Δεν αρκεί να αναγνωρίσουμε ότι η εσχατολογία αναφέρεται στο μέλλον και το παρόν.Πράγματι αυτό μπορεί να το ισχυριστεί κανείς παραμένοντας σε ένα επίπεδο "πνευματικών" πραγματικοτήτων,μελλοντικών και σημερινών.Θα ειπωθεί τότε,με μια έκφραση που μπορεί να μας παραπλανήσει,ότι η εσχατολογία δεν απαξιώνει την παρούσα ζωή.
Αλλά αν ως "παρούσα ζωή" αντιλαμβανόμαστε μόνο την "παρούσα πνευματική ζωή",δεν έχουμε κατανοήσει ορθά την εσχατολογία.Η παρούσα κατάστασή της είναι μια ενδοϊστορική πραγματικότητα.Η σύγκρουση μεταξύ χάριτος και αμαρτίας,η έλευση της Βασιλείας,η αναμονή της Δευτέρας Παρουσίας έχουν επίσης,αναπόφευκτα και αναγκαστικά,ιστορικό,πολιτικό,εγκόσμιο,κοινωνικό και υλικό χαρακτήρα.
Γκουστάβο Γκουτιέρεζ,Θεολογία της Απελευθέρωσης,εκδ.Άρτος Ζωής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου