Η Α' Κυριακή των νηστειών ονομάζεται και Κυριακή της Ορθοδοξίας.Γιορτάζουμε την αναστήλωση των εικόνων και την αποκατάστασή τους στη λατρεία από την Έβδομη Οικουμενική Σύνοδο.Οι εικονομάχοι πίστευαν ότι ο Θεός δεν πρέπει να εικονίζεται καθώς δεν μπορούμε να Τον δούμε και θεωρούσαν ειδωλολατρική την προσκύνηση των εικόνων.Ο Θεός πράγματι δεν μπορεί να απεικονιστεί.Ο Χριστός όμως,δηλαδή το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος,έγινε άνθρωπος,περπάτησε μαζί μας κι επομένως μπορεί να παρασταθεί.Όταν προσκυνούμε τις εικόνες δεν τις λατρεύουμε,αλλά αποδίδουμε τιμή στα πρόσωπα που εικονίζονται.
Υπάρχει όμως και μια άλλη πτυχή του θέματος.Ο άνθρωπος,ο κάθε άνθρωπος,είναι εικόνα του Θεού.Στον κάθε ένα από εμάς καθρεφτίζεται ο Θεός.Και αν καθαρίζουμε της εικόνες που έχουμε στην εκκλησία ώστε να μένουν καθαρές και να φαίνεται καθαρά ο Χριστός,η Παναγία ή οι άγιοι που απεικονίζονται το ίδιο, και ακόμα περισσότερο, πρέπει να κάνουμε και με τους εαυτούς μας που είναι εικόνες του Θεού.Μια βρώμικη εικόνα δεν δείχνει τίποτα,επομένως είναι άχρηστη.Δεν την πετάμε όμως,την καθαρίζουμε ώστε να βρει και πάλι την αξία της.Το ίδιο συμβαίνει και με εμάς τους ανθρώπους.Όταν τα πάθη μας λερώνουν την εικόνα του Θεού,τότε ο άνθρωπος είναι ένα τίποτα.Όμως δεν είναι για πέταμα.Αντίθετα,με το καθάρισμα της μετάνοιας,της νηστείας και της προσευχής γίνεται και πάλι καθρέφτης του Θεού.
Ο Θεός έγινε άνθρωπος.Αγίασε εμάς και όλη τη κτίση.Αυτό μας το θυμίζει σήμερα η Εκκλησία την πρώτη Κυριακή των Νηστειών.Και κομμάτι της πνευματικής νηστείας,της πιο ουσιαστικής είναι αυτό.Να αναγνωρίζουμε στους άλλους ανθρώπους αλλά και όλη την κτίση την ιερότητα που έχουν.Το να μην τρώμε αρτύσιμα φαγητά είναι το πρώτο μικρό βήμα.Το να μην τρώμε τους ανθρώπους αλλά και το περιβάλλον μας είναι το μεγάλο,το ουσιαστικό βήμα που πρέπει να κάνουμε.Και τώρα είναι η κατάλληλη ώρα για να κάνουμε αυτή την αρχή.
Γεια σου Παπα-Κωστα μου! Ο Νικος ο Παναγοπουλος ειμαι. Δε μου λες κατι. Στην οικονα της φιλοξενιας του Αβρααμ ο μεσαιος Αγγελος δεν ειναι ο Μεγαλης Βουλης Αγγελος δηλαδη ο ιδιος ο Κυριος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι τρεις άγγελοι είναι η προτύπωση της Αγίας Τριάδας.Ναι,ο αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο αγ. Ιωάννης ο Δαμασκηνός έτσι το ερμηνεύουν.Ότι είναι ο Λόγος συνοδευόμενος από δύο αγγέλους.
ΔιαγραφήΕυχαριστω! Αρα καλα το ηξερα! Και ο Αγιος Ιουστινος ο φιλοσοφος ετσι το ερμηνευει. Παρεπιπτωντως ειχες δει μια σειρα του History Channel η βιβλος που την εδειχνε τα 2 τελευταια χρονια στον ΑΝΤ1 καθε Σαρακοστη. Στη σκηνη της φιλοξενιας του Αβρααμ εδειχνε σχεδον καθαρα ποιος ηταν ο μεσαιος επισκεπτης παροτι τον εδειχνε με γυρισμενη τη πλατη. Ηταν ξανθος με μακρια μαλλια και γενια. Ο Αβρααμ του απευθυνοταν κανονικοτατα σα να απευθυνεται στο Θεο. Βεβαια τη σκηνη τη παραποιησαν παρακατω διοτι εδεινε τους 2 Αγγελους να σφαζουν με τα ξιφη τους τους σοδομιτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι,το είχα δει.Μου άρεσε αυτή η σειρά παρά τις αμερικανοσαχλαμάρες που είχε.
ΔιαγραφήΣτο βιβλιο ΟΙ 7 ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ του Αγιου Κασσιανου του Ρωμαιου ελεγε στο κεφαλαιο περι νηστειας οτι οι Σοδομιτες ειχαν ακορεστες διεστραμμενες ορεξεις μοναχα απο το ψωμι που ετρωγαν. Καλα στην αρχαιοτητα και οι φυτικες τροφες ακομα ηταν δυνατον να διεγειρουν τοσο πολυ τη σαρκα. Δε μπορω αυτο να το καταλαβω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα,σ'αυτό δεν ξέρω να σου απαντήσω.Πάντως,να μην ξεχνάμε ότι απευθυνόταν σε ασκητές.
Διαγραφή