Παρασκευή 9 Απριλίου 2021

Ο ελληνικός λαός βλέπει με ιδιαίτερη συμπάθεια προς ανατολάς, και αρνείται να αποδεχτεί το δυτικό κεκτημένο

 


«Ο ελληνικός λαός δεν απέκτησε ποτέ πλήρη συνείδηση του εθνικού κεκτημένου. Πάντοτε το υποβαθμίζει και το θέτει υπό διακινδύνευση», ανέφερε μιλώντας στην διαδικτυακή εκδήλωση του Economist Events “Ελλάδα 200 χρόνια οικονομικής επιβίωσης” ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος.


Και συνέχισε:


«Έχει ένα σύμπλεγμα τυπολογικής κατωτερότητας σε σχέση με τη Δύση, θεωρεί όμως ότι είναι ιδιοσυγκρασιακά ανώτερος, και πως θα τα καταφέρει όλα. Αλλά πρέπει να ξέρουμε ως χώρα τι έχουμε καταφέρει για να το σεβόμαστε. Ενώ η χώρα έχει κάνει μια κατ’ επανάληψη δυτική επιλογή, εν τούτοις έχει μια ανατολική ενοχή. Πάντα βλέπει με ιδιαίτερη συμπάθεια προς ανατολάς, και αρνείται να αποδεχτεί το δυτικό κεκτημένο που είναι το κεκτημένο της».



«Ο στόχος να ολοκληρωθούμε εδαφικά, εθνικά, θέτει προσκόμματα στην θεσμική ολοκλήρωση, και αυτό επηρεάζει την οικονομική ολοκλήρωση γιατί πολλές φορές η οικονομία πληρώνει το κόστος επιλογών αλλά πάντοτε ανακάμπτει», είπε ο κ. Βενιζέλος και συνέχισε: «Σήμερα γιορτάζουμε 200 χρόνια και μας φαίνεται πολύ, αλλά τα πενήντα είναι η μεταπολίτευση, η μεταπολίτευση είναι η γενιά μας. Τα 100 είναι από την μικρασιατική καταστροφή, ακόμα ζούμε μέσα στις μνήμες. Η κατανόηση αυτού που έχει συμβεί ως τώρα, είναι προϋπόθεση για να μπορέσουμε να βαδίσουμε στο μέλλον με επίγνωση, βλέποντας την αλήθεια. Τα εκλογικά σώματα λένε “πείτε μου την αλήθεια”, κι όταν λες τη αλήθεια συνήθως το εκλογικό σώμα ψηφίζει ένα ευχάριστο ψέμα και το ψηφίζει και το ξαναψηφίζει».


Ο κ. Βενιζέλος, αναφέρθηκε στο δημοψήφισμα του 2015, λέγοντας: «Η σύγκρουση μνημόνιο αντιμνημόνιο, ήταν και πραγματική σύγκρουση που συμπύκνωσε και πολλαπλασίασε άλλους διχασμούς, Παίχτηκε η τύχη της Ελλάδας, στο παρά ένα. Το δημοψήφισμα τι ήταν; Συμβολικά, η Δημοκρατία κατίσχυσε με το 62% που είπε “όχι”. Ρεαλιστικά, η χώρα υποτάχθηκε στην βούληση των εταίρων. Την απόφαση που έπρεπε να πάρουμε εμείς την μετατρέψαμε σε επιβολή εκ των έξω. Γιατί θέλουμε να εμφανίζουμε τον ελληνικό λαό, όχι ως υποκείμενο της ιστορίας που φτιάχνει την ιστορία αλλά ως ενεργούμενο της ιστορίας που είναι προϊόν, πάντα, μιας διεθνούς συνωμοσίας».


Και κατέληξε ο κ. Βενιζέλος: «Αυτοί που φοβούνται την αλλαγή και είναι παραδοσιοκρατικοί στο όνομα μιας δήθεν προοδευτικής αντίληψης και αν κάποιος εκφράζει, την ολιστική και απλουστευτική θεώρηση των πραγμάτων στην Ελλάδα, δεν είναι η εκκλησία, είναι μια κάποια Αριστερά. Η Αριστερά και η ανάμνησή της, γιατί δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, είναι αυτή η οποία φλερτάρει με την ολιστική την ασφυκτική αντίληψη των πραγμάτων με μια ενιαία εξήγηση περί των πάντων, που είναι ο ιστορικός υλισμός.

Δεν είναι η δημόσια ζωή μας ανοιχτόμυαλη και γενναιόδωρη. Είναι μέσα στην ασφυξία της παλιάς αντίληψης. Δεν είμαστε στο 2021. Είμαστε ακόμη στην δεκαετία του 1990, για μην πω του 1980 ή του 1970. Θέλει πολύ μεγάλη προσπάθεια. Δεν αρκούν οι κινήσεις που γίνονται και βεβαίως πρέπει όλα αυτά να αντιπροσωπεύουν την κοινωνία».

Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/politiki/benizelos-eklogiko-soma-zitaei-tin-alitheia-alla-psifizei-ena-eyharisto-psema

10 σχόλια:

  1. Αφού τα κάνουν σαν τα μούτρα τους μετά και βεβαίως εκ του ασφαλούς σχολιάζουν και βγάζουν λόγους ως σούπερ προφέσορες…
    Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο αντίλογος μπορεί να είναι ότι τα κάνουμε έτσι γιατί ο λαός αυτός αντιδρά όταν πάει να γίνει κάτι σωστό που όμως τον ξεβολεύει. Όσο λαός και κυβέρνηση δρουν ανταγωνιστικά και συγκρουσιακά, έτσι θα πηγαίνει το πράγμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε διαφωνώ. Όμως λογική αντίδραση δεν είναι να αντιδρούν σε ότι τους ξεβολεύει από κάτι που έχουν μάθει χρόνια έτσι; Η κυβέρνηση από την άλλη συνήθως κάνει ότι αυτήν βολεύει αδιαφορώντας για τους υπόλοιπους.
      Π

      Διαγραφή
    2. Δε διαφωνώ. Το να αντιστέκεσαι σε ό,τι σε ξεβολεύει ενώ βλέπεις ότι είναι για καλό, όχι, δεν είναι λογική αντίδραση. Είναι ζωική αντίδραση. Το πρόβλημα είναι η καχυποψία μεταξύ λαού και κράτους που υπάρχει από την απελευθέρωση του Έθνους και μετά

      Διαγραφή
    3. Ναι, σωστά. Αλλά κάθε καχυποψία δεν έρχεται ουρανοκατέβατη. Κάτι έγινε και ξαφνικά όλοι είναι καχύποπτοι.
      Αν μάθω να παίρνω ότι θέλω για πολύ καιρό, γιατί ξαφνικά να σκεφτώ να το χάσω, για ποιους άλλους δηλαδή, μήπως με ενδιέφεραν και πριν για να με ενδιαφέρουν και μετά οι άλλοι;
      Το ότι δεν υπάρχει λογική εδώ, τουλάχιστον με τη σώφρον μία λογική αλήθεια, σαφέστατα δε διαφωνούμε σ αυτό. Αλλά ποιος είπε ότι όλα αυτά έχουν κάποια άλλη λογική πέραν αυτής της ζωώδους.
      Οι διαπιστώσεις αυτών των τύπων καθώς και του συγκεκριμένου που αφού πέρασαν από το πεδίο μάχης τα έκαναν... μην πω πως τα έκαναν και μετά έρχονται αφ υψηλού να μας πούνε ξανά το ποίημα τους, με συγχωρείς αλλά είναι προσβολή νοημοσύνης μας και ύβρεις προς όλους. Αν είχε συνείδηση ή ντροπή κάπου καλύτερα να το έκλεινε.
      Όταν αποφασίσεις να πάρεις την ευθύνη της χώρας, μετά όταν αποτύχεις δεν έχει ποιήματα γιατί αυτό μάθανε όλοι. Μπλα μπλα ψεματάκια και όλα καλά για το συνάφι. Οι άλλοι λαουτζίκος, αμορφωτοι, μάζα. Όταν λοιπόν μόνο αυτό να καταλάβουμε κάποτε τότε θα προσέχουμε ποιον εξουσιοδοτούμε να παίζει στα τυφλά τις τύχες τις δικές μας και των παιδιών όλων μας και τότε ίσως δούμε μια εύλογη αληθινή λογική στη γειτονιά μας έστω. Γιατί τότε θα προσέχουν κι αυτοί που παίρνουν την ευθύνη και που τώρα ζαμαν φου... κάνουν διαλέξεις μετά..
      Π

