Οι επαναστάσεις ποτέ δεν πετυχαίνουν. Είτε επικρατήσουν είτε όχι. Δεν επικρατούν συνήθως επειδή είναι κακοσχεδιασμένες και κύριο συστατικό τους είναι το θυμικό και όχι η στρατηγική. Και δε βλέπουν ποτέ σε βάθος χρόνου. Περιορίζουν την όποια στρατηγική τους στο να ρίξουμε αυτούς που μας κυβερνούν/καταπιέζουν. Το μετά δεν το πολυσκέφτονται. Και το μετά σπάνια είναι ρόδινο.
Από την άλλη όταν επικρατούν, οι επαναστάτες αποδεικνύονται χειρότερη καταπιεστές από τους καταπιεστές που διώξανε. Άνθρωποι που δεν οραματίστηκαν ένα πιο δίκαιο κόσμο, αν και τον διακήρυξαν, μα ένα κόσμο διαμορφωμένο κατά τα γούστα τους και με την εξουσία στα χέρια τους.
Γενικά δε συμπαθώ τους επαναστάτες. Ζωγραφίζουν έναν κόσμο στον οποίο όσοι δε συμφωνούν μαζί τους δεν έχουν καμία θέση. Ή ίσως να έχουν θέση σε κάποια φυλακή, σε κάποια εξορία ή σε κάποιο τάφο. Αλλά γιατί να γίνει επανάσταση αν είναι μετά από την επιτυχία της να υποφέρουμε περισσότερο απ' ότι πριν; Και τελικά επιτυχία της επανάστασης είναι η γέννηση ενός καλύτερου κόσμου ή απλά η αρπαγή της εξουσίας;
Για να γινουν σωστες επαναστασεις πρεπει να υπαρχουν και οι αναλογοι ηγετες οι οποιοι πρεπει να εμπνεουν την αναλογη εμπιστοσυνη στους ανθρωπους! Για να μη γελιομαστε ομως οι ηγετες αυτοι πρεπει να εχουν ιδανικα οπως αυτοθυσια και αυταπαρνηση. Τετοιοι ανθρωποι δεν ειναι ανθρωποι που απλως θα ριξουν ενα τυραννο απο την εξουσια αλλα αφου το κανουν δε θα θελησουν σε καμοια περιπτωση να κατσουν στη καρεκλα τηης εξουσιας που ειχε αυτος ο τυραννος. Θα θελησουν φανταζομαι απλως να βαλουν να κατσουν στις κενες θεσεις εξουσιας ανθρωποι που εχουν το χαρισμα να κυβερνανε και εκεινοι να φυγουν να πανε σε καποιο αλλο μερος που χρειαζονται τη βοηθεια τους. Κατι αναλογο περιπου που συνανταμε στις ταινιες. Λεγοντας τις προαλλες οτι πολλοι επιχειρηματιες που ειχαν μονο σαν επιδιωξη τη ζωη τους τη κερδοσκοπια αναλογιστικα οτι αφου δε μπορουμε και δε γινεται να βαζουμε ολους τους ανθρωπους στο ιδιο τσουβαλι εαν υπαρχει εξαιρεση σε αυτο το "κανονα". Εαν θα δουμε στην ιστορια ακομη και στην ιστορια του τοπου μας υπηρχαν ανθρωποι πολλοι πλουσιοι οι οποιοι υπηρξαν ευεργετες της πατριδας μας. Τετοιοι ηταν και διαφοροι επαναστατες οπως η Μαντω