Τις πρόσφατες εξαγγελίες σχετικά με την διακοπή της μνημόνευσης του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, έκανε πράξη κατά τη διάρκεια της σημερινής Θείας Λειτουργίας, που τελέστηκε στον Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος Χριστού στη Μόσχα, ο Πατριάρχης Μόσχας κ.κ. Κύριλλος.
Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό μετά την αναγνώριση της Ουκρανικής Αυτοκεφαλίας από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Σε χθεσινή του τηλεοπτική συνέντευξη ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων είχε τονίσει πως αυτό θα συνέβαινε.
Συγκεκριμένα ανέφερε:
«Είπαμε ότι αν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών επίσημα αναγνωρίσει το ουκρανικό σχίσμα, το όνομά του θα σβηστεί από τα δίπτυχα της Ρωσικής Ορθόδοξης εκκλησίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κατά τις Λειτουργίες ο Πατριάρχης δε θα μνημονεύει τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, όπως δεν μνημονεύει ήδη τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Νομίζω ότι την προσεχή Κυριακή στην Πατριαρχική Λειτουργία ήδη ο Προκαθήμενος δε θα τον μνημονεύσει. Με άλλα λόγια, διακόπτουμε την ευχαριστιακή επικοινωνία με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών».
Το οξύμωρο είναι πως δε διακόπτεται η επικοινωνία με όλη την Εκκλησία της Ελλάδος αλλά μόνο με όσους μνημονεύουν "Κιέβου", και μετά τi; Μια ωραία ατμόσφαιρα είμαστε.... Μήπως να συγκαλούνταν μια ΠανΟρθόδοξη....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι Πανορθόδοξη ; Αφού Οικουμενικός και Μοσχοβίτης δε θέλουν. Άσε που και οι δυο πλευρές επικαλούνται τους Κανόνες(που τους έκαναν τελικά κανόνια) ενώ δεν υπάρχει κάποιος ουδέτερος και ανεπηρέαστος που θα μπορούσε να κάνει τον διαμεσολαβητή.Ίσως ο Ρουμανίας; Όλοι κάπου αποσκοπούν,από κάπου τους πιέζει η μία η η άλλη πλευρά κλπ κλπ.
ΔιαγραφήΜου κάνει εντύπωση πάντως που το μεγαλύτερο πρακτορείο εκκλησιαστικών ειδήσεων είναι το μόνο σάιτ στην Ελλάδα που δεν έχει παίξει ιδιαίτερα τη διακοπή μνημόνευσης του Αθηνών από τον Μόσχας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ασχημο ρε παιδι μου εναι πως δε δυναται ενας ανθρωπος μονο να γνωριζει ολους τους κανονες απ' εξω εκτος και αν ειναι αγιος! Θα πει βεβαια καποιος οτο ο κανονας ειναι μεσον και δεν σε σωζει αυτος καθ'αυτος ο κανονας! Μαλον παμε απο το ενα ακρο στο αλλο ακρο! Αλλες φορες ισοπεδωνουμε τελειως ενα κανονα και αλλες φορες κολλαμε και μενουμε στον ιδιο το κανονα! Φανταζομαι οτι δε μου πεφτει λογος πανω σε ολα αυτα και μπορει να λεω και βλακειες!
ΔιαγραφήΔεν ξέρουμε τους κανόνες και αυτοί που τους ξέρουν τους ερμηνεύουν κατά το δοκούν.Από όσους μίλησαν και έγραψαν,πιο πολύ εμπιστεύομαι τη γνώμη του Ναυπάκτου.
