υποδεχθεί το Θεό"(Νικολάου Καβάσιλα,Περί της Εν Χριστώ Ζωής,Λόγος Β).
Η επιθυμία της ερωτικής συνουσίας συνάπτει "τα γένη προς άλληλα"(Ιωάννη Χρυσοστόμουομιλ. δ΄προς Ρωμαίους.)
Γενικά δεν με ενδιαφέρει να πείσω κανέναν για τίποτα.Επίσης φροντίζω να μην καθοδηγείται η ζωή μου από "πρέπει".Δεν ψάχνω στην Εκκλησία να βρω τέτοιου είδους καταφύγιο και αυτοδικαίωση.Ξέρω πως αυτά που γράφω προέρχονται από αυτά που έχω διαβάσει και έχω κατανοήσει και προσπαθώ να τα γράψω με απλό και σύντομο τρόπο ώστε κάποιος που θα τα διαβάσει και θα τα βρει ενδιαφέροντα θα κάνει δική του έρευνα που πιθανόν να τον οδηγήσει και κάπου αλλού από εκεί που κατέληξα εγώ.Γενικά δεν επιθυμώ να βάλω της σκέψη κανενός σε καλούπια που να μου δίνουν εμένα κάποια σιγουριά ή κάποια αυθεντία.
Παπα-Κωστα μου ορθα μιλας οτι δεν χρειαζεται να πεισεις καποιον για τις θεσεις σου πανω σε αυτα που εχεις μελετησει! Δεν υπαρχουν ουτως η αλλως ''πρεπει'' στη ζωη του ανθρωπου και ουτως η αλλως ο Θεος δεν βαζει κανονες στη ζωη του ανθρωπου για να του βαλει τα δυο ποδια σε ενα παπουτσι αλλα οι κανονες χρησιμοποιουνται ως φαρμακα και οχι ως μεσα χειραγωγησης! Το γεγονος οτι πολλοι ανθρωποι παρουσιαζουν αυτους τους κανονες ως ψυχαναγκαστικα μεσα αυτο ειναι αλλη παραγραφος! ο ανθρωπος περναει απο το πνευματικο σταδιο του νομου του Θεου που υπαρχει στη Παλαια Διαθηκη για να καταληξει στη πνευματικη ελευθερια της συνειδησεως που υπαρχει μεσα στη Καινη Διαθηκη! Το εχουμε ξανασυζητησει πολλακις το θεμα οτι ο ερωτας στη πλατωνικη και στη σαρκικη του μορφη αυτος καθ'εαυτος δεν ειναι αμαρτια αλλα η προσκολληση σε ενα κτιστο προσωπο η κτιστο δημιουργημα σε σημειο που να μηδενιζει τη παρουσια του Θεου στη ζωη μας μπορει ευκολα να καταληξει σε παθος και ειδωλολατρεια! Εννοειται βεβαια οτι δε γινεται να παμε και στο αλλο ακρο και να μηδενισουμε την υλη και το κτιστο συμπαν δαιμονοποιωντας το δημιουργημα του Θεου! Οι ηδονες δεν εστιαζονται στον ερωτα μονο αλλα και σε ολες μας τις βιολογικες αναγκες αλλα η πληρης προσκολληση μας σε αυτες θα εχουν ασχημες συνεπειες! Τα κειμενα των Αγιων που αναφερεις ειναι πολυ ενδιαφεροντα αλλα ο Αγιος Διονυσιος ο Αεροπαγιτης κανει αναφορα εφωσον το λεω καλα στο Θειο ερωτα που αισθανεται ο Χριστιανος για το Θεο! ο Ιερος Χρυσοστομος αναφερεται ξεκαθαρα στην ερωτικη επιθυμια μεταξυ των δυο φυλλων αλλα δεν γινεται θεμα για ολοκληρωση του ερωτα ΠΡΙΝ το γαμο! Πιστευω οτι πρεπει να ειμαστε λιγο προσεχτικοι στο πως παραθετουμε τις αποψεις των Αγιων πανω σε τοσο λεπτα ζητηματα!
ΔιαγραφήΣυμφωνούμε σε όλα.Πρόσεξε κάτι.Δεν μπορείς να φτάσεις στο θείο έρωτα χωρίς να περάσεις από τον ανθρώπινο.Για να προλάβω τυχόν παρανοήσεις,οι μεγάλοι ασκητές έφυγαν από τον κόσμο λόγω έρωτα,Αγάπησαν τόσο τους ανθρώπους και τον Θεό ώστε έλιωναν στην προσευχή υπέρ του κόσμου.
ΔιαγραφήΕκτός αυτού,εκτός από την εκμηδένιση της παρουσίας του Θεού ,έχουμε και την εργαλειοποίηση του άλλου ανθρώπου στα πλαίσια της σαρκικής απόλαυσης που συνιστά μεγίστη αμαρτία επίσης.
Το έγραψα,εκτός γάμου(μυστηριακής ένωσης και ανάληψης ευθυνών έναντι του άλλου εφ' όρου ζωής,ουσιαστικά δηλαδή ανάληψης του άλλου)δεν μιλάμε για έρωτα αλλά για κακοποίησή του.
Σαφως και περνας απο τον ανθρωπινο ερωτα για να φτασεις στο Θειο! Δε πας απο το Α στο Ω απο τη μια μερα στην αλλη! Υποθετω ομως οτι στη περιπτωση των ασκητων και μεγαλων Αγιων υπηρχε ο γενικος ερωτας για τον ανθρωπο ως συνολο και οχι μονο σε ενα συγκεκριμενο ανθρωπινο προσωπο! Ακομη και εαν ερωτευτεις ενα μονο προσωπο δεν ειναι αμαρτια αλλα οταν θα ερθει η ωρα του φυσικου αποχωρισμου με αυτο το προσωπο λογω θανατου για παραδειγμα η αναμνηση αυτου του προσωπου που γινεται σε βαθμο προσκολλησης θα σου προκαλεσει μεγαλη θλιψη που μπορει να σε αρρωστησει! Η εργαλοιοποιηση του ανθρωπου που ανεφερες ειναι πολυ σημαντικο κομματι και αφορα την εμπορευματοποιηση του σαρκικου ερωτα που υπαρχει απο τις απαρχες της ανθρωπινης ιστοριας! Βασικα ο ιδιος ο γαμος ειναι η ολοκληρωση της σχεσης των δυο ανθρωπων ως μυστηριακη σχεση η οποια τους καθιστα πλεον ενα σωμα χωρις να καταργηται η ατομικοτητα και η διαφορετικοτητα των προσωπων που απαρτιζουν το ζευγαρι
Διαγραφή