Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020

Τροφή

Αποτέλεσμα εικόνας για isaiah 11.6

Η ελληνική χριστιανοσύνη πιστεύει ότι υπήρχε κάποτε μια εποχή,σύμφωνα με την αφήγηση περί παραδείσου,που ο Αδάμ και η Εύα ζούσαν εν ειρήνη με τα ζώα μέσα στον κήπο της Εδέμ.Την αρμονία αυτή κατέστρεψε ακριβώς η δική μας αμαρτία-η "πτώση" μας στην ανυπακοή.Στην εσχατολογική Βασιλεία όμως, η αρχική αρμονία θα αποκατασταθεί: "και συμβοσκηθήσεται λύκος μετ'αρνός,και πάρδαλις συναναπαύσεται ερίφω,και μοσχάριον και ταύρος και λέων άμα βοσκηθήσονται,και παιδίον μικρόν άξει αυτούς"(Ησ.11:6).Στον παράδεισο οι άνθρωποι,αλλά και τα ζώα,έτρωγαν μόνο από τα φυτά(Γεν. 1:29-30)·
έτσι λοιπόν θα έχουν τα πράγματα και πάλι(εφ' όσον η κατανάλωση τροφής θα συνεχιστεί και σ' εκείνο το επίπεδο της πραγματικότητας).Η κατανάλωση κρέατος επιτράπηκε στους ανθρώπους μόνο μετά την πτώση (Γεν. 9:3)·δεν είναι αφ'εαυτής αμαρτωλή,πάντως όμως αντιπροσωπεύει μια παρακμή από την αρχική τελειότητα.Έτσι,η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν ήταν ποτέ κατ'αρχήν υπέρ της φυτοφαγίας,παρ' ότι οι μοναχοί και οι μοναχές συνήθως απέχουν από το κρέας.Τρώνε όμως ψάρι,όπως έτρωγε και ο Χριστός(Λουκ. 24:42-43).

Κάλλιστος Ware,Εχθροί ή Φίλοι,εκδ. Εν Πλω

7 σχόλια:

  1. ..Μακάρι να μπορούσα να βάλω σε λέξεις το πόσο αναπολώ την εποχή εκείνη..εννοώ την προ της πτώσεως...
    Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαχαχαχα! Έγραψες!! ..το ψητό κρέας..χαχαχ, αυτό είναι σαν χαϊκού κάτι!!
    Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όχι δεν γελώ γι αυτό, η αντίθεση μου έβγαλε το γέλιο και η αμεσότητα σου. Η λαιμαργία ή γαστριμαργία, το ίδιο πράγμα, είναι η μητέρα άλλων μεγάλων παθών και ειδικότερα της πορνείας, το γνωρίζω. Έχω πολύ κοντινούς μου ανθρώπους που είναι δυστυχώς ως το λαιμό σ'αυτό και μάλιστα με το κρέας όπως το είπες. Είναι το μυαλό που λέγαμε που νομίζει ότι είναι ο κύριος...άστα.
    Η αντίθεση όμως αν και τραγικότατη μου έβγαλε γέλιο, ίσως νευρικό.
    Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν ξέρω τι λες εσύ παπά, εμένα προχθές που πήγα να δώσω αίμα, στην εθελοντική αιμοδοσία, δεν μου επέτρεψαν να δώσω κ μου συνέστησαν να κόκκινο κρέας!
    Με την τήρηση των νηστειων υπάρχει μια ισορροπία στην κατανάλωση κρέατος.
    Μεταξύ λαιμαργία ς κ αποχής, υπάρχει η ισορροπία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου είπαν να το κόψω...όχι ότι τους ακούω...Μεταπτωτικά όλα αυτά,παρακμή

      Διαγραφή

Γρηγορείτε

  Να είστε σε επιφυλακή, μας λέει ο Χριστός στην παραβολή των δέκα παρθένων, γιατί δεν ξέρετε πότε θα έρθει ο Υιός του Ανθρώπου. Να έχετε έτ...