ΔιαγραφήΤο θέμα εδω δεν έχει να κάνει με Κανόνες, οι ίδιοι κανόνες υπήρχαν και τη δεκαετία '90 που ο Οικουμενικός σε ομιλίες του αναγνώριζε την υπαγωγή της Ουκρανίκής Περιοχής στη Δικαιαοδοσία της Μόσχας, ούτε με τις ανάγκες του Ουκρανικού Λαού αφού ακόμη και σήμερα η πλειονότητα παρά τα γεγονότα συνεχίζει να πηγαίνει εκεί που πήγαινε και πριν. Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και οικονομικό και ο δάκτυλος Αμερικανικός, φυσικά το Σχίσμα με τα σημερινά δεδομένα αναπόφευκτο...η Ρωσική Εκκλησία έχει τα μεπτά της αλλά στο συγκεκριμένο θέμα (αντιπαραβάλλοντας όσα εχω διαβάσει και απο τις δύο πλευρές) έχει Δίκιο...οι μόνοι που "κερδίζουν" στη περιοχή μέχρι στιγμής, είναι οι ίδιοι που συνεργάστηκαν με τους Ναζί στο ΒΠΠ, δηλαδή οι Ουνίτες...φυσικά την ιδια πρακτική που ακολουθείται εκεί, θα τη δούμε πολύ εύκολα σύντομα στη γειτονιά μας στα Βαλκάνια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν του αναγνώριζε την υπαγωγή της Ουκρανίας.Ήταν ένα δικαίωμα που είχε παραχωρήσει ο Οικουμενικός Πατριάρχης στον Μόσχας και μπορούσε να το ανακαλέσει ανά πάσα στιγμή.Οι Ρώσοι,οι μόνοι που δεν αναγνωρίζουν Οικουμενικότητα της Κων/πολης(αυτό σε ποιον κανόνα στηρίζεται;)και κάνουν χειρότερα στην Αμπχαζία εναντίον του Γεωργιανού Πατριαρχείου , ένα επιχείρημα έχουν.Είμαστε οι πιο πολλοί, έχουμε λεφτά άρα κάνουμε αυτό που θέλουμε.
ΔιαγραφήΠολλές ενορίες προσχώρησαν στην Εκκλησία της Ουκρανίας αλλά και καμία να μην είχε προσχωρήσει δεν είναι ποσοτικό το θέμα.
Εγώ ξέρω πως και Ορθόδοξοι Ουκρανοί και Κοζάκοι συμμάχησαν με τους Γερμανούς μπας και γλιτώσουν από τον Στάλιν.Για τους Ουνίτες συγκεκριμένα δεν ήξερα κάτι που να τους διαφοροποιούσε από τον υπόλοιπο ουκρανικό λαό.
Φυσικά και είναι ποιοτικό το θέμα κι οχι ποσοτικό, Η πλειονότητα των ενοριών δεν εχουν προσχωρήσει στη νεα δομή, που αποτελείται απο αυτοχειροτονημένους και σχισματικούς γιατί πολύ απλά δεν υπήρχε ανάγκη για μια νέα δομή. Οι λόγοι ήταν καθαρά πολιτικοί και οικονομικοί. Αυτούς εξυπηρέτησε ο primus inter pares Οικουμενικός, που με τις επιλογές του δε προωθεί την Ομόνοια αλλά τη Διχόνοια. Το ερώτημα παραμένει, γιατί τώρα και ποιος ωφελέιται. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη, οτι ξεκίνησε πολιτικά στη πλατεία μαιντάν ο τότε Αμερικανός πρέσβης (και νυν τοποτηρητής στην Αθήνα) το τελειώνει σε εκκλησιαστικό επίπεδο το Φανάρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Ουνίτες (που στη περιοχή έπαιζαν το ρόλο μεταξύ των Ναζί και του Ποντίφικα τη περίοδο του ΒΠΠ) σήμερα είναι κερδισμένοι, γιατί ήδη έχουν συλειτουργήσει με κληρικούς της νέας δομής. Ενω μέχρι πριν απλά δε χωρούσε συζήτηση για κάτι τέτοιο.
Όι υπόλοιπες Εκκλησίες (πλην Φαναρίου και Ελλάδας φυσικά) έχουν ηδη απορρίψει την αναγνώριση της Εκκλησίας του Κιέβου γιατί πως να δικαιολογήσεις οτι μέχρι χτές δεν τους αναγνώριζες ως σχησματικούς, αναθεματισμένους και σχισματικούς και σήμερα δε τρέχει τίποτα. Οι επιστολές του ίδιου του Οικουμενικού απο τη δεκαετία του 90 που αναγνωρίζουν τα αναθέματα υπάρχουν αλλά σήμερα ξαφνικά, αυτοί οι ίδιοι είναι Εκκλησία.
Κι οσον αφορά την Οικουμενικότητα του Φαναρίου, ξέρουμε οτι μιλάμε για Πρεσβεία Τιμής και Πρώτο μεταξύ Ίσων, οχι για Ποντίφικα της Ανατολής, γιατί ετσι ακριβώς συμπεριφέρεται και πράτει. Τα είδαμε και στο Κολυμπάρι πως το χειρίστηκε κι αν είναι σημείο ενώσεως ή διαιρέσεως μέχρι σήμερα.
