Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Γιατί ονομάζεται λογική λατρεία η θυσία κατά τη Θ..Λειτουργία-Αγίου Νικολάου Καβάσιλα


Γι'αυτό το λόγο και την ονομάζει ο ιερεύς λογική λατρεία,διότι δεν εκτελεί καμία πράξη,αλλά χρησιμοποιώντας μόνο τα τελεστικά λόγια προσφέρει αυτή την προσφορά.

Διότι η πρώτη προσφορά(η προσφορά άρτου και οίνου στη πρόθεση εννοεί) είναι ένα έργο που είναι δυνατόν να γίνει από άνθρωπο,και γι'αυτό ,καθώς γίνεται από τον ιερέα,μπορεί να ονομαστεί πρακτική λατρεία.Τη δεύτερη όμως(τα σα εκ των σων),τη μεταβολή των δώρων στο σώμα και αίμα Χριστού,η οποία είναι και η θυσία,επειδή υπερβαίνει τη δύναμη του ανθρώπου,την πραγματοποιεί η χάρη,ο δε ιερεύς μόνο εύχεται.


Γι'αυτό λοιπόν,αν και η θυσία είναι και έργο και πραγματικότητα,αλλά επειδή ο ιερεύς δεν πράττει τίποτε σ'αυτή,παρά μόνο λέγει,εύλογα λέγει ότι προσφέρει όχι πρακτική,αλλά λογική λατρεία

Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας,Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας,εκδ."Το Περιβόλι της Παναγίας"

Σημείωση:Αυτό το απόσπασμα από τον Άγιο που τιμά σήμερα η Εκκλησία μας,ξεκαθαρίζει τις όποιες νοησιαρχικές ερμηνείες δίνονται στη "λογική λατρεία".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο δικαστήριο

  Ο Χριστός συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται, δικάζεται και τελικά σταυρώνεται χωρίς πραγματική αιτία νομική. Ένας αθώος, ο μόνος αθώ...