Θυμάμαι γύρω στο ΄60 ήρθε στα Κύθηρα ο γνωστός αθλητής μασίστας Σαμψών.
Γραφικός τύπος, μυώδης, κοντός, Ανατολίτης, έδινε υπαίθριες παραστάσεις σε πλατείες στα χωριά, όπου μαζευόταν το φιλοθεάμον κοινό με πρώτη και καλύτερη τη λιανομαρίδα για να απολαύσει τα κατορθώματά του.
Είχε προηγηθεί, θυμάμαι, στην πλατεία της Χώρας η ενημέρωση του κοινού με μια αφίσα και μαζευτήκαμε περιμένοντας την εμφάνισή του.
Κάποια στιγμή εμφανίστηκε με μια ρόμπα και απόθεσε χάμω τα σύνεργα της τέχνης του.
Μια μεγάλη βαλίτσα, μια σιδερόβεργα, μια κοτρόνα, μια βαριοπούλα, αλυσίδες, λουκέτα, τράπουλες, ένας τηλεφωνικός κατάλογος κ.α.
Στην αρχή αυτοπαρουσιάστηκε στο κοινό και έκανε ένα πρόλογο για τη σημασία της σωματικής αγωγής.
Στη συνέχεια αφαιρώντας τη ρόμπα έμεινε με ένα σόρτ με ζώνη στη μέση, με πέτσινα περικάρπια και χαμηλά αρβυλάκια.
Η παράσταση άρχισε με το καθιερωμένο σχίσιμο της τράπουλας στα 4, και του τηλεφωνικού καταλόγου στα 2.
Στη συνέχεια λύγισε τη σιδερόβεργα στο μπράτσο του και κατόπιν κάλεσε ένα παιδί, το κάθισε σε μια καρέκλα και το διέταξε να μετρήσει τ’ αστέρια.
Άρχισε το παιδί να μετράει, του γύριζε την καρέκλα από την άλλη μεριά, ξανάρχιζε το μέτρημα «θα βγάλει μερμυγκίες!!» ακούστηκε μια φωνή από τους πιτσιρικάδες.
Έπειτα άρπαξε δύο εθελοντές από το κοινό και κρατώντας τους από τα μπράτσα, τους στριφογύρισε με ταχύτητα στον αέρα.
Τους ίδιους, αφού τους άφησε κάτω κοτόπουλα, τους προκάλεσε να τον δέσουν με αλυσίδες και λουκέτα.
Με 5-6 τινάγματα λύθηκε και άρχισε η πρώτη περιφορά του δίσκου.
«Για μία φασολάδα ρε παιδιά!»
Μετά τα πρώτα πενιχρά αποτελέσματα του δίσκου, άρχιζε το δεύτερο μέρος της παράστασης, που είχε μεγαλύτερες συγκινήσεις.
Έβαζε ένα μαξιλαράκι στο κεφάλι, καλούσε δύο από το κοινό και του κρατούσαν την κοτρόνα πάνω στο κεφάλι, ενώ ένας τρίτος ανεβασμένος σε μια καρέκλα, χτυπούσε με τη βαριοπούλα την κοτρόνα, ώσπου την έκανε δύο κομμάτια.
Κατόπιν έδενε ένα αυτοκίνητο με σκοινί και το έσερνε με τα δόντια και στο φινάλε ξάπλωνε κάτω και έβαζε κάποιον όρθιο σε μια καρέκλα να του ρίξει στο στήθος ένα μυτερό στιλέτο.
Εκεί πια το κοινό δεν άντεχε στο ρωμαϊκό θέαμα και απέστρεφε το βλέμμα.
Δεύτερη περιφορά του δίσκου με καλύτερα αποτελέσματα από την πρώτη.
Αυτός ο Σαμψών νομίζω είναι ο τελευταίος από αυτούς τους περιφερόμενους αθλητές που προσέφεραν λαϊκό θέαμα στις γειτονιές των μεγαλουπόλεων και στη επαρχία
Ελένη Χάρου Κορωναίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου