Είναι μάλλον απίθανο - σε συνέχεια του χθεσινού κειμένου- ο Χριστός να ευλόγησε ή έστω να ανέχθηκε τη δράση του εκ δεξιών ληστή. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως ο ληστής, από τη στιγμή που αποδέχεται τον Ιησού ως Κύριο και Θεό του, αποκηρύσσει τη βίαιη δράση του. Αυτό θα μπορούσε να σας το γράψει ο κάθε θεολόγος, οποιουδήποτε δόγματος.
Όπως επίσης πολύ πιθανό είναι να κάνουν αποδεκτή τη θέση του Ιωάννης Μαξίμοβιτς(άγιος για την Υπερόριο Ρωσική Εκκλησία, ίσως και για το Πατριαρχείο Μόσχας, δεν είμαι σίγουρος αλλά και για τους Σέρβους)ο οποίος θέλοντας να υπερασπιστεί την αγιότητα του τελευταίου Τσάρου της Ρωσίας, όταν του υπέδειξαν τα σφάλματα και τα εγκλήματά του, απάντησε πως οι ηγέτες ενός λαού κρίνονται διαφορετικά. Το ίδιο θα έλεγε κάποιος πως ισχύει για τον Δαβίδ τον προφήτη, τον Μέγα Κωνσταντίνο, τον Ιωάννη Βατατζή και άλλους.
Δε θα μπορούσα να διαφωνήσω σε αυτό. Θα μπορούσα δηλαδή ειδικά για την αγιότητα του Τσάρου αλλά τέλος πάντων, δεν είναι το θέμα μου αυτό. Αν οι ηγέτες κρίνονται διαφορετικά, τότε γιατί δε κρίνονται διαφορετικά και αυτοί που μάχονται εναντίον μιας καταπιεστικής δύναμης; Ή μήπως και αυτοί οι ληστές(με αυτό το χαρακτηρισμό περιγράφονται οι Εβραίοι που αντιστέκονταν στη ρωμαϊκή κυριαρχία) δεν είναι ηγέτες του λαού τους εφόσον όλοι οι Εβραίοι περίμεναν τον Μεσσία που θα τους έσωζε από τους Ρωμαίους; Άρα και οι ληστές ηγούνταν ενός κινήματος, ενόπλου, που περίμενε τον Μεσσία να ολοκληρώσει το έργο του κινήματος αυτού.
Τότε, γιατί να μη κριθεί και ο ληστής διαφορετικά από τον έμπορο, τον λογιστή, τον αγρότη; Γιατί να μην αγνοηθούν τα αμαρτήματά του; Αν θεωρήσουμε πως διαφορετικά κρίνονται οι ηγέτες αυτό δε μπορεί να ισχύει μόνο για τους εστεμμένους(τι αγάπη κι αυτή που δείχνει η διοικούσα Εκκλησία σε αυτούς) αλλά για όλους τους ηγέτες. Και όχι μόνο τους φέροντες αξιώματα, αλλά και αυτούς που γεννιούνται στο πεδίο της μάχης ή της αντίστασης.
Ναι, υπάρχουν και εδώ επιχειρήματα της επίσημης θεολογίας αρκετά πειστικά αλλά μια που το κείμενο είναι δικό μου -και δεν διεκδικεί δάφνες θεολογικού υψηλού στοχασμού- θα το αφήσω έτσι ως τροφή για σκέψη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου