http://anastasiosk.blogspot.com/2020/05/1_1.html
Ο Προφήτης Ιερεμίας γεννήθηκε περί το 650 π.Χ. Ανατράφηκε μέσα σε ιερατική οικογένεια και σε νεαρή ηλικία κλήθηκε από το Θεό στο προφητικό αξίωμα. Παρά τις αντιρρήσεις του, λόγω του νεαρού της ηλικίας του, εντούτοις υποχωρεί και υπακούει στο θέλημα του Θεού. Το όνομά του, Ιερεμίας, σημαίνει ο Θεός ανυψώνει.
Η πολυθεΐα των Ασσυρίων είχε εισχωρήσει στους Ιουδαίους, οι οποίοι είχαν παραδοθεί σε θρησκευτικό συγκρητισμό και σε ειδωλολατρία.
Ο Ιερεμίας αποδοκιμάζει την πολυθεΐα, κηρύσσοντας τον Ένα και Μόνο Αληθινό Θεό και στηλιτεύοντας τη διαφθορά. Επίσης, αντιστρατεύεται τους ψευδοπροφήτες, οι οποίοι παραπλανούν τον λαό με φοβίες και πλανεμένες διδασκαλίες.
Ο Προφήτης, ενώ βλέπει κάποια μεταμέλεια του λαού, εντούτοις διαισθάνεται ότι είναι πρόσκαιρη λόγω της ταλαιπωρίας της ανομβρίας που μάστιζε τον τόπο. Πονά και υποφέρει και φθάνει σε απόγνωση. Όμως η μακροθυμία του Θεού δεν εξαντλείται απέναντι στο λαό.
Ακολούθως, ο Προφήτης, κουρασμένος από τους άκαρπους αγώνες του, επιδιώκει την απομόνωση και προβλέποντας την αμετανοησία του λαού του Θεού, προλέγει την καταστροφή του.
Στρέφεται κατά των αρχόντων, των οποίων κηρύσσει την καταστροφή. Όλος ο κόσμος είναι εναντίον του. Προς στιγμήν κάμπτεται, διότι νομίζει ότι έχει εγκαταλειφθεί από τον Θεό. Όμως ανασυντάσσει τις δυνάμεις του και συνεχίζει το έργο του, διότι στηρίζει τις ελπίδες του στον αληθινό Θεό. Στην αυλή του ναού κηρύσσει και πάλι την καταστροφή του ίδιου του ναού. Το κήρυγμα αυτό προκαλεί αναταραχή. Τον συλλαμβάνουν και τον ρίχνουν στη φυλακή. Τα λόγια του Προφήτη γίνονται δεκτά με ειρωνείες και αποδοκιμασίες. Του απαγορεύουν να επισκέπτεται το ναό.
Κατά το τέλος του 605 π.Χ., μετά την ήττα των Αιγυπτίων στο Χαρκαμύς, επειδή ο ίδιος δεν ήταν δυνατόν να εισέλθει στην αυλή του ναού, δίδει στο μαθητή του Βαρούχ να αναγνώσει προφητεία, διά της οποίας κηρυσσόταν η καταστροφή του ναού. Όλοι τότε ξεσηκώνονται εναντίον του. Ο Ιερεμίας και ο Βαρούχ κρύβονται, για να μη συλληφθούν, εντούτοις η καταστροφή επήλθε.
Ο Προφήτης Ιερεμίας λιθοβολήθηκε από τους συμπατριώτες του στην Αίγυπτο το 568 π.Χ., σύμφωνα με ραββινική παράδοση.
Το βιβλίο του Προφήτη Ιερεμία στην Παλαιά Διαθήκη παρουσιάζει υψηλές θεολογικές σκέψεις, διότι όχι μόνο κήρυττε, αλλά βίωνε τη διδασκαλία του, η οποία αφορούσε τον άνθρωπο, το Θεό και το λαό του Θεού.
Του Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου
Παπα-Κωστα μου θελω να ρωτησω κατι ασχετο πανω στους προφητες! Καπου διαβασα οτι ο προφητης Σαμουηλ δημιουργησε το ταγμα των Εσσαιων! Ισχυει κατι τετοιο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εγώ κάπου το έχω διαβάσει...θα το κοιτάξω
Διαγραφήοταν ημουν γυρω στα 24 και ειχα διαβασει το βιβλιο "ο τελευταιος πειρασμος" του Νικου Καζαντζακη ειδα που ο Καζαντζακης εκανε αναφορα για την συγκεκριμενη κοινοτητα επειδη ειχε επηρεαστει απο τα γνωστικα-ψευδεπιγραφα "ευαγγελια". Λιγα χρονια αργοτερα που εκανα μελετες πανω στις θρησκειες ειδα πολλες αναφορες για τη κοινοτητα των Εσσαιων και απλα το μονο που μου εκανε εντυπωση ηταν ο ασκητικος τροπος ζωης τους. Βεβαι η Θεολογια τους και η ανθρωπολογια τους δεν εχει καμοια σχεση με τη διδασκαλια των Αγιων Πατερων και ουσιαστικα και καμοι σχεση με τη διδασκαλια των Προφητων της Παλαιας Διαθηκης! Ωστοσο παντα παρατηρουσα οτι ο ασκητισμος ακομη και οι προδρομες μορφες του αναχωρητισμου ηταν παρουσες και την περιοδο της Π.Δ. ακομη και πριν τη γεννηση του Τιμιου Προδρομου. Αυτο νομιζω μπορουμε να το δουμε κυριως στις ζωες του Προφητη Ηλια και Προφητη Ησαια
ΔιαγραφήΈχω κάποια βιβλία που ασχολούνται (και) με τους Εσσαίους.Έχουν ενδιαφέρον.
ΔιαγραφήΟ ασκητισμός σαν αναχωρητισμός, αν και όχι ιδιαίτερα διαδεδομένος, υπήρχε.