      Διαγραφή
    4. Αν θες άλλο ένα παράδειγμα. Πόσα χρόνια ολόκληρα πιπίλιζαν εκατομμύρια κοσμάκη ότι ο καπνός, το τσιγάρο είναι καλό, είναι στυλ και σε κάνει κουλ. Ποιος λοιπόν έχει την κύρια ευθύνη; Έτσι ανθρώπινα ας το δούμε, δεν είμαστε θεοί…
      Ο δυστυχής πού έπεσε στη λούμπα αμαχητί, η "μάζα";
      ή ο πανούργος που έχει όλα τα μέσα να το κάνει δηλαδή μπορεί, αλλά και κανέναν άλλο ενδοιασμό η αναστολή μπροστά στην επίτευξη του σκοπού του. Που τελικά πετυχαίνει μια χαρά, ε;
      Π

      Διαγραφή
    5. Μπορεί να σου πει όμως ο Βενιζέλος, πως εμείς είχαμε κάνει ένα πρόγραμμα που θα μας έβγαζε από το μνημόνιο αλλά μας ρίξανε πριν το ολοκληρώσουμε και ο λαός προτίμησε αυτούς που του έλεγαν πως θα σκίσουν μνημόνια και θα βαράν νταούλια. Άρα ποιος φταίει τελικά;

      Πολλές φορές έχουν υπάρξει φωνές τιμιότητας που είπαν τη (δυσάρεστη) αλήθεια. Ο λαός προτίμησε να κάνει πως δεν τις ακούει. Ένα παράδειγμα. Η κυβέρνηση Σημίτη παρέδωσε τον Οτσαλάν και γκρίζαρε τα Ίμια. Θυμάσαι τι έγινε στις επόμενες εκλογές; Βγήκε ξανά με διαφορά γιατί το Χρηματιστήριο μοίραζε λεφτά. Με τη γνωστή συνέχεια. Και υπήρχαν αρκετές φωνές που έλεγαν πως δεν είναι φυσιολογικό το Χρηματιστήριο Αθηνών να πηγαίνει καλύτερα από του Λονδίνου, της Ν.Υόρκης και του Τόκιο.Τι έκανε ο λαός; Προτίμησε το όμορφο ψέμα από τη σκληρή αλήθεια. Κοροϊδευόμαστε επειδή το θέλουμε και όχι επειδή είμαστε θύματα.

      Διαγραφή
  3. Τον Βενιζέλο γιατί να τον πιστέψει κανείς ότι δικαιολογίες τώρα και να πει; Αν τα είχαν κάνει καλύτερα με τον Σαμαρά δε θα είχαν αφήσει να κάνει επέλαση η γνωστή συμμορία μετά με τα γνωστά αποτελέσματα. Τώρα φταίει ο κόσμος που δεν τους κράτησε τότε πάνω για να μας σώσουν; Τι καλά…Όπως έφταιγε και ο κόσμος που κάηκε μετά διότι είχαν παρανομήσει κάποιοι λέει άρα αυτοί φταίγανε. Τα απύθμενα αίσχη των "υπευθύνων" δεν πιάνονται, μόνο κάποια στραβά των υπηκόων. Τώρα πάλι τον κόσμο δείχνει ο Κυριάκος που ο κορόνα είναι ανεξέλεγκτος.

    Αλήθειες πετάνε κάποιοι σίγουρα, μέσα στο χάος της ανακρίβειας και των ψεμάτων αμολάνε και καμιά αλήθεια. Κλασσική πλέον τεχνική αποπροσανατολισμού και μια χαρά πετυχημένη.
    Μπορεί και κάποιοι να το κάνουν καλοπροαίρετα και με πατριωτική διάθεση δε λέω. Ποιος ακούει; Δεν ξέρω ποιος και γιατί να περιμένει να ακούσει κάτι πλέον. Και στην πράξη τι γίνεται, τίποτα ένα τεράστιο τίποτα. Συνεχίζουν οι διάφοροι ακόμα το πλιάτσικο, με το γάντι τώρα.

    Εμείς αν φταίμε; Σίγουρα ναι, 100%. Όμως μη μας διαφεύγει ότι άλλοι κρατάνε το καρπούζι και το μαχαίρι μαζί. Έχει διαφορά πιστεύω. Εδώ έχουν κάνει μύρια μελέτες πως να χαλιναγωγείς τις "μάζες". Πως να ελέγχεις την κατάσταση. Έχουν προβλέψει την κάθε λεπτομέρεια. Εμείς πάλι τα πρόβατα φταίμε για άπειρους λόγους, ίσως επειδή αδιαφορούμε κυρίως. Όσα πάνε κι όσα έρθουν…δε βαριέσαι. Έτσι δε λέμε;
    Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την τότε κυβέρνηση την έριξαν με το κόλπο με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ο κόσμος ψήφισε νταούλια. Στο τέλος της θητείας της κυβέρνησης, τότε, θα βγαίναμε από το μνημόνιο ή θα επαναδιαπραγματευόμασταν αρκετούς όρους. Αυτή την απάντηση δίνουν.

      Τι πάει να πει ποιος ακούει και γιατί; Όποιος ενδιαφέρεται και θέλει να έχει λόγο και άποψη και κριτική ικανότητα. Αλλιώς να πάμε να γίνουμε ερημίτες όλοι μακριά από τα εγκόσμια. Σε όλο τον κόσμο οι κυβερνώντες κλέβουν. Το πόσο, εξαρτάται από το πόσο ο λαός είναι πρόθυμος να τους αφήσει και τι επίπεδο έχει.

      Αν λέμε δε βαριέσαι, να μην γκρινιάζουμε κιόλας μετά. Δεν με πείθει η θεωρία του λαού-προβάτου επί σφαγή. Όχι απόλυτα τουλάχιστον.

      Διαγραφή
    2. Σωστά, θα βγαίναμε από το μνημόνιο θυμάμαι. Στο τέλος άλλα έγιναν όμως. Θεωρώ ότι ήταν δική τους ευθύνη τότε η χασούρα από το τσίρκο και με ότι ήρθε.

      Δεν ξέρω αν κλέβουν σε όλο το κόσμο, ίσως κάποιοι να το κάνουν από τη θέση ισχύος που έχουν. Το επίπεδο όμως του κόσμου δεν ανεβαίνει μόνο του. Γενιές εδώ μεγαλώνουν και δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα. Στα σχολεία περισσότερα ακούγαμε θυμάμαι για τη Νικαράγουα το διεθνή ιμπεριαλισμό, την ταξική πάλη, το δίκιο του εργάτη, τους δολοφόνους Αμερικανούς κλπ… Κάνε δυο ερωτήσεις της πλάκας γενικά σε κόσμο και θα δεις τι απαντήσεις θα πάρεις. Τα βιβλία επίσης που φτιάχνουν δείχνουν πόσο ιδρώνουν οι όποιοι σωτήρες της χώρας κάθε φορά για το επίπεδο μας.
      Οι ίδιοι όμως τα παιδιά τους είδες να τα εμπιστεύονται στο σύστημα που προτείνουν οι ίδιοι για τη μάζα;

      Σίγουρα δεν είμαι και γω απόλυτα της θεωρίας του πρόβατου. Όμως έχει κάποια βάση δεν είναι τελείως οφ.
      Π

      Διαγραφή

Η σιωπή

  Η σιωπή που επικρατεί από το βράδυ της Μ. Πέμπτης έως και το πρωί του Μ. Σαββάτου δεν πρέπει να μας παραξενεύει και να μας τρομάζει. Είναι...