Μαυρογενους και ο Ιωαννης Βαρβακης οι οποιοι ευεργετησαν τη πατριδα και οικονομικα ακομη. Εαν καποιοι απο εμας ειχαν δει τη ταινια "ο Θεος αγαπαει το χαβιαρι" τοτε θα γνωριζουν τη συνεισφορα του Βαρβακη στην Ελλαδα. Παρα το γεγονος οτι ο Βαρβακης ηταν πρωην πειρατης εφωσον αναφερω σωστα ωστοσο αφιερωσε μεγαλο κομματι του οικονομικου του πλουτου για τη πατριδα. Το προβλημα ομως στην υποθεση δεν ειναι να ψαξουμε να βρουμε τετοιους ανθρωπους αλλα εαν ειμαστε πραγματικα ΑΞΙΟΙ να εχουμε τετοιους ηγετες ειτε για να μας βοηθησουν να επαναστατησουμε εναντια στους τυραννους η και για να μας διοικησουν Χριστιανικα. Οταν δε θελουμε να εχουμε προτυπα προς μιμηση αλλα να εχουμε μονο "ηρωες" και "μπροσταρηδες" που τους αφηνουμε να παλευουν οσιαστικα μονοι τους με τα θηρια για να εκστασιαζεται η φαντασια μας τοτε δεν ειμαστε υποθετω πραγματικα αξιοι να εχουμε ηγετες ως επαναστατες η πολιτικους αρχηγους. Μετα υποθετω οτι εμεις οι Ελληνες εχουμε και ενα η μαλλον 2 ασχημα χαρακτηριστικα που τα κουβαλαμε εαν δεν απατωμαι απο το μακρινο μας παρελθον. Το ενα ειναι η φαγωμαρα και η διχονια και ο ρατσισμος που εχουμε αναμεταξυ μας και το αλλο ειναι η αχαριστια μας απεναντι στους ευεργετες μας. Εαν αναλογιστει κανει οτι με βαση της καταγεγραμεννης ιστοριας πολλοι ηρωες ειχαν κακο και αδοξο τελος και εζησαν πολλες φορες ξεχασμενοι απο το κοσμο και κατεληξαν να πεθαινουν ειτε φτωχοι ειτε και ασθενεις κατω απο ασχημες συνθηκες διαβιωσης τοτε θα πρεπει να αναρωτηθουμε γιατι δεν υπηρξε καποια κοινωνικη πραξη ανταποδωσης απεναντι στη συνεισφορα τους στη πατριδα τους? Επομενως αυτοι οι ηρωες "αλλαξαν" τις κοινωνικες δομες τις πατριδας τους αλλα οχι ενδεχομενως και τους χαρακτηρες πολλων ανθρωπων που απαρτιζουν αυτες τις κοινωνικες δομες. Τη λεξη "αλλαξαν" την εβαλα σε εισαγωγικα επειδη εννοω οτι για να υπαρξει ουσιαστικη αλλαγη στο συνολο θα πρεπει πρωτα ο καθε ανθρωπος να αλλαξει απο μεσα του ως μοναδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος το τελος του κειμενου δε προσθεσα τη λεξη ΣΩΣΤΟΥΣ ηγετες ως επαναστατες η πολιτικους αρχηγους. Δε τη προσθεσα αυτη τη λεξη στη φραση "δεν ειμαστε υποθετω πραγματικα αξιοι να εχουμε ηγετες ως επαναστατες η πολιτικους αρχηγους".
