Πρώτον. Είσαι πεφωτισμένος ιερέας και γνώστης βαθύς της ουσίας της θεολογίας και θες να θίξεις τα κακώς κείμενα της Εκκλησίας. Μη βάζεις μπροστά δυο νεαρά κορίτσια. Δε ξέρεις ότι οι αντιδράσεις θα στραφούν εναντίον τους; Τέτοια είναι η ευαισθησία σου;
Δεύτερον. Επανάσταση κάνεις όταν τα βάζεις μόνος σου με ένα άδικο σύστημα. Όταν για την επανάσταση έχεις ολόκληρα κυκλώματα δημοσιογραφικά να σε βοηθούν και να σε σιγοντάρουν δε κάνεις επανάσταση. Πολιτική κάνεις.
Τρίτον. Οι αλλαγές στην Εκκλησία δε γίνονται μεμονωμένες αλλά συνοδικά. Ώστε να διασφαλίζεται η περίπτωση κάποιος λόγω υπερηφάνειας να προβεί σε υπερβολές ή ανοησίες. Οι αλλαγές μπορεί να αργούν αλλά δε πέφτουμε σε (πολλές) παλαβομάρες.
Τέταρτον. Μπορούν να μπαίνουν γυναίκες στο ιερό; Όχι. Ούτε άντρες ούτε και παιδιά Μόνο κληρικοί. Αν θέλουμε να ξυπνήσουμε τις χαμένες παραδόσεις να ξεβολευτούμε και να μη τα βρίσκουμε όλα έτοιμα στη λειτουργία αλλά να τα κάνουμε μόνοι μας
Πέμπτον. Άλλο να κάνεις αυτό που θεωρείς σωστό και άλλο να το διαφημίζεις σαν αν λες "κοιτάξτε με, είμαι πολύ γουάου και σοφός τύπος".
Έκτον. Σε μερικούς χώρους, αυτά που κάνεις επηρεάζουν με τον άλφα ή τον βήτα τρόπο και όλους τους άλλους που κάνους την ίδια δουλειά/το ίδιο λειτούργημα με σένα. Όταν πας να κάνεις κάτι καλό είναι να σκέφτεσαι και τους άλλους. Η εγωμανία δεν είναι καλός σύντροφος
Έβδομον. Άμισθος ιερέας είναι αυτός που δε παίρνει μισθό και δεν έχει άλλο έσοδο. Αυτός που έχει εξασφαλίσει ήδη μία ή και παραπάνω συντάξεις δε λέγεται άμισθος επειδή δε παίρνει μισθό κληρικού.
Όγδοον. Κάποια πράγματα πρέπει και θα αλλάξουν. Δε ζούμε ούτε στον πέμπτο ούτε στον δωδέκατο ούτε στον δέκατο έβδομο αιώνα. Ευτυχώς. Όποιος δεν το αντέχει, να πάει αλλού.
Ένατον. Ας είμαστε ειλικρινείς. Μας πείραξε η καταπάτηση των κανόνων ή η παρουσία κοριτσιών με άμφια. Αν ισχύει το πρώτο υπάρχει πολλή δουλειά να κάνουμε. Αν ισχύει το δεύτερο, υπάρχει πολλή δουλειά για τον ψυχίατρο να κάνει με μας.
Δέκατον. Ότι κάτι το παραλάβαμε από τους παππούδες μας δε σημαίνει ότι είναι και σωστό. Πιο πιθανό να είναι λάθος. Παράδοση χωρίς κριτική σκέψη είναι σήψη.
Ενδέκατον. Ίσως άσχετο ίσως όχι. Όσοι πιστεύουν πως το τελευταίο φρούτο στη πολιτική έχει σχέση με τη πραγματική Ορθοδοξία να ξέρουν πως ούτε οι ίδιοι έχουν σχέση με τη πραγματική Ορθοδοξία. Αυτά για να μην πείτε ότι δεν τα είπα.
Δωδέκατον και φαρμακερόν. Ωραία τα παιχνίδια ρόλων στη πολιτική, στη ζωή, στην εκκλησιαστική καθημερινότητα. Βοηθά να δικαιολογούμε και να απαλύνουμε αποτυχίες και απογοητεύσεις. Ενδυόμαστε τον μανδύα του προοδευτικού πεφωτισμένου, του υπερορθόδοξου φύλακα της πίστης, του αντιφασίστα, του υπερπατριώτη, του πολίτη του κόσμου, του αγνού μαχητή, του γλεντζέ, του καλού οικογενειάρχη. Έτσι ξεπερνάμε τις αδυναμίες μας χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε αυτοκριτική ή να διορθωθούμε.
ΥΓ. Έγραψε ένα υπερορθόδοξος με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό σε εκκλησία των Αθηνών ότι δε θα είχε πρόβλημα οι γυναίκες να μπαίνουν στο ιερό αν υπήρχαν γυναίκες Απόστολοι!!! Τέτοια γνώση της πίστης που προστατεύει και υπερασπίζεται...(αυτό το τελευταίο το έβαλα υστερόγραφο για να μη γίνουν 13 και μου πάει γρουσουζιά...)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου