Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Ένταση μεταξύ Ινδουιστών και μουσουλμάνων στην Ινδία

Μια παραστρατιωτική στρατιώτη στέκεται φρουρός έξω από το Ανώτατο Δικαστήριο στη βόρεια ινδική πόλη Lucknow, τον Σεπτέμβριο του 2010. Δεκάδες χιλιάδες αστυνομίας τέθηκαν στους δρόμους, όπως το δικαστήριο αποφάνθηκε επί αιώνες θρησκευτική διαμάχη μεταξύ Ινδουιστών και Μουσουλμάνων.  Νομική γραμμές γύρω από το Babri τζαμί του 16ου αιώνα, η οποία δέχθηκε επίθεση από ινδουιστές ακτιβιστές το 1992, συνεχίζουν να βουίζει επάνω.  Φωτογραφία: Reuters / Adnan Abidi

atimes
Η κατεδάφιση του τζαμιού  του 16ου αιώνα Babri στην  Ayodhya, που πιστεύεται ότι είναι η γενέτειρα του ινδουιστικού θεού Ram, το 1992, άφησε μια βαθιά πληγή στην ψυχή των Ινδών μουσουλμάνων.

Χαρακτήρισε, επίσης, ένα σημείο καμπής στην ινδική πολιτική, ανοίγοντας το δρόμο για την άνοδο του φιλο-ινδουιστικού Κόμματος Bharatiya Janata (BJP) στο λεγόμενο Χίντι πυρήνα της βόρειο-κεντρικής Ινδίας.

Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, περιπτώσεις που συνδέονται με αυτό το ενοχλητικό περιστατικό - που είχε ως αποτέλεσμα πάνω από 2.000 θανάτους μετά από ταραχές μεταξύ Ινδουιστών και Μουσουλμάνων - εξακολουθούν να βρίσκονται στα εμφανώς αργά δικαστήρια της Ινδίας. Μια τέτοια υπόθεση αφορά το φερόμενο ρόλο που διαδραμάτισαν  μια σειρά από κορυφαίους ηγέτες του BJP, συμπεριλαμβανομένου του πατριάρχη του  κόμματος Λαλ Κρίσνα Advani, στην κατεδάφιση του τζαμιού.


Indian activists of Hindu Bajrang Dal, along with the Vishva Hindu Parishad (VHP), raise religious slogans during a procession marking the 24th anniversary of the demolition of the Babri Masjid Mosque in Ayodhya, in Amritsar on December 6, 2016. Hindu hardliners demolished the Babri Mosque on December 6, 1992, claiming it was built on the site of the birth place of the Hindu God Ram, sparking off country wide Hindu-Muslim riots. / AFP PHOTO / NARINDER NANU

Στις 6 Απριλίου, το Ανώτατο Δικαστήριο θα ακούσει τις καταθέσεις σχετικά με το άνοιγμα εκ νλεου της υπόθεσης με κατηγορίες εγκληματικής συνωμοσίας ενάντια σε αυτά τα άτομα- κατηγορίες  που απορρίφθηκαν το 2001, μετά από απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Αχμανταμπάντ .

Το Κεντρικό Γραφείο Ερευνών (CBI),που θεωρείται ευρέως ως υποχείριο  της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, αμφισβήτησε την δικαστική απόφαση στο Ανώτατο Δικαστήριο το 2011, οπότε το Κόμμα του Κογκρέσου, υπό την ηγεσία του  Μανμοχάν Σινγκ, ήταν στην εξουσία στο Νέα Δελχί.

Πολλοί επικριτές του νυν Πρωθυπουργού Narendra Μόδι και άλλοι ηγέτες αναρωτιούνται τώρα αν το CBI θα λειτουργήσει ως υποχείριο και πάλι, αυτή τη φορά για την κυβέρνηση υπό την ηγεσία του BJP .

Εάν το ανώτατο δικαστήριο αποφανθεί ότι οι ηγέτες BJP πρέπει να δικαστούν, θα είναι  πλήγμα για το λεγόμενο κόμμα «σαφράν», το οποίο έχει επεκτείνει την επιρροή του περισσότερο μετά από μια ιστορική νίκη στις πρόσφατες εκλογές στο UP και Uttarakhand.

Επίσης, θα ήταν ένα μεγάλο πλήγμα προσωπικά για τον Advani, το όνομα του οποίου είχε προταθεί για τη θέση του Προέδρου της Ινδίας από τον  Μόδι και τον αρχηγό του  BJP Amit Shah σε μια συνεδρίαση του κόμματος στην Somnath, Gujarat, στις 8 Μαρτίου. Ο νυν Πρόεδρος Pranab Mukherjee τελειώνει τη θητεία του  στις 24 Ιουλίου.


Μια αναβίωση των κατηγοριών θα αποτελούσε μια σημαντικό πλήγμα, επίσης, για το μέλος του BJP  Δρ Murli Manohar Joshi, στον οποίο απονεμήθηκε το Padma Vibushan, δεύτερο υψηλότερο πολιτικό βραβείο της χώρας, από την κυβέρνηση το τρέχον έτος. Επίσης, θα αντιμετωπίσει εκ νέου δίκη ο Uma Bharti, τώρα ομοσπονδιακός υπουργός για τους υδάτινους πόρους, ο οποίος έχει δεσμευθεί να καθαρίσει τον ποταμό Γάγγη.

Οι Μόδι, Joshi και Uma ήταν μεταξύ των 12 ηγετών παρόντες σε μια πλατφόρμα που είχε  ανεγερθεί στο Ram Katha Kunj, 200 μέτρα μακριά από το τζαμί Babri, στις 6 Δεκεμβρίου, 1992, όταν 150.000 kar sevaks , ή εθελοντές, κατεδάφισαν το τζαμί. Οι ηγέτες δεν συμμετείχαν στην πραγματική κατεδάφιση.

Κατ 'αρχάς, η CBI αντιμετώπισε τις  περιπτώσεις των ηγετών BJP και των χιλιάδων των Ker sewaks - οι οποίοι έλαβαν μέρος στην κατεδάφιση - ως μία , με έμφαση στις κατηγορίες για συνωμοσία εναντίον των ηγετών.

Ωστόσο, το 2001, η Έδρα Lucknow  του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Αλαχαμπάντ  έκανε μια διάκριση, αποφασίζοντας να εκδικάσει υποθέσεις που αφορούν την πραγματική κατεδάφιση και απορρίπτοντας κατηγορίες για συνωμοσία εναντίον των ηγετών του BJP. Κάνοντας έφεση στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας το 2011, το CBI είπε ότι η Έδρα του Lucknow είχε κάνει μια «τεχνητή διάκριση» στην περίπτωση για να σώσει τον Advani και άλλους.

Ο Advani απέρριψε τις κατηγορίες του CBI, λέγοντας ότι είχαν πολιτικά κίνητρα για να ευχαριστήσουν την κυβέρνηση του Κογκρέσου.


Η τελευταία απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου να ακούσει τις καταθέσεις σχετικά με τις  κατηγορίες συνωμοσίας εναντίον των ηγετών του BJP έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά που ο Αρχηγός της Δικαιοσύνης της  Ινδίας , Jagdish Singh Kheharin προσφέρθηκε, σε μια σπάνια κίνηση, να μεσολαβήσει ένα εξωδικαστικό  συμβιβασμό σε μια άλλη σχετική διαφορά.

Η υπόθεση, η οποία πλέον εκκρεμεί στο ανώτατο δικαστήριο για έξι χρόνια, σχετίζεται με την διεξαγωγή των προσευχών στον αμφισβητούμενο χώρο Ayodhya.

Η εφαρμογή μιας δικαστικής απόφασης του Σεπτεμβρίου του 2010 από το Ανώτατο Δικαστήριο Αλαχαμπάντ έδωσε σε Ινδουιστές το δικαίωμα να προσεύχονται σε ένα αυτοσχέδιο ναό που βρίσκεται κάτω από κεντρικό τρούλο του τζαμιού, έχει ανασταλεί από το Ανώτατο Δικαστήριο.

Οι Ινδουιστές πιστεύουν ότι ένας τεράστιος ναός του  Ram υπήρχε στην περιοχή, από αμνημονεύτων χρόνων, αλλά καταστράφηκε το 1528 με διαταγή του Μπαμπάρ, του κατακτητή από την Κεντρική Ασία, που ίδρυσε τη δυναστεία των Mughal στην Ινδία. Πιστεύουν ότι οι Mughals έβαλαν τρεις επιβλητικούς τρούλους πάνω από το ιερό χρησιμοποιώντας τα συντρίμμια που είχαν απομείνει.

Ενώ η υπό την ηγεσία του BJP ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η σκληροπυρηνική ομάδα γονέων της, Rashtriya Swayamsevak Sangh, χαιρέτισαν τις προτάσεις του Αρχηγού της Δικαιοσύνης για μια διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων, το Waqf Διοικητικό Συμβούλιο σουνιτών και το Πανινδικό  μουσουλμανικό Νομικό Διοικητικό Προσωπικό το απέρριψαν με την αιτιολογία ότι οι εν λόγω συνομιλίες έχουν αποτύχει στο παρελθόν.

Το ανώτατο δικαστήριο θα πρέπει να βρει μια λύση στο ζήτημα με βάση τα ιστορικά γεγονότα, τα αρχεία της γης και τα αρχαιολογικά ευρήματα. Πώς θα αντιμετωπίσει την πίεση από τη θρησκευτική πίστη και τα συναισθήματα των ανταγωνιστικών κοινωνιών;Μένει να το δούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παγίδα

  Δεν είναι και λίγες οι φορές που όταν γράφουμε κάτι, δεν αντιπροσωπεύει ακριβώς τις σκέψεις μας αλλά περισσότερο μας ενδιαφέρει να βρει θε...