Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Τα δύο είδη αγένειας



Η αγένεια έχει δύο μορφές. Η μία είναι η καφρίλα που δείχνει έλλειμμα ανατροφής και ουσιαστικής παιδείας και είναι η πιο συνηθισμένη και χοντροκομμένη εκδοχή. Η άλλη είναι η αγένεια που φανερώνει μια απόρριψη των διαφόρων καλά στερεωμένων αντιλήψεων και παραδοχών του εκάστοτε κοινωνικού οικοδομήματος. Αυτή κρύβει μια λεπτότητα και μια ευφυΐα. Το παράδοξο είναι πως η πρώτη γίνεται πιο εύκολα αποδεκτή στις κοινωνίες από την δεύτερη. Ίσως επειδή η πρώτη μορφή αγένειας δεν αμφισβητεί και δεν προσφέρει τίποτα οπότε είναι και ακίνδυνη. 

3 σχόλια:

  1. Το θεμα της αγενειας στη σημερινη εποχη ειναι ενα θεμα που πραγματικα σηκωνει συζητηση και υποθετω αρκετη συζητηση! Ακουμε σημερα ανθρωπους που μιλανε για υψηλες αρχες οπως αυταπαρνηση και ανιδιοτελεια οταν απουσιαζουν οι πιο απλες βασικες ηθικες αρχες οπως ειναι ο αλληλοσεβασμος και το φιλοτιμο τα οποια ειναι υποθετω απλα πραγματα που δεν απαιτουν ιδιαιτερο κοπο για να τα αποκτησει ενας ανθρωπος σε αντιθεση με την Ανιδιοτελη Τελεια Αγαπη που απαιτει μεγαλο αγωνα και κοπο να την αποκτησει ενας ανθρωπος! Οταν δε σεβομαστε τον αλλον ανθρωπο και δε μας σεβεται και ο αλλος περιμενουμε η κοινωνια να λειτουργησει με τη παρουσια ανθρωπων που εχουν επιτευξει τις ανωτερες αξιες οταν απουσιαζουν οι στοιχειωδεις αξιες? Στην εποχη μας και ειδικα εδω στη χωρα μας η συμπεριφορα του Ελληνα χαρακτηριζεται απο επιδειξη ψευτομαγκιας και υβρεολογιας! Καποτε πολυ παλια ηταν αληθινος μαγκας αυτος που ειχε ειλικρινεια και φιλοτιμο και τηρουσε το λογο του και σημερα ειναι "μαγκας" αυτος που ειναι ανεδης και νταης και παριστανει το παλικαρα ενω μεσα του ειναι θρασυδειλος! Σε μια συζητηση η συνηθης "επιχειρηματολογια" πολλων Ελληνων ειναι η υβρεολογια και μαλιστα η χυδαια υβρεολογια! Η δευτερη μορφη συμπεριφορας που περιγραφεις ως αγενεια δε ξερω σιγουρα κατα τη προσωπικη μου αποψη εαν μπορει να χαρακτηριστει ακριβως ως αγενεια η σαν κατι αλλο! Οταν μιλαμε για καλα στερεωμενες αντιληψεις και παραδοχες του εκαστοτε κοινωνικου οικοδομηματος υποθετω οτι πρεπει να ξεκαθαρισουμε εαν αναφερομαστε σε κοινωνικες προκαταληψεις οι οποιες δε προαγουν τη πολιτισμικη αναπτυξη του ανθρωπου η εαν αναφερομαστε σε αξιες και ιδανικα τα οποια υπαγονται στον αγραφο νομο της ανθρωπινης συνειδησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειχα αναφερει τις προαλλες ο ανθρωπος ωφειλει να εχει αποκτησει διακριση στη ζωη του για να ξερει τι πρεπει να θυσιαζει και τι οχι γιατι πολλες φορες θυσιαζουμε πραγματα που δεν ειναι "δικα" μας δηλαδη δε πηγαζουν απο εμας για να τα θυσιασουμε για "χαρη" του αλλου! Τη λεξη "χαρη" την εβαλα σε εισαγωγικα γιατι ουσιαστικα την υποτιθεμενη θυσια δε τη κανουμε για χαρη κανενος προσωπου αλλα για να ικανοποιησουμε τα εσωτερικα μας παθη! Παρεπιπτοντως οταν "θυσιαζουμε" την αξιοπρεπεια μας για "χαρη" του αλλου πως θα μπορουμε να σεβομαστε και τον εαυτο μας και τον αλλον ανθρωπο οταν εχουμε χασει την αξιοπρεπεια μας? Υποθετω οτι και ο αυτοσεβασμος αλλα και ο αλληλοσεβασμος βασιζονται στη συναισθηση της αξιοπρεπειας που εχουμε μεσα μας! Επομενως πως θα φτασουμε και στη Τελεια Αγαπη καποια στιγμη εαν εχουμε χασει την αξιοπρεπεια μας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ηθελα να γραψω "Ειχα αναφερει τις προαλλες ΟΤΙ ο ανθρωπος ωφειλει". Ξεχασα να προσθεσω τη λεξη ΟΤΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ποιανού αδερφός είμαι;

  Διαβάζω ξανά την παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου και μου κάνει εντύπωση η αδιαφορία του πλούσιου για τον Λάζαρο που σέρνεται ...