Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019

Λεμεσού και Νιγηρίας για την μνημόνευση του Επιφανίου Κιέβου επί κυπριακού εδάφους από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας


https://orthodoxia.info/news/%ce%bf-%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%bf%cf%8d-%ce%b1%ce%b8%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%83%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%b1%ce%b4%ce%b5%ce%b9%ce%ac%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%80%ce%b1/

Τέσσερις ημέρες μετά την πρώτη μνημόνευση του Επιφανίου Κιέβου επί κυπριακού εδάφους από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρο, ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος που είχε προσκαλέσει τον Πατριάρχη Θεόδωρο να προεξάρχει στην πανήγυρη του Αγίου Αγίου Ιωάννη Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας, που είναι πολιούχος της Λεμεσού όχι απλά μέμφθηκε τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας επειδή μνημόνευσε και τον Μητροπολίτη Κιέβου, αλλά υποστήριξε ότι η Εκκλησία της Κύπρου ζητούσε διαπραγμάτευση και διαβεβαιώσεις για το πώς θα αναγνωστούν τα Δίπτυχα!



Ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος στη ζωντανή εβδομαδιαία εκπομπή του στο Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού, απαντώντας σε ερώτηση ακροάτριας για το θέμα της μνημόνευσης υποστήριξε ότι: «Από την πρώτη στιγμή της άφιξης του Πατριάρχη Αλεξανδρείας στην Κύπρο, Επίσκοπος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής σε επικοινωνία που είχε μαζί του, τον διαβεβαίωσε ότι σε συνομιλία που είχε με τον Μακαριώτατο Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ.κ. Θεόδωρο τον Β΄, έλαβε την υπόσχεση και την διαβεβαίωση ότι ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας δεν θα μνημονεύσει τον Επιφάνιο στη Θεία Λειτουργία αλλά πάρα μόνο θα μνημόνευε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου και τον οικείο Μητροπολίτη, για να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα λόγω του ότι η εκκλησία της Κύπρου δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί επίσημα στο θέμα αυτό. Το ίδιο διαβεβαίωσαν τον Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανάσιο και εκ της συνοδείας του Πατριάρχη Αλεξανδρείας ότι δεν θα μνημονευόταν ο Επιφάνιος».

https://orthodoxia.info/news/%ce%bd%ce%b9%ce%b3%ce%b7%cf%81%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%bf%cf%8d-%cf%84%ce%b1-%ce%b4%ce%af%cf%80%cf%84%cf%85%cf%87%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%b5/

ORTHODOXIA.INFO | Ανδρέας Λουδάρος Τις πρώτες αντιδράσεις στους κόλπους της ιεραρχίας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας προκάλεσαν οι δηλώσεις του μητροπολίτη Λεμεσού Αθανασίου σχετικά με την μνημόνευση του νέου Μητροπολίτη κιέβου από τον Πατριάρχη Θεόδωρο στην Λεμεσό την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας «δεν δύναται να αναπροσαρμόζει, πολύ δε περισσότερο να θέτει υπό διαπραγμάτευση, τα Δίπτυχα του Αποστολικού Θρόνου του Αγίου Μάρκου ανάλογα με τα πιστεύματα των προσκαλούντων Αυτόν» τονίζει στην δήλωση του ο μητροπολίτης Αλέξανδρος απαντώντας ευθέως στον Κύπριο μητροπολίτη που μίλησε ξεκάθαρα για πιέσεις που ασκήθηκαν στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας να μην μνημονεύσει κανονικά τα Δίπτυχα.
Ο μητροπολίτης Νιγηρίας ξεκαθαριζει μάλιστα προς τον μητροπολίτη Λεμεσού πως «Δεν κοινωνούμε ενώ παράλληλα διαλεγόμαστε περί του ορθού. Τούτο, το εκκλησιολογικώς διαχρονικό και παναληθές, δεν μπορεί ούτε καν υπαινικτικως να αμφισβητείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΙΓΗΡΙΑΣ


Με αφορμή τις δηλώσεις του Πανιερ. Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου, γιά τη μνημόνευση από τον Αλεξανδρινό Προκαθήμενο του ονόματος του Μακαριωτάτου Κιέβου κ. Επιφανίου στην Λεμεσό και εκφράζοντας την άποψη των αδελφών αρχιερέων της Αλεξανδρινής Εκκλησίας, θα ήθελα να δηλώσω προς πάσα κατεύθυνση ότι ο Μακαριωτατος Πάπας και Πατριάρχης κ. Θεόδωρος, ενωτισθείς τη συνείδηση της περί Αυτόν Ιεραρχίας, αποφάσισε, μετά από ώριμη σκέψη και θερμή προσευχή, να εγγράψει εις τα Δίπτυχα της Εκκλησίας μας τον Κιέβου Επιφάνιο εναρμονιζόμενος, όπως ήταν φυσικό και αναμενόμενο, με τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη, επόμενος τοις βήμασι των αοιδίμων προκατόχων Του και με βαθυτάτη συναίσθηση της ιστορικής του ευθύνης ως Προκαθήμενος Πρεσβυγενούς Εκκλησίας.

Ως εκ τούτου, δεν δύναται να αναπροσαρμόζει, πολύ δε περισσότερο να θέτει υπό διαπραγμάτευση, τα Δίπτυχα του Αποστολικού Θρόνου του Αγίου Μάρκου ανάλογα με τα πιστεύματα των προσκαλούντων Αυτόν.

Εξ αλλου, διατηρούμε την πεποίθηση ότι το ιερώτερο των Μυστηρίων, αυτό της Θείας Ευχαριστίας, και η από κοινού συμμετοχή σε αυτό, εκφράζει την ορατή ενότητα του σώματος της Εκκλησιας και αποτελεί το επιστέγασμα της κοινωνίας αδελφών προς αδελφους. Δεν κοινωνούμε ενώ παράλληλα διαλεγόμαστε περί του ορθού. Τούτο, το εκκλησιολογικώς διαχρονικό και παναληθές, δεν μπορεί ούτε καν υπαινικτικως να αμφισβητείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο.

Ο Μακαριωτατος ήρθη εις το ύψος των περιστάσεων και της κανονικής τάξεως της Εκκλησίας και προτρέπει, ως ένας εκ των Πατριαρχών της Ανατολής, του παλαιφατου Πατριαρχείου της Αλεξανδρειας, όλους τους νεωτέρους αδελφούς το του Κυρίου: «πορεύου και συ ποίει ομοίως».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η πρώτη Ανάσταση

  Η πρώτη, όπως την αποκαλούμε, Ανάσταση γίνεται κρυφά, μυστικά. Ενώ η φύση όλη παραμένει ατάραχη, ενώ οι άνθρωποι γυρίζουν στις δουλειές το...