Με την εμφάνιση και τη δράση του Ιωάννη του Βαπτιστή, του μεγαλύτερου των προφητών, ασχολείται η σημερινή ευαγγελική περικοπή: παρουσιάστηκε ο Ιωάννης, ο οποίος βάπτιζε στην έρημο και κήρυττε να μετανοήσουν οι άνθρωποι και να βαπτιστούν, για να συγχωρηθούν οι αμαρτίες τους. Πήγαιναν σ’ αυτόν όλοι οι κάτοικοι της Ιουδαίας κι οι Ιεροσολυμίτες, κι όλους τους βάπτιζε στον ποταμό Ιορδάνη, καθώς ομολογούσαν τις αμαρτίες τους. Ο Ιωάννης φορούσε ρούχα από τρίχες καμήλας και δερμάτινη ζώνη στη μέση του, έτρωγε ακρίδες, και μέλι από αγριομέλισσες. Στο κήρυγμά του τόνιζε: «Έρχεται ύστερα από μένα αυτός που είναι πιο ισχυρός και που εγώ δεν είμαι άξιος να σκύψω και να λύσω το λουρί από τα υποδήματά του. Εγώ σας βάπτισα με νερό, εκείνος όμως θα σας βαπτίσει με Άγιο Πνεύμα».
Πολλές φορές, σε συζητήσεις μεταξύ χριστιανών ακούγεται η εξής φράση: "Να είχαμε σήμερα έναν Βαπτιστή Ιωάννη". Ή "να είχαμε έναν προφήτη". Και πράγματι λείπει σήμερα μια τέτοια μορφή.
Αν όμως υπήρχε, είμαστε σίγουροι ότι θα τον ακολουθούσαμε; Είμαστε σίγουροι ότι θα αντέχαμε αυτά που θα μας έλεγε; Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής δεν καλόπιανε κανέναν. Δε χάιδευε τα αυτιά κανενός. Δε ζητούσε να μαζέψει ακολούθους και οπαδούς ούτε εκμεταλλευόταν τα πάθη και τις φοβίες του λαού για δικό του όφελος. Δεν είχε καμία σχέση δηλαδή με όλους αυτούς τους όψιμους προφήτες που ακολουθούν πολλοί χριστιανοί τα τελευταία χρόνια.
Όχι. Έλεγχε όσους παράβαιναν το Νόμο πολύ αυστηρά. Και όταν λέμε όλους, εννοούμε όλους. Από τον πιο φτωχό και ταπεινό πολίτη μέχρι τον βασιλιά Ηρώδη. Δεν έπεσε ποτέ στη παγίδα να κολακεύσει τις μάζες για να ισχυροποιήσει τη θέση του. Γιατί η παράβαση του νόμου, η παράβαση του λόγου του Θεού είναι το ίδιο απεχθής είτε γίνεται από άρχοντα είτε από υπηρέτη. Γιατί η ανοησία είναι ίδια είτε βγαίνει από τα χείλη ανειδίκευτου εργάτη είτε από τα χείλη επιστήμονα.
Έτσι λοιπόν την επόμενη φορά που θα πούμε: "δεν υπάρχει ένας Ιωάννης Βαπτιστής σήμερα" ας αναρωτηθούμε. Αν υπήρχε ένας Ιωάννης Βαπτιστής, εμείς θα τον ακούγαμε ή θα προτιμούσαμε κάποιον που να στηλιτεύει τους άλλους και να δικαιώνει πάντα εμάς;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου