Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Η Αδελφή O.M. Terrell



https://sheshredsmag.com/legends-sister-o-m-terrell/

Οι μέθοδοι παιξίματος των πρώιμων νότιων blues μουσικών και τα συχνά από τα σπλάχνα φωνητικά στυλ τους ήταν, από πολλές απόψεις, εμπλουτισμένα από την τοπική τους εκκλησία.

Οι τοπικά δημοφιλείς ομολογίες είχαν διατηρήσει τις διάφορες πρακτικές λαϊκής μουσικής που έφεραν στις  ΗΠΑ  οι σκλάβοι και οι άποικοι· με την πάροδο του χρόνου οι οίκοι λατρείας λειτουργούσαν ως εκκολαπτήρια όπου διαμορφώθηκαν νέες μορφές μουσικής έκφρασης. Ενώ πολλοί σημαντικοί κιθαρίστες και τραγουδιστές δημιούργησαν κοσμικά οράματα που τελικά ενέπνευσαν τη γέννηση της σύγχρονης pop μουσικής, η αδελφή OM Terrell χρησιμοποίησε τις καινοτομίες των αρχών του 20ου αιώνα και τα στυλ παιξίματος για να προσθέσει μια υψηλής ενέργειας πινελιά στην ιερή μουσική.


Γεννημένη ως  Ola Mae Terrell το 1911, κάτοικος της Ατλάντα έζησε μια εμπειρία σωτηρίας στην ηλικία των 11 ετών ενώ παρακολούθησε μια αναγέννηση σε σκηνή του Holiness Movement , ένα είδος συγκέντρωσης όπου λατρευτικά τραγούδια παίζονταν με ό, τι μουσικά όργανα ήταν πρόχειρα. Κατά τη Μεγάλη Ύφεση, είχε γίνει μια μπλουζ μουσικός του δρόμου που χρησιμοποιούσε τα ταλέντα της για να ευαγγελίσει τους περαστικούς, τραγουδώντας πρωτότυπες συνθέσεις όπως το «God's Little Birds», για να διαδώσει  υποσχέσεις τόσο για αιώνια ασφάλεια κοντά στον Χριστό όσο και για χρόνια ευμάρειας εδώ στη Γη.


Η Terrell έγινε τελικά εμπορική και ηχογράφησε αρκετούς δίσκους για την Columbia Records. Ο πνευματικός της ζήλος παρέμεινε άθικτος στο στούντιο, γεγονός που έδωσε μερικές από τις πιο σημαντικές ηχογραφήσεις των μπλουζ του Δέλτα  και του gospel.

Πολλά από τα τραγούδια της Terrell, όπως το "The Right Bible", τη βρίσκουν να παίζει την κιθάρα της με ανοικτό D κούρδισμα(που αναφέρεται μερικές φορές ως κούρδισμα Vestapol ) και ένα slide. Σε άλλα τραγούδια, συμπεριλαμβανομένων των «Life is a Problem» και «How Long», χρησιμοποίησε σταυρωτό κούρδισμα για να μεταδώσει μηνύματα ελπίδας μέσα από το φακό της ακλόνητης πίστης της.


Όταν η folk αναγέννηση της δεκαετίας του 1960 έδωσε νέα ζωή στη σταδιοδρομία διαφόρων καλλιτεχνών του αφρικανικού αμερικανικού gospel, το ταλέντο και η συνεισφορά της Terrell πέρασαν σε μεγάλο βαθμό απαρατήρητα. Τι χαμένη ευκαιρία, καθώς η gospel μουσική της  Terrell, θα ταίριαζε τέλεια στις ίδιες σκηνές των φεστιβάλ όπως οι Staples Singers ή η αδελφή Rosetta Tharpe.

Η μουσική και η διακονία της Terrell παρέμειναν ασαφείς κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής της. Ένα άρθρο του μουσικολόγου και συγγραφέα Bruce Nemerov για το NPR έγραφε για το χρόνο που του ζητήθηκε από έναν εκδότη μουσικής να βρει την Terrell και να της παραδώσει τα δικαιώματα που της οφείλονταν από ένα off-Broadway έργο που περιείχε το «god's Little Birds». Η αναζήτηση του Nemerov τελείωσε σε ένα γηροκομείο του Conyers, της Georgia, όπου η Terrell πέρασε τα τελευταία της χρόνια. Πέθανε το 2006 στην ηλικία των 95 ετών.

Ως υποτιμημένο ταλέντο που αντιπροσωπεύει τις μουσικές προσεγγίσεις των προ- και μεταπολεμικών blues, η αείμνηστη αδελφή OM Terrell αξίζει να τη θυμόμαστε τελικά ως ανανεωτής και θρύλος των Νότιων μπλουζ και των αφροαμερικάνων gospel.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η παραβολή του άφρονα πλουσίου

Είπε ο Κύριος την εξής παραβολή «Κάποιου πλούσιου ανθρώπου χωράφια έδωσαν άφθονη σοδειά. Κι εκείνος σκεφτόταν και έλεγε: τι να κάνω; Δεν έχω...