ΔιαγραφήΕπισης εαν δουμε σε ορισμενες φασεις της δικης μας της ιστοριας θα δουμε οτι πριν καλα-καλα ολοκληρωθουν διαφορες επαναστασεις εναντιον τυρρανων και ξενων κατακτητων πιαναμε εμεις οι Ελληνες και ξεκιναγαμε εμφυλιους πολεμους αναμεταξυ μας! Επομενως και μια αλλη ερωτηση που πρεπει να τεθει ειναι εαν μας ΑΞΙΖΕΙ κιολας να ειμαστε ελευθεροι και να κατσουμε να αναλογιστουμε τελικα τι ΣΗΜΑΙΝΕΙ αραγε να εισαι πραγματικα ελευθερος? Ελευθερος ειναι ο ανθρωπος εκεινος που δε δεχεται καταπιεση απο επιγειους τυρρανους η εκεινος που δεν ειναι απο ΜΕΣΑ του ΔΕΣΜΙΟΣ των παθων του? Ακομη και οταν δεχομαστε καταπιεσεις απο φασιστικα καθεστωτα αλλα εντος μας δεν αισθανομαστε καμοια καταπιεση απο τα παθη μας τοτε δεν ειμαστε αραγε αληθινα ελευθεροι? Αυτο θα μας κανει κιολας να συνειδητοποιησουμε το λογο που δε πειραξε ο ιδιος ο Θεος τους ανθρωπινους νομους οταν ηρθε στη γη! Ειτε οι ανθρωπινοι νομοι ειναι δικαιοι ειτε ειναι αδικοι οταν ο νομος του Θεου λειτουργει μεσα μας με πληρη συνεργασια του αυτεξουσιου μας ως πληρης νομος συνειδησεως εφωσον το αναφερω σωστα τοτε ακομη και ενας αδικος ανθρωπινος νομος δεν εχει καμοια καταπιεση απανω μας! Αποδειξη αυτου του γεγονοτος ηταν οτι οι πρωτοι Χριστιανοι δεν ειχαν φοβο απεναντι στους μαρτυρικους θανατους που υπεστησαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπισης για το θεμα της αποτυχιας πολλων επαναστασεων υπαρχει και ενας αλλος σημαντικος παραγοντας που καθοριζει τη πορεια της επαναστασης. Η επΙλογη των καταλληλων ΣΥΜΜΑΧΩΝ. Καταλληλοι συμμαχοι ειναι οι ανθρωποι εκεινοι οι οποιοι ανεκαθεν υπηρξαν εχθροι ενος καταπιεστικου συστηματος αλλα και ατομα τα οποια τα οποια μπορει ναι μεν να εργαζονται για τη συντηρηση ενος καταπιεστικου συστηματος αλλα ωστοσο λογω καθαρου καιροσκοπισμου και κερδοσκοπισμου "πανε οπου παει η φορα του ανεμου". Αναφερομαστε κοινως στους προδοτες. Απο οτι ειχα ακουσει ο Λενιν οταν ξεκινησε την επανασταση εναντιον των μπολσεβικων προκειμενου να μπορεσει να καταστειλει την εξουσια του Τσαρου χρησιμοποιησε ατομα που ανηκαν στους μπολσεβικους. Εαν το αναφερω σωστα ο Λενιν ειχε χαρακτηρισει τους συγκεκριμενους ανθρωπους ως "χρησιμους ηλιθιους". Φυσικα εννοειται οτι μετα τους σκοτωνε εαν το αναφερω σωστα! Ποιος ειπε τελικα αραγε πως οτι κανει ενας ηλιθιος στη ζωη του ειναι παντελως "ασκοπο"? Οπως φαινεται κιολας απο τη συγκεκριμενη περιπτωση καποιοι που χαρακτηριζονται απο αλλους ως ηλιθιοι ειναι μεν βλαπτικοι για αλλους και "ωφελιμοι" για αυτους που τους εξυπηρετουν αυτοι οι ηλιθιοι τα συμφεροντα τους! Επισης σε πολλα τυρρανικα καθεστωτα οι διαφοροι τυραννοι εχουν τους προσωπικους τους ευνοουμενους οι οποιοι ανηκουν στα υψηλοτερα κοινωνικα και οικονομικα στρωματα της επικρατειας που εχουν στη κατοχη τους οι οποιοι ευνοουμενοι φροντιζουν να κρατουν "κοιμισμενα" τα κατωτερα κοινωνικα στρωματα της συγκεκριμενης επικρατειας ωστε αυτα να μην εχουν στο νου τους το να επαναστατησουν εναντιον του η των τυραννων τους. Τετοιο παραδειγμα κατα τη περιοδο της Τουρκοκρατιας εδω στην Ελλαδα ηταν οι κοτζαμπασηδες οι οποιοι ηταν οι ευνοουμενοι των Τουρκων αξιοματουχων. Εννοειται βεβαια οτι οι Τυρανοι χρησιμοποιουν και τους θρησκευτικους ηγετες-οσους ειναι διεφθαρμενοι-ως προσωπικους τους ευνοουμενους για να μπορουν και μεσω της θρησκευτικης εξουσιας να επιβαλλουν καλυτερα τον ελεγχο τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή