Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Εξουσία και Εκκλησία



«Όποιος θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας, ας είναι υπηρέτης σας" (Κατά Ματθαίον 20:26). Δεν υπάρχει καμία γνώση μεγαλύτερη από εκείνη που προκύπτει από την αγάπη. "Αγάπα τον Θεό με όλη την καρδιά σου ... και τον πλησίον σου ως σεαυτόν» (Κατά Ματθαίον 22: 27-39). Δεν υπάρχει αγάπη, εκτός από αυτό που προκύπτει από μια προσωπική σχέση. Ο Θεός δεν είναι ξένος προς εμάς. Τον ξέρουμε επειδή έγινε ένα πρόσωπο. Εκείνος μας αγάπησε και τον αγαπάμε. Είπε στον Μωυσή, "ΕΙΜΑΙ Ο  ΩΝ που είμαι μαζί σου» (Έξοδος 3:14). Το πρόσωπο γίνεται γνωστό στο πρόσωπο του Χριστού. Κάθε πρόσωπο, δεν έχει σημασία πόσο φτωχός, δεν έχει σημασία πόσο μικρός,που έγινε γνωστό στον Χριστό είναι πιο πολύτιμο από ολόκληρο το σύμπαν. Υπάρχει το πρόσωπο και υπάρχει ο θεσμός. Κάθε πρόσωπο, δεν έχει σημασία πόσο μικρό εντός του θεσμού, είναι πιο σημαντικό από όλους τους θεσμούς. Κάθε μοναδικό πρόσωπο  έχει απόλυτη αξία. Το γενικό δεν ξεπερνά το ιδιαίτερο. Η Εκκλησία δεν είναι ένας θεσμός: είναι το Σώμα του Χριστού. Οτιδήποτε έχει επιβληθεί με τη βία είναι χωρίς αξία στα μάτια του Θεού. Ως εκ τούτου, στο βασίλειο του Θεού, η αγάπη-- και όχι η εξουσία--είναι αυτή που  βασιλεύει . Σε αυτή η εξουσία είναι η  αγάπη, κυριαρχία της είναι η αγάπη. Πώς θα έπρεπε να καταλάβουμε την  αρχή στην Εκκλησία;Η  αρχή (ΕΞΟΥΣΙΑ) εμφανίζεται στα Ευαγγέλια. Δόθηκε στους αποστόλους "για να δενουν και να λύνουν." Ο διάβολος προσπάθησε να τη δώσει στον Χριστό, αλλά το αρνήθηκε γιατί αναζητούσε κάτι άλλο. Η αρχή που δίνεται στους πιστούς είναι να γίνουν παιδιά του Θεού. Αρχή στην Εκκλησία, λοιπόν, είναι ένα δώρο της αγάπης, όχι της κυριαρχίας δια της βίας. Ιεραρχία υπάρχει στο κράτος και υπάρχει ένας ηγέτης στην κορυφή της πυραμίδας. Ο Χριστός ήρθε να ανατρέψει αυτή την εικόνα: γι 'Αυτόν, ο βασιλιάς βρίσκεται στη βάση της πυραμίδας, σε μια αντεστραμμένη  πυραμίδα, και φέρει το βάρος ολόκληρου του πληθυσμού του  κόσμου . Αυτός είναι ο κυβερνήτης όλων, υπό την έννοια ότι κουβαλάει όλον το κατοικημένο κόσμο με  την αρχή της ταπεινότητας του, την υπομονή του και την αγάπη του. "Ο Υιός του ανθρώπου δεν ήρθε για να υπηρετηθεί, αλλά για να υπηρετήσει, και να δώσει τη ζωή Του λύτρα για πολλούς »(Ματθαίος 20:28). Ο Θεός για μας είναι ένα σχεσιακό ον. Αληθινή ύπαρξή του είναι η Τριαδική σχέση. Μια σχέση αγάπης.Γι'αυτό , πρέπει να μάθουμε πώς να αγαπάμε, πώς να αρνηθούμε τον εαυτό μας, πώς να σβήσουμε τον εαυτό μας για χάρη του άλλου. Όλα αυτά, γιατί η αγάπη απαιτεί θυσία. Η ζωή του Ιησού ήταν κάπως έτσι: στην υπηρεσία των άλλων. "Ο αδελφός μας είναι η δική μας η ζωή», λέει ο Άγιος Σιλουανός.

+ Εφραίμ Μητροπολίτης Τριπόλεως, αλ-Κούρα και περιχώρων

araborthodoxy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το μεγάλο τραπέζι

Είπε ο Κύριος «Ένας άνθρωπος ετοίμασε μεγάλο δείπνο και κάλεσε πολλούς. Όταν ήρθε η ώρα του δείπνου, έστειλε το δούλο του να πει στους καλεσ...