4.1 Ο Χριστός ο Κύριός μας είπε: «Ακριβώς όπως σας έχω αγαπήσει, θα πρέπει επίσης να αγαπήσετε ο ένας τον άλλο» (Ιω 13:34).Μας έχει ήδη δείξει πώς να αγαπούμε και πώς να αντιμετωπίζουμε τους εχθρούς μας. Είπε: «Ακούσατε ότι ειπώθηκε," Θα πρέπει να αγαπάς τον πλησίον σου και να μισείς τον εχθρό σου ". Αλλά σας λέω, αγαπάτε τους εχθρούς σας και να προσεύχεστε για εκείνους που σας διώκουν, έτσι ώστε να μπορείτε να είστε τα παιδιά του Πατέρα σας στον ουρανό· Γιατί κάνει τον ήλιο να ανατέλλει στον κακό και στον καλό, και στέλνει τη βροχή σε δικαίους και στο αδίκους(...) Να είτε τέλειοι, ως εκ τούτου, όπως ο ουράνιος Πατέρας σας είναι τέλειος »(Ματθ. 5: 45-47).
Ο Άγιος Παύλος είπε επίσης: «Μην ανταποδώσετε σε κανέναν κακό το κακό» (Ρωμ 12:17.). Και ο Άγιος Πέτρος είπε: «Μην ανταποδώσετε κακό με το κακό ή προσβολή για προσβλή· Αλλά, αντίθετα, να ανταποδώσετε με μια ευλογία Είναι γι 'αυτό που κληθήκατε." (1 Πετ 3: 9.).
Αντίσταση
4.2 Αυτός ο λόγος είναι σαφής. Η αγάπη είναι η εντολή του Χριστού του Κυρίου μας για εμάς και περιλαμβάνει τόσο τους φίλους όσο και τους εχθρούς. Αυτό πρέπει να είναι σαφές, όταν βρισκόμαστε σε συνθήκες όπου πρέπει να αντισταθούμε στο κακό οποιουδήποτε είδους.
4.2.1 Η αγάπη είναι να βλέπουμε το πρόσωπο του Θεού σε κάθε άνθρωπο. Κάθε πρόσωπο είναι αδελφός μου ή αδερφή μου.Ωστόσο, βλέποντας το πρόσωπο του Θεού σε όλους δεν σημαίνει αποδοχή του κακού ή της επιθετικότητας από την πλευρά τους.Αντίθετα, αυτή η αγάπη προσπαθεί να διορθώσει το κακό και να σταματήσει την επιθετικότητα.
Η επιθετικότητα κατά του παλαιστινιακού λαού που είναι η ισραηλινή κατοχή, είναι ένα κακό στο οποίο πρέπει να αντισταθούμε. Είναι ένα κακό και μια αμαρτία που πρέπει να τους αντισταθούμε και να τα απομακρύνουμε. Πρωταρχική ευθύνη γι 'αυτό φέρουν οι ίδιοι οι Παλαιστίνιοι που υποφέρουν την κατοχή. Η χριστιανική αγάπη μας καλεί να αντισταθούμε. Ωστόσο, η αγάπη βάζει ένα τέλος στο κακό μέσω των οδών της δικαιοσύνης. Ευθύνη υπάρχει και στη διεθνή κοινότητα, γιατί το διεθνές δίκαιο ρυθμίζει τις σχέσεις μεταξύ των λαών και σήμερα. Τέλος, η ευθύνη βαρύνει τους δράστες της αδικίας· πρέπει να απελευθερωθούν από το κακό στο οποίο έχουν περιπέσει και την αδικία που έχουν επιβάλλει σε άλλους.
4.2.2 Όταν εξετάζουμε την ιστορία των εθνών, βλέπουμε πολλούς πολέμους και μεγάλη αντίσταση στον πόλεμο με πόλεμο, στη βία με βία. Ο παλαιστινιακός λαός έχει ακολουθήσει τον τρόπο των λαών, ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια του αγώνα του με την ισραηλινή κατοχή. Ωστόσο, δραστηριοποιήθηκε επίσης στον ειρηνικό αγώνα, ειδικά κατά τη διάρκεια της πρώτης Ιντιφάντα.Αναγνωρίζουμε ότι όλοι οι λαοί πρέπει να βρουν έναν νέο τρόπο στις σχέσεις τους με τους άλλους και στην επίλυση των συγκρούσεων τους. Οι τρόποι της βίας πρέπει να δώσουν τη θέση τους στους τρόπους της δικαιοσύνης. Αυτό ισχύει κυρίως για τους λαούς που είναι στρατιωτικά ισχυροί, αρκετά ισχυροί για να επιβάλουν την αδικία τους στους ασθενέστερους.
4.2.3 Λέμε ότι η επιλογή μας ως Χριστιανοί μπροστά στη ισραηλινή κατοχή είναι να αντισταθούμε. Η αντίσταση είναι δικαίωμα και καθήκον για τον Χριστιανό. Αλλά είναι η αντίσταση με την αγάπη ως λογική. Πρόκειται λοιπόν για μια δημιουργική αντίσταση για αυτό πρέπει να βρούμε ανθρώπινους τρόπους που εμπλέκουν την ανθρωπιά του εχθρού. Βλέποντας την εικόνα του Θεού στο πρόσωπο του εχθρού σημαίνει ανάληψη θέσεων, υπό το πρίσμα αυτού του οράματος της ενεργού αντίστασης για να σταματήσει η αδικία και να υποχρεώσουμε τον δράστη να σταματήσει την επιθετικότητα του και έτσι να φτάσουμε στην επίτευξη του επιθυμητού στόχου, που είναι να πάρουμε πίσω τη γη, την ελευθερία, την αξιοπρέπεια και την ανεξαρτησία.
4.2.4 Ο Χριστός ο Κύριός μας, μας έχει αφήσει ένα παράδειγμα που πρέπει να μιμηθούμε. Πρέπει να αντισταθούμε στο κακό, αλλά ο ίδιος μας δίδαξε ότι δεν μπορούμε να αντισταθούμε στο κακό με κακό. Αυτή είναι μια δύσκολη εντολή, ιδιαίτερα όταν ο εχθρός είναι αποφασισμένος να επιβάλει τον εαυτό του και να αρνηθεί το δικαίωμά μας να παραμείνουμε εδώ στη γη μας. Είναι μια δύσκολη εντολή όμως είναι η μόνη που μπορεί να παραμείνει σταθερή μπροστά στις σαφείς δηλώσεις των κατοχικών αρχών που αρνούνται την ύπαρξή μας και στις πολλές δικαιολογίες που αυτές οι αρχές χρησιμοποιούν για να συνεχίσουν την επιβολή κατοχής.
4.2.5 Η αντίσταση στο κακό της κατοχής εντάσσεται, λοιπόν, σε αυτή την χριστιανική αγάπη που αρνείται το κακό και το διορθώνει. Αντιστέκεται στο κακό σε όλες τις μορφές του, με τις μεθόδους που εισέρχονται στη λογική της αγάπης και βασίζεται σε όλες τις ενέργειες που φέρνουν την ειρήνη. Μπορούμε να αντισταθούμε μέσω της πολιτικής ανυπακοής. Δεν αντιστεκόμαστε με το θάνατο, αλλά μάλλον μέσω του σεβασμού της ζωής. Σεβόμαστε και έχουμε μεγάλη εκτίμηση για όλους εκείνους που έδωσαν τη ζωή τους για το έθνος μας. Και επιβεβαιώνουμε ότι κάθε πολίτης πρέπει να είναι έτοιμος να υπερασπιστεί τη ζωή, την ελευθερία και τη γη του/της.
4.2.6 Οι παλαιστινιακές οργανώσεις πολιτών, καθώς και οι διεθνείς οργανισμοί, ΜΚΟ και ορισμένα θρησκευτικά όργανα απευθύνουν έκκληση σε ιδιώτες, επιχειρήσεις και κράτη να συμμετάσχουν σε εκποίηση και σε οικονομικό και εμπορικό μποϊκοτάζ των προϊόντων που παράγονται από την κατοχή. Κατανοούμε ότι αυτό εμπεδώνει τη λογική της ειρηνικής αντίστασης. Αυτές οι εκστρατείες προώθησης πρέπει να διεξάγονται με θάρρος, ανοιχτά ειλικρινά διακηρύσσοντας ότι σκοπός τους δεν είναι η εκδίκηση, αλλά μάλλον να θέσουν τέρμα στο υπάρχον κακό, απελευθερώνοντας τόσο τους δράστες όσο και τα θύματα της αδικίας. Ο στόχος είναι να ελευθερώσει τους δύο λαούς από εξτρεμιστικές θέσεις των διαφόρων ισραηλινών κυβερνήσεων, φέρνοντας τόσο τη δικαιοσύνη όσο και τη συμφιλίωση. Σε αυτό το πνεύμα και με αυτή την αφοσίωση, θα φθάσουμε τελικά την πολυπόθητη επίλυση των προβλημάτων μας, όπως συνέβη πράγματι στη Νότια Αφρική και με πολλά άλλα απελευθερωτικά κινήματα στον κόσμο.
4.3 Μέσα από την αγάπη μας, θα ξεπεράσουμε τις αδικίες και θα θέσουμε τα θεμέλια για μια νέα κοινωνία, τόσο για εμάς όσο και για τους αντιπάλους μας. Το μέλλον μας και το μέλλον τους είναι ένα. Είτε ο κύκλος της βίας που καταστρέφει και τους δυο μας ή ειρήνη που θα ωφελήσει και τους δύο. Καλούμε το Ισραήλ να σταματήσει την αδικία του εναντίον μας,κια όχι να διαστρεβλώνει την αλήθεια της πραγματικότητας της κατοχής με το να προσποιείται ότι είναι μια μάχη εναντίον της τρομοκρατίας. Οι ρίζες της «τρομοκρατίας» είναι στην ανθρώπινη αδικία που διαπράττεται και το κακό της κατοχής. Αυτά πρέπει να σταματήσουν , εάν πρόκειται υπάρξει μια ειλικρινής πρόθεση για την απομάκρυνση της "τρομοκρατίας". Καλούμε το λαό του Ισραήλ να είναι εταίροι μας στην ειρήνη και όχι στον κύκλο της ατέρμονης βίας. Ας αντισταθούμε στο κακό μαζί, στο κακό της κατοχής και τον φαύλο κύκλο της βίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου