Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

Όταν σε μια σχολή πολεμικών τεχνών γίνονται πολλές θρησκευτικές αναφορές

Joong Do Kwan 2015


Μιλώ χωρίς να ξέρω πολλά πράγματα  όταν λέω ότι υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτές οι οποίοι επεκτείνουν την εκπαίδευση στις πολεμικές τέχνες τους ώστε να περιλαμβάνουν όχι μόνο την πνευματική ανάπτυξη, αλλά και τη θρησκευτική σκέψη. 

Μεγάλο μέρος από τις καλές πολεμικές τέχνες επικεντρώνεται στην αποτελεσματικότητα στη μάχη, αλλά καλύπτει επίσης και τις παρεπόμενες πτυχές της προσωπικής ανάπτυξης. Θα ήθελα να πιστεύω ότι αυτή είναι μια προστιθέμενη πτυχή της εκπαίδευσης και στην πραγματικότητα ευεργετική στην αποτελεσματικότητα της μάχης. Η συμμετοχή στη μάχη απαιτεί ένα άτομο να είναι σε θέση να επικεντρωθεί ψυχικά για το έργο που πρέπει να φέρει εις πέρας (υπερνικώντας  τον αντίπαλο και μειώνοντας τον κίνδυνο), ενώ είναι αντιμέτωπος με το σωματικό και ψυχικό εκφοβισμό. 

Η πνευματική ανάπτυξη μέσα από διάφορες μορφές  διαλογισμού και αφοσίωσης μέσω της εκπαίδευσης δημιουργεί ωριμότητα, αλλά το πιο σημαντικό είναι μια δραστηριότητα που επιτρέπει στον ασκούμενο να «μπει στη ζώνη.» Να μπει στην ζώνη ή να επικεντρωθεί  διανοητικά για βέλτιστη απόδοση είναι ένα αποδεκτό μέρος της σύγχρονης αθλητικής προσπάθειας - αλλά έχει συμπεριληφθεί στην παραδοσιακή κατάρτιση εδώ και  ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. 


Αυτό που σήμερα προσδιορίζουμε  αυτή την πτυχή των παραδοσιακών πολεμικών τεχνών ως μέρος της «πνευματικής ανάπτυξης», ίσως δεν ήταν πάντα έτσι. Οι πολεμικές τέχνες, επηρεασμένες κυρίως από την ασιατική κουλτούρα, έχουν πρακτικές συνυφασμένες με πολιτιστικά πρότυπα. Αυτά τα πράγματα που κάνουμε σήμερα όπως οι υποκλίσεις ή άλλες ευλαβείς κινήσεις ή επιτονισμούς, τότε ήταν μέρος της κανονικής καθημερινής ζωής. 

Έτσι, όταν επισκέπτομαι ένα σύγχρονο γυμναστήριο πολεμικών τεχνών με εκπαιδευτές που δεν έχουν κανένα πολιτιστικό υπόβαθρο που να είναι παρόμοιο με την πηγή της γενεαλογίας τους και βλέπω ότι ο εκπαιδευτής έχει λάβει κάποιες ελευθερίες για να συμπεριλάβει πρόσθετες θρησκευτικές πληροφορίες μαζί με την εκπαίδευσή του - ζορίζομαι να μη δείξω τι σκέφτομαι. 

Θεωρώ ότι πολύ μικρή αξία προστίθεται στις «αποδεκτές» πρακτικές που οδηγούν στην πνευματική ανάπτυξη αναγκάζοντας τους μαθητές να καταπιούν ημι-θρησκευτικές αντιλήψεις κατηγοριοποιημένες ως βουδιστικές, Zen, ταοϊστικές, ή ό, τι άλλο. Ακόμα χειρότερο είναι να διαδίδονται  αυτές οι  έννοιες στο όνομα του Budo(πολεμικές τέχνες στα ιαπωνικά). Κάπως κακό είναι και να διακοσμήσετε το ντότζο(σχολή πολεμικών τεχνών) σας με θρησκευτικά τεχνουργήματα κάνοντας ένα υπαινιγμό για ένα σκοπό υψηλότερου επιπέδου που έχει το στυλ σας. 

Αν θέλετε να διαδώσετε μια θρησκεία, διαδώστε μια θρησκεία. Μην την μεταμφιέζετε ως μάθημα στις πολεμικές τέχνες . 

Και για όνομα του Θεού, αν βλέπετε  ότι χρειάζεται να συνεχίσετε να μιλάτε για ψευδο-θρησκευτική βουδιστική σκέψη, τουλάχιστον διαβάστε κάτι σχετικό. Δεν φτάνει να  χαιρετάτε κινέζικα αγαλματάκια και να υποκλίνεστε σε ένα άγαλμα του Βούδα! 

Παρακαλώ πείστε με  ότι μιλώ χωρίς να ξέρω. Κανείς;

9 σχόλια:

  1. Ε, και ναι και όχι. Σίγουρα η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την άγνοια.

    Αλλά και μόνο το γεγονός ότι αυτές οι τέχνες αναπτύχθηκαν ή καλύτερα εφευρέθηκαν από μοναχούς, πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις. Όπως βλέπεις τους δικούς μας μοναχούς να προσεύχονται όλοι μαζί στην εκκλησία, έτσι βλέπεις και τους βουδιστές μοναχούς να εξασκούν τις τεχνικές όλοι μαζί μπροστά στο ναό τους. Αν αυτό δεν θεωρείται προσευχή, τότε τι θεωρείται ? Ότι προσπαθούν να "ξεπιαστούν" γιατί "πιάστηκαν" ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι δημιούργημα μοναχών οι περισσότερες πολεμικές τέχνες.Επί της ουσίας μόνο κάποιες κινέζικες.Σύμφωνα με την παράδοσή τους άρχισαν να τις εξασκούν γιατί είχαν γίνει τεμπέληδες και μαλθακοί.Αν ρωτάς εμένα,το πιο πιθανό είναι ότι ήθελαν να έχουν στρατούς τα μοναστήρια είτε για να προστατεύονται από ληστές,αυτοκράτορες κλπ είτε(πολύ πιθανό)για να μπορούν να παίζουν πιο ενεργό ρόλο στα πολιτικά-στρατιωτικά δρώμενα.
      Θα γράψω πιο πολλά για το θέμα στο μέλλον.

      Διαγραφή
  2. ο Νικος ο Παναγοπουλος ειμαι! Παπα-Κωστα μου μιλας σωστα! οι Θιβετιανοι πηραν τις πολεμικες τεχνες απο τον Μποντχινταρμα εναν ινδο βουδιστη μοναχο. Τους ειδε καταπονημενους και τους εμαθε το Καλαρι Παγιατου που ειναι η πολεμικη τενη της Ινδιας. Το Καλαρι Παγιατου εχει τις ριζες του απο το αρχαιοελληνικο Παγκρατιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαλθακούς και ράθυμους τους είδε,σύμφωνα με την παράδοσή τους.
      Μην παίρνεις όρκο για το Καλάρι Παγιάτου και αν υπήρχε τότε.Οι Ινδοί πουλάνε πολύ φούμαρο εδώ και πολλά χρόνια προκειμένου να πάρουν κομμάτι από την πίτα.

      Διαγραφή
  3. Παντως οι παλιοι Δασκαλοι στο Σοτοκαν Καρατε που ηταν Ιαπωνες αποδιδαν τη προελευση των ινδικων πολεμικων τεχνων απο τις αρχαιοελληνικες. Καπου το ειχα διαβασει αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παρεπιπτωντως εχεις χαιρετισματα απο το δασκαλο τον Αντωνη. Σε ευχαριστει για τα καλα σου λογια και σε περιμενει παρεα με τον Σαολιν, τον Κλουζω, τον Αλεξ Αραβ και τον Τζωρτζ-β να βγειτε εξω για κρασια οταν ερθεις. Σε παρακαλει αν εχεις Facebook να τον κανεις φιλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!Δεν έχω fb!Το αντιπαθώ.
      Αυτοί όλοι δεν είναι για κρασιά αλλά για ψυχίατρο!

      Διαγραφή

Παγίδα

  Δεν είναι και λίγες οι φορές που όταν γράφουμε κάτι, δεν αντιπροσωπεύει ακριβώς τις σκέψεις μας αλλά περισσότερο μας ενδιαφέρει να βρει θε...