Ο William Stringfellow περιγράφηκε πρόσφατα από τον θεολόγο Myles Werntz ως "ένας από τους πιο αινιγματικούς θεολόγους της γενιάς του", ο οποίος "διαβάστηκε ευρέως την εποχή του αλλά παραμελήθηκε σε μεγάλο βαθμό στη δική μας". Σπουδασμένος δικηγόρος και αυτοδίδακτος θεολόγος με μια αδύναμη σχέση με την Επισκοπιανή Εκκλησία, ο Stringfellow έθιξε μερικά από τα βασικά ηθικά ζητήματα της εποχής του,του ρατσισμού, του σεξισμού, της φτώχειας, του καπιταλισμού, του πολέμου με θεολογική δημιουργικότητα,έντονη πολιτική ανάλυση και ακούραστο ακτιβισμό.
Ενώ οι Τροκμέ πήραν τη μη βίαιη θεολογία τους από τα Ευαγγέλια, η μη βίαιη θεολογία του Stringfellow προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το λόγο του αποστόλου Παύλου περί «αρχόντων και δυνάμεων» καθώς και από το βιβλίο της Αποκάλυψης. Στο επίμαχο έργο του Μια Ηθική για τους Χριστιανούς και άλλους Ξένους σε μια Παράξενη Χώρα, ο Stringfellow περιγράφει την αμερικανική κοινωνία ως αναπόσπαστα αφοσιωμένη στις ιδεολογίες του θανάτου, μια κοινωνία όπως η Βαβυλώνα που δεν διαπράττει απλώς πράξεις βίας αλλά «είναι βία». Έτσι, ο Stringfellow ισχυρίζεται ότι οι Χριστιανοί δεν πρέπει να προσπαθούν να σώσουν την Αμερική αλλά να ζήσουν μια ζωή αντίστασης στην κουλτούρα της βίας. Αναφερόμενος στην περίπτωση του Bonhoeffer, ο Stringfellow, όπως και ο Câmara, δεν αποκλείει την πιθανότητα βίαιης αντίστασης, αλλά υποστηρίζει ότι η χριστιανική αντίσταση περνά μέσα από την άσκηση των μη βίαιων δώρων του Πνεύματος: να λες την αλήθεια,να ζεις ανθρώπινα,και με τον τρόπο αυτό να εκθέτεις και να ασκείς κριτική στις δυνάμεις του θανάτου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου