Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Κατάληψη


https://www.oneman.gr/opinions/katalipsi-se-epal-gia-enan-trampouko-epeidi-giati-oxi/?utm_source=Sport24&utm_medium=B%CE%9F%CE%9D_H_Sidebar&utm_campaign=24MediaWidget&utm_term=Pos7

ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Καλή φάση η φασούλα που φασώνεται στο 1 ο ΕΠΑΛ Ευόσμου. Μετά την κυκλοφορία του βίδεου που έκανε τον γύρο της διαδικτυακής και τηλεοπτικής Ελλάδας, τα μαθητούδια του εν λόγω ΕΠΑΛ απεφάσισαν μέσα σε όλη την σοφία των λυκειακών τους χρόνων να βάλουν τα στήθια αμπροστά και να προστατέψουν ένα τραμπουκόπουλο πρώτης διαλογής.

Εξηγούμε για εκείνους και εκείνες που έχουν χάσει επεισόδια. Το σωτήριο έτος 2019 και τον μήνα Γενάρη συγκεκριμένα, νεαρός τραμπουκόνιος που δηλώνει μαθητής του 1ου ΕΠΑΛ
Ευόσμου, αποφασίζει να στήσει ένα ‘σόου’ καφρίλας με στόχο καθηγήτρια η οποία τόλμησε να του γράψει μια απουσία. Ο νεαρός τραμπουκόνιος, με στυλ και τρόπους που συνήθως συνδέουμε με μπράβους και γηπεδικά πάρε-δώσε απαιτεί την διαγραφή της εν λόγω απουσίας, την ίδια ώρα που οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριές του όχι μόνο δεν κάνουν κάτι για να προστατέψουν την καθηγήτριά τους, αλλά με το γέλιο τους και την πρόσχαρη καταγραφή του σκηνικού φαίνεται να επικροτούν την ‘παράσταση’.


Τα υπόλοιπα (ίσως) τα ξέρετε. Το βίδεο με κάποιο τρόπο κυκλοφορεί, ξεφεύγοντας από τον στενό σχολικό κύκλο και αποκτά viral διαστάσεις, σε σημείο μάλιστα που προκαλεί την τοποθέτηση και παρέμβαση της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως. Έκτοτε, ΠΟΛΥ κουβέντα σε μέσα, σάητ, περιοδικά, εφημερίδες και τηλεοπτικές εκπομπές, ανούσιες και συνηθισμένες κορώνες περί της κατάστασης της παιδείας και των συνθηκών στις περισσότερες σχολικές εγκαταστάσεις (λες και πρέπει να δούμε έναν τραμπουκισμό του 2019 το 2020 για να «ανακαλύψουμε» ότι το μεγαλύτερο μέρος των δημόσιων σχολείων της χώρας είναι παρατημένα στο άστο-μωρέ-και-βλέπουμε) και τώρα το κερασάκι σε αυτήν την θαυμάσια τούρτα έρχεται από το ίδιο το σχολείο που μας ‘χάρισε’ την παράσταση του νεαρού τραμπουκόνιου.

Οι μαθητές του εν λόγω ΕΠΑΛ το λοιπόν αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κατάληψη του σχολείου τους, θέλοντας έτσι να εκφράσουν την συμπαράστασή τους στον συμμαθητή τους
και με το σύνθημα “όχι μαθητές στα δικαστήρια”, ζητούν να μην ασκηθεί ποινική δίωξη στον νεαρό τραμπουκόνιο. Κοινώς, ο νεαρός τραμπουκόνιος που με περίσσιο θράσος γκαρίζει και εκφοβίζει την καθηγήτριά του με απειλές και κατάρες, πρέπει να την βγάλει καθαρή (με μια αποβολή όλη κι όλη), επειδή ΕΤΣΙ. Επειδή είναι συμμαθητής μας, επειδή ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ, επειδή είναι παιδί ΚΑΙ ΕΚΑΜΕ ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ.

  
 Καμία συνέπεια λοιπόν ούτε για τον ίδιο, ούτε φυσικά και για τους γονείς του που είναι υπεύθυνοι για την ξεκάθαρα ΛΑΜΠΡΗ ανατροφή του, επειδή ΕΤΣΙ. Επειδή υποστηράμε τον συμμαθητή μας, που στην τελική ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΔΗΛΑΔΗ; Ούτε καν μια μπάτσα δεν της τράβηξε. Ούτε έναν κλώτσο.

Είναι ένας πραγματικά αδιανόητος λόγος να κάνεις κατάληψη. Βασικά είναι αδιανόητο να θέλεις να προσφέρεις ασπίδα σε έναν κοινό τραμπούκο, η ενέργεια και η πράξη του οποίου δεν είναι δυνατόν να δικαιολογείται για κανέναν λόγο και με οποιονδήποτε τρόπο. Να το θέσω και διαφορετικά. Καλό πράγμα γενικά οι συνέπειες. Αλλιώς παραμένουμε μια ζωή ντουβάρια και ντουγάνια.


Αλλά έστω ότι ο μαθητής όντως τιμωρήθηκε. Πήρε μια ημέρα; Δύο ημέρες αποβολή; Τρεις; ΠΕΝΤΕ; Έστω. Η κατάληψη που γίνεται στο όνομά του τι μήνυμα περνάει ακριβώς; Τι ακριβώς θέλει να πει; Ότι η καφρίλα και ο τσαμπουκάς είναι κατακριτέος υπό όρους; Καλά ας μην το κουράζουμε, αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ λέει. Αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά, ότι το βασικό μάθημα που διδάσκει η ελληνική κοινωνία μέσω ΚΑΘΕ δομής της είναι το εξής: Κάνε τα χειρότερα, κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει, αλλά φρόντισε να έχεις πάντα μια άξια και βάσιμη δικαιολογία, καθώς και μια υπέροχη αμυντική διάταξη έτσι ώστε να προστατεύσεις τις πράξεις σου από τις συνέπειες που θα έπρεπε να λουστείς. Ακόμα καλύτερα; Φρόντισε να δηλώνεις την αντίθεσή σου και την οργή σου για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ προσβάλει τις όποιες αξίες ή τα όποια στεγανά της κοινωνικής δομής μέσα στην οποία κινείσαι ΕΚΤΟΣ και αν οι προσβολές αυτές προέρχονται από σένα ή από τους δικούς σου ανθρώπους. Τότε πράξε το ακριβώς αντίθετο, επαναστάτησε με σθένος και οργή για το δικαίωμά σου στην καφρίλα.

Θα ήταν απόλυτα παράλογο και ‘του γιατρού’ αν δεν ήταν βαθιά, βαθύτατα ελληνικό.

1 σχόλιο:

  1. Ποιος είναι αυτός ο κύριος που γράφει κ αποπνέει τόση καφρίλα;
    Στηλιτεύει μια συμπεριφορά που ο ίδιος έχει, αποπνέει από τα γραπτά του.
    Μόνο που στη μία περίπτωση μιλάμε για μαθητή κ στην άλλη για υποτιθέμενο ενήλικα.
    Αν ζούσε ο παπά Πυρουνακης.........ευτυχώς ζει ο γιος του που κάνει εκπληκτική δουλειά στις φυλακές!
    Πηξαμε από τους άλλους, τους μπολιτισμενους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

  Φτάσαμε λοιπόν μια ανάσα από τα Χριστούγεννα. Όλοι ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε είτε πιο πνευματικά είτε πιο κοσμικά ανάλογα με το τι πιστ...