Του Νίκου Ντάσιου από την Ρήξη
Οι διάφορες εκδοχές περί της διαρροής του πετρελαίου στον Σαρωνικό κατά την βύθιση του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ οδηγούν σε συμπεράσματα περί σημαντικών πολιτικών και επιχειρηματικών ευθυνών για την οικολογική καταστροφή που προκλήθηκε.
Η εκδοχή της άμεσης κινητοποίησης των αρμόδιων οργάνων του ΥΕΝ και των ιδιωτικών εταιρειών απορρύπανσης, που είχε σαν αποτέλεσμα, κατά τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Σαντορινιό τη διάχυση μιας ΜΙΚΡΗΣ ΜΟΝΟ ποσότητας –της τάξης του 5% του πετρελαίου επί του συνόλου των 2.5 χιλ. μετρικών τόνων καυσίμων–, δεν μπορεί να ερμηνεύσει την επέκταση της ρύπανσης σ’ όλο το παραλιακό μέτωπο, από τη Σαλαμίνα μέχρι τη Γλυφάδα! Πέραν της καθυστέρησης στην αντιμετώπιση καταστροφών, ως αποτέλεσμα της έλλειψης συντονισμού των αρμόδιων υπηρεσιών, όπως και στην περίπτωση της πυρκαγιάς στην Αν. Αττική τον Αύγουστο, σημαντικό είναι το έλλειμμα τεχνικών προστασίας για την αποτροπή της επέκτασης καταστροφών όπως η θαλάσσια ρύπανση. Παράλληλα με το σφράγισμα του πλοίου, που θα έπρεπε να ολοκληρωθεί όσο τον δυνατόν γρηγορότερα μετά τον εντοπισμό της διαρροής, απαιτούνταν άμεση κινητοποίηση σε συνεργασία με δήμους και εθελοντές, για την εγκατάσταση πλωτών φραγμάτων για τον εγκλωβισμό και την εκτροπή της πετρελαιοκηλίδας από λιμάνια και κόλπους, σε συνδυασμό με διασκορπιστικές ουσίες και βιολογικά καθαριστικά σε όλη την ακτογραμμή.
Στο διά ταύτα: Στην προανακριτική διαδικασία θα πρέπει να διαλευκανθεί εάν και με ποιο τρόπο απέκτησε το συγκεκριμένο πλοίο πιστοποιητικό αξιόπλοου και να αποδοθούν οι σχετικές ευθύνες. Επιπλέον ερωτηματικά εγείρονται –πέραν των προσφιλών της εργοδοσίας περί μείωσης του εργασιακού κόστους– για τον λόγο που το πλοίο ήταν υποστελεχωμένο, με πλήρωμα μόλις δύο ατόμων σε σύνολο έντεκα μελών που προβλέπονταν βάσει κανονισμού, σύμφωνα και με την ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ.
Να υπενθυμίσω εδώ και τη στάση του Μανώλη Κεφαλογιάννη το 2006, ως υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας της ΝΔ, ο οποίος, ευθυγραμμιζόμενος με το εφοπλιστικό λόμπι, αντέδρασε σε Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απόσυρση όλων των μονο-πύθμενων δεξαμενοπλοίων που νηολογήθηκαν στην Ιαπωνία τη δεκαετία του ’70, καλώντας τους Έλληνες ευρωβουλευτές να καταψηφίσουν την σχετική Οδηγία: «…για λόγους αρχής και πολιτικής συνέπειας, θεωρούμε ότι το σύνολο των Ελλήνων ευρωβουλευτών θα πρέπει να καταψηφίσουν την εν λόγω πρόταση, δεδομένων των δυσμενών επιπτώσεων για την ελληνική ναυτιλία, που εκτιμάται ότι θα επιφέρει». Το συγκεκριμένο πλοία ανήκει, δυστυχώς, σε αυτή την κατηγορία….
Οι πρώτες αντιδράσεις του κου Κουντούρη, προέδρου της πλοιοκτήτριας εταιρείας, περί μετάθεσης ευθυνών στο «Blue Star Πάτμος», αποδεικνύει για πολλοστή φορά τη συνήθη πρακτική της οικονομικής ελίτ και δη του εφοπλιστικού κεφαλαίου περί μη ανάληψης του κόστους των παρενεργειών στη δημόσια σφαίρα και στο περιβάλλον των «επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων». Τα δε λογοπαίγνια περί διαθεσιμότητας της παραίτησης του κου Κουρουμπλή αποδεικνύουν, πέραν των ανεπαρκειών, το ήθος και την ευαισθησία των πολιτικών μας ταγών, που λεκτικά ΜΟΝΟ εμφανίζονται κοινωνικά και οικολογικά ευαίσθητοι, την ώρα που οι καταστροφές διαδέχονται η μία την άλλη.
Μόνη δυνατότητα: η δική μας συνεργασία και αυτό-οργάνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου