Με μια πρώτη ματιά, το σπουδαίο σημείο της ευαγγελικής περικοπής που μόλις διαβάσαμε είναι η θεραπεία ενός εκ γενετής τυφλού.
Αν και πρόκειται για κάτι πραγματικά αξιοθαύμαστο, δεν είναι όμως αυτό το σημείο που προκαλεί τον μεγαλύτερο θαυμασμό.
Ο τυφλός της περικοπής δεν θεραπεύεται μόνο σωματικά. Δεν είναι μόνο η όρασή του που αποκαθίσταται. Ο Ιησούς τον θεραπεύει σωματικά βέβαια αλλά και πνευματικά.
Γι' αυτό και όταν οι Φαρισαίοι τον ρωτούν για το ποιος τον θεράπευσε αυτός χωρίς φόβο απαντά πως τον θεράπευσε ο Ιησούς. Και στις επίμονες προσπάθειες να Τον αποκαλέσει αμαρτωλό και να Τον αποκηρύξει, αυτός με θάρρος τους απάντησε πως ο Θεός τους αμαρτωλούς δεν τους ακούει και πως αποκλείεται αυτός ο άνθρωπος να είναι αμαρτωλός.Ένας άνθρωπος που μέχρι πριν λίγο αντιμετωπιζόταν σαν πολίτης δεύτερης κατηγορίας, ένας άνθρωπος που ούτε και οι γονείς του δεν τόλμησαν να τον υπερασπιστούν, όρθωσε το ανάστημά του απέναντι στους πανίσχυρους Φαρισαίους και υποστήριξε την αλήθεια. Το δίκαιο.
Αυτό είναι το πραγματικό θαύμα της σημερινής περικοπής. Η ανακάλυψη και η ομολογία της αλήθειας. Και η αλήθεια είναι μία και έχει ένα όνομα. Ιησούς Χριστός, ο Υιός του Θεού.
Χριστος Ανεστη! Εχω εναν μικρο προβληματισμο! Αναρωτιεμαι εαν ολοι οσοι θεραπευτηκαν απο το Χριστο ειχαν λαβει πληρη ψυχοσωματικη θεραπεια! Δηλαδη εαν καθαρθηκαν και πληρως απο τα παθη τους! Εφωσον λεω σωστα πολλοι απο αυτους που τους θεραπευτηκαν τα συμπτωματα των παθησεων δεν ειχαν παρασταθει στο μαρτυριο και στη Σταυρωση του Χριστου επειδη φοβηθηκαν τους Ιουδαιους οπως εγινε και με το Πετρο που 3 φορες τον αρνηθηκε τον Χριστο παροτι ολοι οι μαθητες ακομη και ο Ισκαριωτης ειχαν λαβει την εξουσια απο το Χριστο να επιτελουν Σημεια πολυ πριν ακομη ο Χριστος Σταυρωθει και Αναστηθει! Απο οτι λεει ο Αγιος Νικοδημος ο Αγιορειτης ο πρωτος που σηκωσε χερι και χτυπησε το Χριστο στο μαρτυριο του ηταν ο παραλυτος που ο Χριστος τον εκανε να περπατησει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το τελευταίο φαντάζομαι πως είναι από κάποιο απόκρυφο Ευαγγέλιο, ε; Κοίτα. μην το πας τόσο μακριά μέχρι τον Γολγοθά που υπήρχε πια κι ένα κλίμα καλλιεργημένο από τους Φαρισαίους.Δέκα λεπρούς θεράπευσε ο Ιησούς, οι εννιά ούτε που γύρισαν να Τον κοιτάξουν και να Τον ευχαριστήσουν. Νομίζω πάντως πως θεραπεύτηκαν και ψυχικά αλλά δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν τη ροπή τους προς το κακό.
ΔιαγραφήΓια να ειμαι ειλικρινης αυτο που σου λεω σχετικα με την αναφορα του Αγιου Νικοδημου του Αγιορειτη δεν το βρηκα εγω προσωπικα αλλα μου το αναφερανε για αυτο και θελω να πιασω να το ψαξω μονος μου εαν υπαρχει στα γραπτα του! Ολος αυτος ο προβληματισμος μου δε θα ελεγα οτι μου προκαλει καποιον σκανδαλισμο! ο Χριστος προειδοποοιησε τους μαθητες του να μην θαυμαζουν ολα αυτα τα σημεια που τον εβλεπαν να επιτελει! Τους εξηγουσε ουσιαστικα οτι το απολυτο Θαυμα δεν ειναι να αναστηθει ενας νεκρος η να μετακινηθει ενα βουνο απο τη θεση του! Οταν μας παρει ο Χριστος ενα προβλημα που μας ταλαιπωρει εφωσον την επομενη ημερα αλλα και για πολλα χρονια συνεχισουμε και ειμαστε στη παρουσα ζωη ο αορατος πολεμος δε τελειωνει αρα ουτε και η πνευματικη μας ασκηση! Εαν μας λυθει ενα προβλημα την επομενη μερα η εστω αργοτερα θα βρεθει καποιο αλλο προβλημα να αντιμετωπισουμε! Απλα μου φαινεται οτι καποια προσωπα που ζουσαν κοντα στο Χριστο πρπει να ειχαν προοδευσει περισσοτερο πνευματικα απο καποιους αλλους! Ας πουμε ο Αγιος Ιωαννης ο Θεολογος ηταν παρων στη Σταυρωση! Εννοειται και η Παναγια! Βεβαια για το προσωπο της Παναγιας δε τολμω να μπω σε κανενα προβληματισμο και "ερευνα" για τη πνευματικη της ασκηση! Παντως η πραγματικη ασθενεια του ανθρωπου πηγαζει μεσα απο τη ψυχη του! Και ειναι αξιοθαυμαστο οτι εκεινοι που οντως ανεβαιναν πνευματικα ενω πολλες φορες ειχαν θεραπευτει απο σωματικες παθησεις παρακαλουσαν το Θεο να αφησει να επιστρεψουν πισω ασθενειες σωματικες για να εχουν πληρη επιγνωση της αμαρτωλοτητας τους και να μη πεσουν ποτε σε αλλαζονεια! Δηλαδη πλεον θα λεγαμε οτι στους Αγιους οι σωματικες ασθενειες ηταν περισσοτερο "εικονικες". ο Αγιος Πορφυριος υπεστει τυφλωση στα ματια του σωματος του αλλα ποτε δεν υπεστει τυφλωση στα ματια της ψυχης του!
Διαγραφή