Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Θρίαμβοι και νίκες




 - Όχι, ούτε νίκησε η δημοκρατία ούτε θριάμβευσε η δικαιοσύνη χθες. Απλώς πράχθηκε το αυτονόητο. Δε γίνεται να θριαμβολογούμε και γι' αυτό.


- Οι εγκληματίες καταδικάσθηκαν αλλά οι αιτίες και οι παράγοντες που τους έδωσαν δύναμη υπάρχουν ακόμα εκεί έξω.


- Αφού η απόφαση ήταν καταδικαστική γιατί έγιναν επεισόδια; Επίσης, η αριστερά, η ορθολογιστική, που κόπτεται για τον συνωστισμό στις εκκλησίες γιατί έκανε τέτοια συγκέντρωση χθες; Ο ιός ξεχωρίζει ή δεν ξεχωρίζει θρησκείες, ιδεολογίες κλπ; 


- Και χάρη στον εμπνευσμένο νόμο ΣΥΡΙΖΑ οι χρυσαυγίτες που κρίθηκαν ένοχοι για σύσταση και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης έχουν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι. Αυτή πενταετία θα μας μείνει αξέχαστη τελικά


- Δηλαδή σαν απάντηση στο σύστημα που χρεωκόπησε τη χώρα αυτό που έβγαλε η κοινωνία ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ και η Χρυσή Αυγή. Εξαιρετικά. Όχι πως σε άλλες χώρες υπήρξε καλύτερη απάντηση. 


- Έτσι είναι. Κι εγώ αντιδυτικός δηλώνω αλλά αν μου έδινες επιλογή στη Γαλλία θα πήγαινα να μείνω ή στη Νορβηγία. Όχι στη Ρωσία, στο Ιράν και στην Κίνα. Να είμαστε ειλικρινείς.


- Εγώ πάντως, δεν πιστεύω πως το σύνολο των ψηφοφόρων της ΧΑ έβαλε ξαφνικά μυαλό. Και θα το δείτε στο επόμενο μόρφωμα που θα βγει.


- Να διαβάζουμε όσο πιο πολύ μπορούμε. Και όχι μόνο Πατέρες και εκκλησιαστικούς συγγραφείς. Υπάρχουν βιβλία που αξίζουν να διαβαστούν και να λειτουργήσουν πιο ευεργετικά και από τα εκκλησιαστικά συγγράμματα. Καλύτερα ανοιχτό μυαλό με κίνδυνο να πέσει σε σφάλμα( ό,τι αξίζει περιέχει ρίσκο) παρά κλειστό και στενό.

8 σχόλια:

  1. Στο τελευταιο σχολιο θα ηθελα να αναφερω τα εξης! Καλο εναι να διαβαζουμε ΟΣΟ μπορουμε αλλα οχι οσο πιο ΠΟΛΥ μπορουμε! Πολλες φορες μπορει να παρουμε γνωσεις οι οποιες μπορει να μας ειναι περιττες και αχρηστες η και ψευδεις πολλες φορες! Ο ανθρωπος χρειαζεται να λαμβανει γνωσεις που του δινουν λειτουργικοτητα στη ζωη του κανοντας τη ζωη του πιο απλη! Οταν λαμβανουμε πολλες γνωσεις το μυαλο μας μπορει να μη δυναται να διαχιριστει μεγαλο ογκο γνωσεων και ο νους του ανθρωπου κατανταει να γινεται συνθετος και οχι απλος! Πολλες φορες στη ζωη μας αναζητουμε συνθετες λυσεις σε συνθετα προβληματα ενω οι λυσεις πολλες φορες ειναι πιο απλες απο οτι φανταζομαστε! Υπαρχουν παρα πολλα βιβλια και ο ανθρωπος εχει ελευθερη κριση και ο καθενας εχει τη δικη του κριση να επιλεξει ενα βιβλιο να διαβασει αλλα το θεμα ειναι ποιος ειναι ο γραφοντας, τι εκπροσωπει αυτος που το γραφει και ποιο ειναι τα βιωματα του περα απο τις προσωπικες του αποψεις! Οσον αφορα τωρα για τη Πατερικη γραμματεια ειναι δικαιωμα του καθε ανθρωπου να θεωρει οτι υπαρχουν βιβλια ανωτερα απο αυτα που γραψαν οι Αγιοι Πατερες ωστοσο η πραγματικοτητα ειναι οτι η διδασκαλια των Αγιων Πατερων ειναι Θεοδιδακτη και δεν απευθυνεται σε μια συγκεκριμενη εποχη αλλα ειναι διαχρονικη και οικουμενικη! Αυτο σημαινει οτι δεν ειναι ουτε μοντερνα ουτε οπισθοδρομικη! Προσωπικα στη ζωη μου οταν διαβαζα μονο αλλα βιβλια και οχι και τους Αγιους Πατερες δεν ειχα αποκτησει γνωσεις και εφοδια που χρειαζομουν στη ζωη μου! Οταν ξεκινησα να μελεταω τη Πατερικη γραμματεια σε συνδυασμο με τη γνωση του σπερματικου Λογου που υπαρχει στην Αρχαι Ελληνικη Γραμματεια απεκτησα γνωσεις που πιστευω δεν θα αποκτουσα ουτε σε 10 πανεπιστημια! Εννοειται βεβαι οτι αυτο δε με κανει καλυτερο ανθρωπο και μεσα στον ευρυτερο ψυχισμο μου αλλα εχω πλεον ενα γνωμωνα για να αξιολογω και να κρινω ολα τα υπολοιπα που μελεταω και διαβαζω! Τα σημερινα συγγραματα που ειναι βασισμενα στη Πατερικη γραμματεια και γραφονται απο διαφορους "Θεολογους" μπορει να ονομαζονται "εκλλησιαστικα" ωστοσο μπορει να παρατιθενται προσωπικες πεποιθησεις πολιτικου και κοινωνικου περιεχομενου που επηρεαζουν την αντικειμενικοτητα του γραφοντος! Φαινεται γοητευτικο φανταζομαι σε πολλους να παιρνουν ρισκα στη ζωη τους το θεμα ειναι τι ειδους ρισκα παιρνει ο καθε ενας και τι συνεπειες εχουν αυτα τα ρισκα στη ζωη μας! Οταν ρισκαρουν καποιοι πανε γυρευοντας να φανε το κεφαλι τους! Αυτο κατι μου θυμιζει που συζηταγαμε και πριν μερες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαφωνώ.
      Όσο πιο πολύ μπρούμε είναι το όσο μπορούμε.Παραπάνω απ'όσο αντέχουμε καλό είναι να μη διαβάζουμε διότι πάει χαμένος ο χρόνος που σπαταλάμε.
      Δεν υπάρχει κακή ή άχρηστη γνώση. Αλλά ότι διαβάζουμε πρέπει να το φιλτράρουμε.Ποιος το γράφει,τι άλλο έχει γράψει,πως έζησε, πως κατέληξε.Παράδειγμα ο Νίτσε. Έχει γράψει εκπληκτικά πράγματα. Για μένα είναι κούφια λόγια από τη στιγμή που κατέληξε θεόμουρλος.

      Θα φανεί παράξενο επειδή είμαι παπάς αλλά διαβάζοντας μόνο Πατέρες,βρέθηκα σε πολλά αδιέξοδα.Και η ανάγνωση των Πατέρων θέλει μέτρο και ως προς την ποσότητα και ως προς τις προσδοκίες μας

      Διαγραφή
    2. Να κάνω και μια υπενθύμιση ξανά. Ό,τι γράφω δε θεωρώ πως είναι κάποιου είδους απόλυτη αλήθεια. Καταγράφω τις εμπειρίες μου όπως τις έχω ζήσει.Οπότε,ναι, μπορεί να είναι λάθος ή στο μέλλον να αλλάξουν αυτά που γράφω.

      Διαγραφή
    3. Οπως μιλας και εσυ βαση των προσωπικων σου εμπειριων με τον ιδιο τροπο μιλανε και οι αλλοι βαση των δικων τους προσωπικων εμπειριων! Ειναι υποκειμενικο για τον καθε ανθρωπο το ΠΟΣΟ μπορει να διαβασει γιατι ο καθε ανθρωπος δεν εχει το ιδιο πνευματικο δυναμικο με τους αλλους! Τις γνωσεις που λαμβανει ο καθε ενας τις φιλτραρει με τα ΔΙΚΑ του κριτηρια! Ποια ειναι τα κριτηρια του καθε ανθρωπου περα απο τις προσωπικες του βιωματικες εμπειριες? Οταν εχουμε συγκεκριμενες παγιωμενες θεσεις αυτες λειτουργουν ως φιλτρα για να αξιολογουμε η σαν καλουπια που επηρεαζουν την αντικειμενικοτητα μας? Στη προσωπικη μου εμπειρια και συγκεκριμενα πανω στη δουλεια μου ειδα οτι ο ανθρωπος διδασκεται και ψευδεις γνωσεις απο τους αλλους λογω διαφορων συμφεροντων κυριως οικονομικου χαρακτηρα οποτε ο ανθρωπος πρεπει καποιες γνωσεις αφου τις αξιολογησε σωστα τοτε πρεπει και να τις απορριψει! οι αρχαιοι Ελληνες ελεγαν "ουκ εν το πολλω το ευ". Αλανθαστος δεν εισαι εσυ ουτε και εγω! Ακομη και οι Αγιοι Πατερες εφεραν το αλανθαστο ΜΟΝΟ ως προς το ΣΥΝΟΛΟ της διδασκαλιας τους αλλα ο καθε ενας απο αυτους δεν διεκδικουσε ουτε επιδιωκε το αλανθαστο αλλα ο Θεος ειχε παραδωσει στο καθε ενα ξεχωριστα και προσωπικα το ΑΠΛΑΝΕΣ. Εσυ διαβαζες Νιτσε! Εγω διαβαζα Καζαντζακη ο οποιος ηταν ας πουμε το πνευματικο του παιδι αφου ειχε επηρεαστει απο το εργο του! Εβγαλες τα δικα σου συμπερασματα για το Νιτσε και εβγαλα εγω τα δικα μου συμπερασματα για το Καζαντζακη! Οπως σου εγραψα και πιο πριν μπορει πολλες φορες οι αποψεις που καταγραφει ενας ανθρωπος επηρεαζονται απο τα προσωπικα του βιωματα αλλα μπορει και οι θεσεις που αναφερει να μην καθρεφτιζουν παντοτε τα πραγματικα του βιωματα! Οταν διαβαζουμε το εργο των Αγιων Πατερων δε το διαβαζουμε με τον ιδιο ΤΡΟΠΟ που διαβαζουμε οτιδηποτε αλλο! Δηλαδη δε διαβαζεις το εργο τους ΟΠΩΣ μελετας λογοτεχνια, ιστορια, φυσικη, μαθηματικα, ιατρικη η οτιδηποτε που ειναι καθαρα ανθρωπινο δημιουργημα! Βεβαι να ξερεις οτι στο εργο των Πατερων μπορει να βρει καποιος και επιστημονικα στοιχεια που εχουν λειτουργικοτητα για τον ανθρωπο εφωσον ενδιαφερεται καποιος να τα δει!

      Διαγραφή
    4. Θελω να αναφερω και κατι ακομη βασικο απλα να το εχουμε ολοι μας υποψη μας! Οι Αγιοι διδασκαν τους ανθρωπους με πυρηνα, αφετηρια και αρχικο παντοτε κινητρο την Αγαπη τους για το Θεο και τον Ανθρωπο! Χρησιμοπουσαν τη γνωση που ειχαν ως ΜΕΣΟΝ αλλα οχι ως ΑΦΕΤΗΡΙΑ! Χρησιμοποιουσαν και τη κοσμικη γνωση που ειχαν διδαχτει απο τα πανεπιστημια στα οποια φοιτησαν αλλα ακομη και αυτη τη γνωση την ειχαν μεσω της Θειας Χαριτος εξυγιανει και καθ-Αγιασει ωστε να κατευθυνουν τους ανθρωπους προς το Θεο! Η γνωση τους ειχε και ως βαση και ως κορυφη τη Τελεια Αγαπη! Τη γνωση δε την απορριπτεις αλλα πασα μορφη γνωσης που δε στηριζεται στην Τελεια Αγαπη για το Θεο και τον Ανθρωπο κατανταει να γινεται μια μορφη ρηχης φιλοσοφιας και στο τελος αχρηστευεται και νεκρωνει! Για αυτο πολλοι φιλοσοφοι σαν το Καζαντζακη η το Νιτσε ειχαν αυτη την ασχημη πνευματικη καταληξη! Ακομη και εαν ενας ανθρωπος παρει την ιδια τη διδασκαλια των Αγιων Πατερων αλλα δεν εχει αγωνιστει τουλαχιστον να επιτευξει τα δικα τους βιωματα για να την παρουσιασει ως μια ακαδημαικη εργασια η να γραψει καποιο δικο του εργο πανω σε αυτην ειναι ουσιαστικα σαν να μελεταει ανθρωπινη φιλοσοφια!

      Διαγραφή
    5. Αυτο το τελευταιο δεν το εγραψα συγκεκριμενα για σενα να εχεις υποψη σου αλλα το εγραψα και για ΜΕΝΑ και για ολους μας!

      Διαγραφή
    6. Μη γράφεις διευκρινίσεις βρε. Ό,τι θέλεις και για όποιον θέλεις γράφεις. Βασικός κανόνας του μπλογκ.

      Διαγραφή
    7. Ναι! Σεβομαι ομως και καποια πραγματα και καποια προσωπα!

      Διαγραφή

Η παραβολή του άφρονα πλουσίου

Είπε ο Κύριος την εξής παραβολή «Κάποιου πλούσιου ανθρώπου χωράφια έδωσαν άφθονη σοδειά. Κι εκείνος σκεφτόταν και έλεγε: τι να κάνω; Δεν έχω...