Η Ρωσική Εκκλησία όπου κάνει λάθος στα θέματα με τη Γεωργία κ.λ.π κάνει λάθος και είναι αξιοκατάκριτη, αυτό όμως δεν είναι επιχείρημα για να διακαιολογήσει τις πράξεις του Οικουμενικού και τις επιπτώσεις αυτών. Σήμερα στην Ουκρανία Ενορίες καταλαμβάνονται με τα όπλα και με τη βία. Αυτά είναι αποτέλεσμα των επιλογών του Οικουμενικού μαζί με το αίμαι που θα χυθεί απ όλη αυτή την ιστορία. Ακόμη και να είναι δικαίωμα του Οικουμενικού (που είναι το λιγότερο συζητήσιμο εαν είναι ετσι) γιατι να το εξασκήσει τώρα και ποιος οφελείται οταν ήδη εκεί πάνω πέφτουν σφαίρες κάθε μέρα; Και φυσικά δε χορηγήθηκε και κανένα αυτοκέφαλο, μια δομή σαν αυτή της Κρήτης δημιουργήθηκε. Το θέμα δεν ειναι να διαλέξουμε ματαξύ Ρώσων και Φαναρίου, και οι δύο κάνουν λάθη και οι δύο έχουν μπλέξει σε ύποπτους διαλόγους και εναγκαλισμούς, στο συγκεκριμένο θέμα όμως (οπως και στο Κολυμπαρι) ο σημερινός Οικουμενικός το λιγότερο δίνει λαβές στους επικριτές του, το περισσότερο έχει βάλει τις πρεσβείες και τα προσωπικά θέλω του πιο πάνω απ οτι θα έπρεπε να υπηρετεί. Το Φανάρι, δυστυχώς δεν έχει μόνο παράδοση που αξίζει να τιμάται, έχει και παράδοση σε παραδείγματα προς αποφυγήν...
Από πού ξέρουμε ποιοι έχουν προσχωρήσει και ποιοι όχι;Από τα παπαγαλάκια των Ρώσων στην Ελλάδα ή από το Sputnik και το RT; Γιατί ήδη , σύμφωνα με έρευνα που διάβασα, έχουν αρκετά υψηλό ποσοστό.
ΔιαγραφήΚαι πάλι , από πού έχουμε τις πληροφορίες για όπλα κλπ με τα οποία καταλαμβάνονται ενορίες;Γιατί οι Ουκρανοί αλλιώς τα παρουσιάζουν.Δε συζητάω για τις περιοχές που έχει καταλάβει η Ρωσία.Με την πολιτική της οποίας ταυτίζεται η Ρωσική Εκκλησία.Είναι δηλαδή και κατακτητής και ποιμένας.Καταπληκτικό.
Οι Εκκλησίες που δεν αναγνωρίζουν το Κίεβο είναι αυτές που περιμένουν βοήθεια είτε πολιτική (Συρία, Σερβία) είτε οικονομική(Πολωνία κλπ) από τους Ρώσους.Εκεί δεμν είναι πολιτικό το θέμα;Βάσει κανόνων αποφάσισαν αυτοί.
Η Ρωσία δυναμιτίζει την ενότητα δεκαετίες(μην πω παραπάνω) τώρα με το όραμα της Τρίτης Ρώμης και τον Πανσλαβισμό που φέρει.
Για τη Σύνοδο στο Κολυμπάρι οι Ρώσοι συμφώνησαν σε όλες τις προπαρασκευαστικές συνόδους και θυμήθηκαν τις διαφωνίες τους την τελευταία στιγμή.
Άσε που , χρησιμοποιώντας ως πηγή το "Εξάψαλμος" καθόλου δεν δυσκολεύτηκε ο Ρώσος Πατριάρχης να συλλειτουργήσει με ιερείς που έκαναν δεύτερο γάμο παρ' ότι οι Ρώσοι δεν το δέχονται.Βλέπεις του πήγαν πεσκέσι κάποιες ενορίες της Δύσης.
Αλλά σε μια χώρα που περιμένουμε το Ξανθό Έθνος να μας δώσει την Πόλη(να δω τι θα την κάνουμε), όλα αυτά παραβλέπονται και βλέπουμε κακόμοιρους και θεματοφύλακες των Κανόνων τους Ρώσους.