https://ecozen.gr/2019/09/apogoiteytika-stoicheia-oi-misoi-mathites-lykeioy-leitoyrgika-analfavitoi/
Τα τελευταία στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) παρουσιάζουν το πρόβλημα στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας: σχεδόν οι μισοί μαθητές Λυκείου έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι.
Τα στοιχεία που παρουσιάζονται στη τελευταία έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ βασίζονται στις επιδόσεις των μαθητών της Β’ Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018. Για παράδειγμα, στα Γενικά Λύκεια:
- Ένας στους δύο μαθητές βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση στη Φυσική
- Στην Άλγεβρα, το 38,9% των μαθητών πήρε βαθμολογία κάτω από τη βάση
- Στη Γεωμετρία, το 44,2%
- Στη Γλώσσα, το 7,1%
Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) η εικόνα είναι ακόμα χειρότερη:
- Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα
- Στην Άλγεβρα, το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση
- Στη Γεωμετρία, το 51,3%
- Στη Φυσική, το 41%
- Στη Χημεία, το 40,8%
Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν ότι «τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο.»
Τι είναι ο λειτουργικός αναλφαβητισμός;
Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός αναφέρεται στη γνώση που δεν αφομοιώνεται, δεν γίνεται κατανοητή και άρα δεν εφαρμόζεται από μία προσωπικότητα που συρρικνώνεται, διαστρεβλώνεται και εκφυλίζεται και η έκφραση που αδυνατεί να εκδηλωθεί και να παράγει αποτελέσματα. Με την λέξη «λειτουργικός» νοείται αυτός που διαθέτει όχι γνώση, αλλά επίγνωση της γνώσης, είναι ικανός να ενεργεί και να αναλαμβάνει έλεγχο κι ευθύνη του ελέγχου, αυτός που είναι ικανός να χειρίζεται καταστάσεις και πράγματα. Εύκολα διαφοροποιεί ανομοιότητες, δεν ταυτοποιεί ανόμοιους συσχετισμούς και κατανοεί αφηρημένες έννοιες.
Ρεπορτάζ του Απόστολου Λακασά για την «Καθημερινή» | Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου