Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2022

Από την Κίνα το πρώτο αυτοοδηγούμενο και υψηλής ταχύτητας τρένο στον κόσμο

 


https://ecozen.gr/2022/02/to-pio-grigoro-treno-ston-kosmo-perna-apo-ta-egkata-tou-sinikou-teichous/

Εντυπωσιάζει το πρώτο αυτοοδηγούμενο και υψηλής ταχύτητας τρένο στον κόσμο, το οποίο θα μεταφέρει αθλητές και αξιωματούχους μεταξύ των δύο κύριων πόλεων που φιλοξενούν τους χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες στην ιστορική γραμμή Πεκίνο-Zhangjiakou… ακριβώς κάτω από το Σινικό Τείχος.

Το γεγονός ότι αυτό το υπερταχητικό τρένο μπορεί να οδηγηθεί μόνο του, το καθιστά εξόχως εντυπωσιακό. Ωστόσο μέσα από αυτή τη διαδρομή των 56 λεπτών, το τρένο θα περνά από τον σταθμό Badaling Great Wall που είναι το πιο δημοφιλές  σημείο του Σινικού τείχους και κορυφαίο σε επισκεψιμότητα τουριστών.

Η κατασκευή του σταθμού ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την είσοδο του ιστορικού Badaling ολοκληρώθηκε το 2019. Για την προστασία του εμβληματικού αυτού μνημείου από δομικές ζημιές, η σιδηροδρομική γραμμή και ο συνοδευτικός σταθμός χτίστηκαν βαθιά μέσα στη γη. Το βάθος του σταθμού φθάνει τα 102 μέτρα και καλύπτει έκταση 36.000 τμ.

china railway3 cnn
The Badaling Great Wall Station is the world’s deepest high-speed railway station. (Ren Chao/Xinhua/Getty Images/cnn)

Ο σταθμός είναι φυσικά ο πιο βαθύς και μεγαλύτερος υπόγειος στον κόσμο. Το πολύπλοκο αυτό έργο περιλαμβάνει τούνελ μήκους 12 χλμ που διέρχεται κάτω από μια περιοχή που προστατεύεται ως τόπος παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO.

Σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας, οι μηχανικοί του έργου χρησιμοποίησαν έναν ηλεκτρονικό πυροκροτητή για να χρονομετρήσουν με ακρίβεια την ταχύτητά του, μέχρι το χιλιοστό του δευτερολέπτου. Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε αυτή η τεχνολογία στην Κίνα και επέτρεψε στους εργαζόμενους να διατηρήσουν ταχύτητα δόνησης κάτω από 0,2 εκατοστά ανά δευτερόλεπτο.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε έκρηξη είχε υπολογιστεί με ακρίβεια για να διασφαλιστεί ότι η ωστική της δύναμη δεν θα έθετε σε κίνδυνο το Σινικό Τείχος.

china railway2 cnn
The Badaling Great Wall Station is the world’s deepest high-speed railway station.
Ren Chao/Xinhua/Getty Images/CNN)

Τα χαρακτηριστικά του τρένου της «αναγέννησης»

Ξεκινώντας το 2016, η κατασκευή της σήραγγας και του σταθμού χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας συντομεύει το ταξίδι από την πρωτεύουσα της Κίνας μέχρι το Σινικό Τείχος Badaling από περίπου 1,5 ώρα – η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα μπορούσε να κάνει αυτόν τον χρόνο πολύ μεγαλύτερο – σε περίπου 27 λεπτά.

Διαβάστε επίσης:  Corbevax Vs Covid-19: Το 1ο εμβόλιο χωρίς πατέντα - Υποψήφιοι για Νόμπελ οι δημιουργοί του

Ο σταθμός απέχει λίγα λεπτά από το σταθμό του τελεφερίκ Great Wall και περίπου 800 μέτρα από το σημείο εκκίνησης του Σινικού Τείχους Badaling. Διαθέτει επίσης τη δεύτερη μεγαλύτερη κυλιόμενη σκάλα της Κίνας, με μήκος 88 μέτρα και ύψος 42 μέτρα.

Ο σιδηρόδρομος Beijing-Zhangjiakou μήκους 108 μιλίων εξυπηρετείται από ένα νέο ηλεκτρικό τρένο υψηλής ταχύτητας πολλαπλών μονάδων (EMU) γνωστό και ως Fuxing που σημαίνει «αναγέννηση ».

Το Fuxing που αναπτύχθηκε και λειτουργεί από τον κρατικό όμιλο China State Railway Group, παρουσιάστηκε στις αρχές Ιανουαρίου. Η ταχύτητα του μπορεί να φθάσει έως και 350 χιλιόμετρα την ώρα μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο από τις κύριες πόλεις που φιλοξενούν τους Ολυμπιακούς Αγώνες από τρεις ώρες σε 56 λεπτά.

china railway1 cnn
The Badaling Great Wall Station is part of the 108-mile-long Beijing-Zhangjiakou high-speed railway. (Zhang Chenlin/Xinhua/Getty Images/CNN)

Παρόλο που το τρένο υψηλής ταχύτητας είναι αυτόνομο, ένας οδηγός που παρακολουθεί βρίσκεται ανά πάσα στιγμή στη θέση του. Το τρένο μπορεί να ξεκινήσει αυτόματα, να σταματήσει και να προσαρμοστεί στα διαφορετικά όρια ταχύτητας μεταξύ των σταθμών.

Τα οκτώ βαγόνια του είναι εξοπλισμένα με σήματα 5G, έξυπνο φωτισμό και 2.718 αισθητήρες για τη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και τον εντοπισμό τυχόν λειτουργικών ανωμαλιών.

Ειδικές άμαξες σχεδιάστηκαν με γνώμονα τις ανάγκες των αθλητών. Για παράδειγμα, ορισμένες καμπίνες διαθέτουν μεγαλύτερους χώρους αποθήκευσης για εξοπλισμό χειμερινών σπορ, στους οποίους μπορούν να έχουν πρόσβαση με κωδικό QR.

Σύμφωνα με το σύστημα διαχείρισης για την προστασία από τhν covid-19, όσοι κατευθύνονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν μοιράζονται τα ίδια βαγόνια με τους άλλους επιβάτες της γραμμής.

Πηγή: CNN

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To χάος ως τάξη

  Περπατώντας και κοιτάζοντας στον ουρανό το βράδυ, μετά από βροχή, κάποιος πατά ένα σαλιγκάρι. Πόσες πιθανότητες υπήρχε αυτός ο άνθρωπος, ό...