Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

Ο γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης στο αγιολόγιο της Εκκλησίας

Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που συνεδριάζει στο Φανάρι υπό την προεδρία του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, αποφάσισε πριν από λίγο – σήμερα Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017 – την αγιοκατάταξη του Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη της Μονής Οσίου Δαυΐδ στην Εύβοια (1920-1991).
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε σήμερα ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος με τον καθηγούμενο της ιεράς μονής Οσίου Δαβίδ στην Εύβοια αρχιμ. Γαβριήλ, ο κ. Βαρθολομαίος τον ενημέρωσε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατέταξε στις αγιολογικές δέλτους της Εκκλησίας τον Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη.


Την προηγούμενη εβδομάδα στις 19 Νοεμβρίου στην Ι. Μονή Οσίου Δαβίδ του Γέροντος Λίμνης τελέστηκε το μνημόσυνο επί τη συμπληρώσει 26 ετών από την οσιακή κοίμηση του μακαριστού Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη, διατελέσαντος Ηγουμένου της Ι. Μονής.

7 σχόλια:

  1. Γεια σου Παπα-Κωστα μου! ο Νικος ειμαι! Διαβαζα στην ιστοσελιδα της Μυριοβιβλου ενα αποσπασμα απο τη ζωη του Αγιου Ιακωβου. Ελεγε οτι ο γεροντας ειχε το χαρισμα να ξεχωριζει τους δαιμονισμενους απο τους ψυχιατρικους. Ελεγε για οσους ειναι ψυχιατρικοι να πανε στο γιατρο και οσους ειχαν δαιμονιο τους διαβαζε εξορκισμο. Εσυ την πιστευεις αυτη την ιστορια? Αλλοι λενε οτι ο Αγιος Πορφυριος θεωρουσε οτι ολες οι μορφες ψυχασθενειας ειναι απο το διαβολο. Ακομη και το απλο αγχος ειναι απο τους δαιμονες. Αυτο μου το ειχε πει ενα παλικαρι που ειχε γνωρισει τον Αγιο Πορφυριο. Τα ιδια πανω κατω ελεγε και ο Αγιος Παισιος. Ωστοσο και ο Αγιος Παισιος και ο Αγιος Πορφυριος ειχαν θεραπευσει πολλους ψυχασθενεις. Τελικα ποια ειναι η θεση της Εκλλησιας πανω στο ολο θεμα? Παντως ολοι οι αρχαιοι Αγιοι θεωρουσαν σαν αιτιο της οποιασδηποτε ασθενειας την αμαρτια. Ωστοσο και οι Αγιοι ασθενουσαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν βρίσκονται οι δαίμονες πίσω από κάθε μορφή ψυχασθένειας.Μπορούν όμως και την εκμεταλλεύονται.Οι άγιοι δεν ήταν αναμάρτητοι.Είχαν όμως μετάνοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελα Παπα-Κωστα! Εγω ειμαι ο Νικος. Κατι επαθε η γραμμη χτες και δε μπορουσα να απαντησω. Σχετικα με το χτεσινο που λεγαμε εχω ενα-δυο ενστασεις. Μου φαινεται αναληθες ενας αγιος να παραπεμπει εναν ψυχιατρικο στο γιατρο οταν υποτιθεται οτι εχει το ιαματικο χαρισμα να κανει οποιοδηποτε ασθενη καλα! Δεν αντιλεγω οτι χρειαζονται και οι γιατροι σε πολλες περιπτωσεις. Οσον αφορα ομως τις ψυχιατρικες παθησεις τα πραματα ειναι πιο περιπλοκα απο τις σωματικες παθησεις! Καταρχην ο ψυχιατρος δεν αντιμετωπιζει την ψυχη και την παθηση της με τον ιδιο τροπο που το αντιμετωπιζει η θεραπευτικη των Πατερων της Εκλλησιας. Για τον ψυχιατρο η ειδικοτητα της ψυχιατρικης ειναι μια αλλη μορφη νευρολογιας. Για να γινω πιο σαφης οι ασθενειες εχουν να κανουν με το τροπο που λειτουργουν οι νευρωνες και με το τροπο που μετακινουνται και απελευθερωνονται οι νευροδιαβιβαστες εντος των νευρικων κυτταρων. Ολα αυτα επηρεαζονται τοσο απο τα εξωτερικα ερεθισματα, το γενετικο υποβαθρο και τις ουσιες που λαμβανει ο ασθενης. Ωστοσο η γνωση για το πως ακριβως λειτουργει ο εγκεφαλος ειναι σχετικα μηδαμινη. Συν της αλλης πολλοι ψυχιατρικοι παρα τη μακροχρονια αγωγη τους ποτε δεν ρυθμιζονται πληρως ουτε και αντιστρεφονται τα συμπτωματα τους. οι Αγιοι της Εκλλησιας διαχειριζονται ολα αυτα τα θεματα με διαφορετικο τροπο. Εστιαζονται στην καταπολεμηση των παθων και στο γενεσιουργο τους αιτιο που ειναι οι λογισμοι και οι πειρασμοι που δεχεται ο ανθρωπος απο το εξωτερικο του περιβαλλον και απο τις σκοτεινες δυναμεις. Οι Αγιοι το πετυχαιναν αυτο γιατι ειχαν προπαντως τη φωτιση απο το Θεο αλλα και τη καταλληλη παιδεια. Λεγοντας παιδεια εννοω τη γνωση της ανθρωπολογιας που ειχαν ξεκινησει πρωτοι οι Αρχαιοι Ελληνες φιλοσοφοι την οποια ολοκληρωσαν και ανακαινησαν οι πρωτοι Αγιοι της Εκλλησιας με τη φωτιση του Χριστου. Οι περισσοτεροι συγχρονοι κληρικοι αγνοουν ολα αυτα τα στοιχεια της Χριστιανικης Ανθρωπολογιας. Υπαρχει ενα εργο της Ελληνικης Πατρολογιας το οποιο γραφτηκε περι το 400 μ.Χ. απο τον Νεμεσιο Επισκοπο Εμεσης και ονομαζεται ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. Εκει ο Νεμεσιος Εμεσης αναλυει ολα τα στοιχεια της ανθρωπολογιας που ξεκινησαν ολοι οι αρχαιοι φιλοσοφοι και διορθωσαν οι πρωτοι Αγιοι της Εκλλησιας. Αναρωτιεμαι ποσοι εχουν διαβασει αυτο το συγγραμα.

      Διαγραφή
    2. Και πώς ξέρουμε ότι αυτό που είχε ο συγκεκριμένος δεν ήταν νευρολογικής φύσης;
      Δεν αντικαθιστούν τους γιατρούς οι άγιοι και δεν θεραπεύουν αδιακρίτως.

      Διαγραφή
    3. Ο γιατρος δεν ειναι παντοτε αγιος αλλα ο αγιος ειναι τις περισσοτερες φορες γιατρος. Για τις νευρολογικες παθησεις ακομη και ο απλος γιατρος δε μπορει να κανει πολλα πραματα γιατι απλουστατα οι περισσοτερες περιπτωσεις ειναι ανιατες. Αν ας πουμε ενας ανθρωπος εχει ανοια η νοσο Αλτζχαιμερ ο νευρολογος ουσιαστικα δε μπορει να τα θεραπευσει. Αν παθουν βλαβη τα νευρα του περιφερικου συστηματος δηλαδη στα ανω-κατω ακρα η στα πλαγια του κορμου απο καποιο μηχανικο αιτιο οι βλαβες δυναται να αποκατασταθουν. Σε περιπτωση που εκφυλιστουν τα νευρα του Κεντρικου νευρικου συστηματος δηλαδη του εγκεφαλου και του νωτιαιου μυελου τοτε οι βλαβες δεν αποκαθιστανται και τα νευρικα κυταρρα δεν αναπλαθωνται. Αυτο συμβαινει στη περιπτωση της ανοιας και της νοσου Αλτζχαιμερ. Αυτα λεει μεχρι στιγμης η συμβατικη Ιατρικη. Βεβαια προκυψαν στη πορεια καποια καινουρια δεδομενα που ανατρεπουν ολα οσα ξεραμε μεχρι στιγμης. Στη συμβατικη Ιατρικη δεν ειναι τιποτα 100 τις 100 δεδομενο. Σε τετοιες περιπτωσεις ο Γιατρος συγκεκριμενα ο νευρολογος χορηγει φαρμακο το οποιο επιβραδυνει τα συμπτωματα αλλα δε τα αντιστρεφει και δε θεραπευει τη παθηση. Σε αυτες τις περιπτωσεις χρειαζεται η επεμβαση του Θεου. Οπως σου ανεφερα και παλαιοτερα το καλο γιατρο τον στελνει ο Θεος οπως λεει η Αγια Γραφη. Ωστοσο τιποτα δεν ειναι πιο πανω απο τον Θεο. Ο καθε γιατρος απλα παρεμβαλεται στο εργο του Θεου. Αν ο γιατρος πιστευει στο Θεο ακομη καλυτερα! Γιατι τοτε γινεται συνειδητο οργανο του Θεου και ο Θεος τον βοηθαει να ξεπερασει τα ορια της συμβατικης επιστημης και να θεραπευσει ακομη και ανιατες ασθενειες.

      Διαγραφή
    4. κοιταξε παπα μου! Το ξερω οτι με αυτα που λεω προσπαθω να αυτοδικαιωθω και να κανω τον εξυπνο! Αυτο ομως που πραγματικα ονειρευομαι ειναι ενα κοσμο που οι γιατροι θα συνεργαζονται με τους ιερεις και θα παλευουν παρεα για τη θεραπεια των ανθρωπων. Να μη προσπαθει ο ενας να αντικρουσει τον αλλον αλλα να εχουν μια ομοφωνια κατω απο το βλεμμα του Θεου για την καλυτερευση του ανθρωπου

      Διαγραφή
    5. Όμορφο όνειρο.Αλλά δεν το βλέπω να πραγματοποιείται!

      Διαγραφή

Παγίδα

  Δεν είναι και λίγες οι φορές που όταν γράφουμε κάτι, δεν αντιπροσωπεύει ακριβώς τις σκέψεις μας αλλά περισσότερο μας ενδιαφέρει να βρει θε...