Η Ταχεία της Ανατολής ήταν το πρώτο διηπειρωτικό τρένο της Ευρώπης που έκανε τη διαδρομή των 2.740 χιλιομέτρων περίπου από το Παρίσι (Gare de l'Est) έως την Κωνσταντινούπολη, με ενδιάμεσες σύντομες στάσεις στο Στρασβούργο, το Μόναχο, τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη και το Βουκουρέστι.
Μάλιστα μέσα στα δρομολόγια του πιο διάσημου των τρένων ήταν και η ελληνική πρωτεύουσα! Στη δεκαετία του ’30 με ένα δρομολόγιο που ξεκινούσε από το Παρίσι, με ενδιάμεσους προορισμούς την Ζυρίχη, το Ινσμπούργκ, την Βουδαπέστη και το Βουκουρέστι, κατέληγε στην Αθήνα.
Το Οριάν Εξπρές ήταν ένα πολυτελές τρένο, με το οποίο μετακινούνταν αριστοκράτες, πολιτικοί και βασιλιάδες, μεταξύ των οποίων ο εξόριστος Λεόν Τρότσκι, ο Αμερικανός συγγραφέας Έρνεστ Χεμινγουέι, ο «Λόρενς της Αραβίας», η «κατάσκοπος» Μάτα Χάρι και σημαντικοί Ευρωπαίοι του περασμένου αιώνα....
Πέρα από το σκηνικό του ομώνυμου έργου της Αγκάθα Κρίστι, το θρυλικό τρένο υπήρξε το βασικό μέσο μεταφοράς βασιλιάδων, πρωθυπουργών, αρχηγών Κρατών, ενώ ανάμεσα στους επιβάτες του έβρισκες λαθρέμπορους, εγκληματίες, κάθε λογής τυχοδιώκτες, που έψαχναν να βρουν την τύχη τους στην Ανατολή.
Αυτό το πρωτότυπο μωσαϊκό ανθρώπων, τάξεων και πολιτισμών, δημιούργησε τον θρύλο του Orient Express.
Βάλτε στο μείγμα την παλαιάς κοπής πολυτέλεια και τα εκπληκτικά τοπία στα οποία σε ταξιδεύει και θα καταλάβετε γιατί έχει παραμείνει αξεπέραστο...
Το πρώτο Orient Express όπως απεικονίστηκε στο L'Illustration, 1884 (Φωτό: Arjan den Boer).
Πηγή: newsonly.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου