-Δεν μπορώ να μην το σχολιάσω.Βλέπω σε σελίδα του fb είδηση για πάνω από τριάντα νεκρούς σε δυστύχημα με τρένα.Από κάτω κάποιοι πατάνε "μου αρέσει"(like επί το ελληνικότερον).Τι ακριβώς τους αρέσει.Οι νεκροί,τα τρένα που σμπαραλιάστηκαν,ότι ανέβηκε η είδηση;Τι ακριβώς;
-Η πολιτική των πυρκαγιών,η εκμετάλλευσή τους για κομματικά οφέλη,είναι η αθλιότερη μορφή πολιτικής.Και ανακυκλώνεται.Οι θύτες του παρελθόντος είναι τα σημερινά θύματα.Ο ρημάδης ο τροχός πως γυρίζει...Το ίδιο απαίσια είναι η αποποίηση των ευθυνών.Ας κάτσουν να δουλέψουν αυτοί που πρέπει το χειμώνα για να μην έχουμε κάθε χρόνο τα ίδια.
-Οι μητροπολίτες της Ελλαδικής Εκκλησίας πρέπει να ανάψουν λαμπάδες σε αυτή την κυβέρνηση.Με αυτά που κάνουν γέμισαν τις εκκλησίες πάλι.Και αυτό το γράφω από έγκυρες πληροφορίες που μαζεύω από το Πάσχα.Όπως μου έλεγε φίλος από τη Λάρισα,τόσα χρόνια δεν είχε ξαναδεί τόσο κόσμο.Αφήστε την κυβέρνηση να συνεχίσει το έργο της.
-Ούτε ξέρω πόσοι τουρίστες με σταμάτησαν παραμονές της Κοιμήσεως να με ρωτήσουν αν έχουμε λειτουργία στο χωριό ή που υπάρχει ναός της Παναγίας που να γιορτάζει.Για τους ντόπιους δεν θα γράψω κάτι για να μη με λέτε κακό.Οι προτεραιότητές τους παραμένουν σταθερές.
-Πάντως τόσο κόσμο εγώ στην Αγία Πελαγία δεν θυμάμαι να έχω δει.Το περσινό Πάσχα ίσως.Μια καλή εικόνα να θυμάμαι.
-Ξέρει κανένας θεολόγος ή κληρικός που να περνά από το μπλογκ αν και πώς δικαιολογείται η άρνηση κληρικού να τελέσει τρισάγια στους τάφους;Γιατί αρχίζω και ξεχνάω και αυτά τα λίγα που ξέρω.
-Μετά από απαίτηση φίλου αρχιμανδρίτη να γράψω κάτι για τη Σύνοδο της Κρήτης γράφω το εξής:Έγινε πέρσι στο Κολυμβάρι. Ευχαριστημένος;
-Τα Κύθηρα είναι ωραίο μέρος να επισκέπτεσαι.Για να μένεις πάλι...
- Η ζωή είναι κίνηση και η κίνηση ζωή.Το προς τα που θα κινηθείς το αποφασίζεις με τη μέθοδο της ζυγαριάς.Ζυγίζεις θετικά και αρνητικά και χαράζεις κατεύθυνση αναλόγως.
-Πότε δεν τελείται τρισάγιο σε τάφους, ακόμη και ας είναι μαρμάρινοι, με ή χωρίς προτομές, οικογενειακοί είτε ενοικιαζόμενοι, είτε είναι απλοί, είτε με χώμα, είτε με διακοσμητικό καγκελάκι. Σε καμμιά περίοδο της Εκκλησιαστικής μας ιστορίας δεν έχει γίνει αυτό, άρα και ο ιερέας καλά κάνει που δεν τελεί τρισάγιο σε τάφους. Επίσης δεν υπάρχει τέτοια ακολουθία στα ευχολόγια "επι τρισαγίου εις τάφους". Αν κάποιοι διαβάζουν τρισάγια στους τάφους, χάριν χρηματισμού, θα πρέπει να καταγγέλονται στον οικείο επίσκοπο, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να συνιστά και ειδωλολατρεία. Και επιτέλους ποιά η ανάγκη να διαβάσουμε τον τάφο ;
ΑπάντησηΔιαγραφή-Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Κρήτης ήταν τόσο Αγία και τόσο Μεγάλη που ιλιγγιά ο νους, στερεύει το νόημα των λέξεων, θαμπώνει με την λαμπρότητα της, την διάνοια. Πρόκειται για κάτι υπερφυσικό και καλά κάνει ο παπάς που αρκείται μόνο στην τοποθεσία. Ηταν το κάτι άλλο... το μόνο παράπονο που έχω ήταν... που δεν τέθηκε το θέμα "περι τρισαγίου σε τάφους και απειθούντων κληρικών".
- Τα Κύθηρα είναι ωραίο μέρος να επισκέπτεσαι. Με αφορμή αυτό σκέφτομαι επισήμως να προτείνω η επόμενη Αγία και Μεγάλη σύνοδος θα ήταν ταιριαστό να γίνει στο καμμένο νησί μας.
- Πολύ φιλοσοφημένο και ζυγισμένο το τελευταίο σχόλιο. Αν δεν έχεις παλιά ζυγαριά, φρόντισε να μην τελειώσει ή να μην λείπει η μπαταρία της. Μια φορά πήγα να ζυγιστώ και η μπαταρία έλλειπε. Είχε πάει στην ζυγαριά της κουζίνας και ... δεν στενοχωρήθηκα και ιδιαίτερα.
-Στην εξόδιο ακολουθία τελείται τρισάγιο στον τάφο(γιατί ούτε αυτό το κάνει).Το "σε καμιά περίοδο της εκκλησιαστικής ιστορίας" προκύπτει από κάποια έρευνα ή έτσι το λέμε;Γιατί όσα χρόνια θυμάμαι εγώ τρισάγια στον τάφο γίνονταν.Είτε έδινε κάποιος χρήματα είτε όχι.Χρήματα δίνει ο κόσμος και σε τρισάγιο σε ναό(σε μεγάλες πόλεις που δεν είναι κοντά το κοιμητήριο που έχει θαφτεί ο/η κεκοιμημένος-η).Πιάνεται για χρηματισμός;
Διαγραφή-Έπρεπε να τεθούν πολλά θέματα διάφορων επηρμένων κληρικών...
-Μέχρι την επόμενη δεν θα είναι καμένο
-Μόνο παλιές ζυγαριές.Αυτές με τις μπαταρίες είναι μούφες!
Επιμένω και είμαι πολύ συγκεκριμένος, τρισάγιο σε ΤΑΦΟ δεν υφίσταται. Το τρισάγιο γίνεται και τελείται για τον κεκοιμημένο και μόνο, είτε έντός του τάφου, είτε εκτός. Σε περίπτωση φθοράς του ΤΑΦΟΥ απλά φωνάζουμε κάποιον να τον επιδιορθώσει (χτίστη, μαρμαρά κ.α.), χωρίς πρίν να χρειάζεται να τον "ψάλλουμε". Δεν υφίσταται ιερολογία ΤΑΦΟΥ. Και καλά κάνει ο ιερέας που δεν "ψέλνει" σε ΤΑΦΟ, διότι πρόκειται για ένα άψυχο ανθρώπινο κτίσμα και μόνο. Χρειάζεται να γίνει έρευνα για κάτι τόσο εύκολο και απλό;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή-Τέθηκαν κάποια θέματα και βοήθησε πολύ ακούσια στο να ανοιχτουν πολλά θέματα.
-Αν υπάρχουν ακόμη Κύθηρα.
-Δεδομένου οτι οι παλιές πλέον έχουν εκκλείψει,είμαστε σε στάση...προσευχής.
Συγγνώμη, υπάρχουν και αρνητικά στην ζωή;;;;
-Τι σχέση έχει η φθορά του τάφου;Όταν τελείται αγιασμός σε σπίτια κατά την θεμελίωση,πριν κατοικηθούν κλπ τι είναι;Έμψυχα;Και ναι,όταν λέμε κάτι,το δικαιολογούμε εκκλησιαστικά.Στην Παράδοση,στην πρακτική της Εκκλησίας,στην τελετουργία.Όχι δεν μου αρέσει κάτι ή δεν το βρίσκω λογικό άρα δεν το κάνω.
ΔιαγραφήΚαι ένα εξτραδάκι.Όταν εφαρμόζουμε τους Κανόνες,τους εφαρμόζουμε σε όλους και δεν κάνουμε εξαίρεση μόνο στο στενό οικογενειακό μας περιβάλλον.
-Ε,ανοικτά θα μείνουν επί της ουσίας.
-Θα υπάρχουν.
-Ζύγισμα στο φαρμακείο τότε!
αααααα!!! Τώρα κατάλαβα εννοείς ότι ο ιερέας δεν ψέλνει τρισάγιο στους κεκοιμημένους που είναι μέσα τον τάφο. Εγω το πήρα κατα κυριολεξία οτι κάνει τρισάγιο στους τάφους, σαν κτίσμα. Γιατί αλλιώς θα έπρεπε να αλλάξει και τα λόγια. Συγγνώμη, παρεξήγηση. Καλά για την παράδοση μην κόβεσαι. Εκεί και αν γινονται παρεξηγήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί υπάρχουν παπάδες που διαβάζουν τρισάγιο σε άδειο τάφο;Αυτό δεν το έχω δει!Άλλο και τούτο.
ΔιαγραφήΕ,ναι.Στους κεκοιμημένους δεν πάει να διαβάσει.Τι να πεις.
Γεγονός κι αυτό