Ο αριθμός των περιστατικών πειρατείας στις ακτές της Ανατολικής Αφρικής έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια.
Σύμφωνα με νέα έκθεση του διεθνούς ναυτικού οργάνου One Earth Future (OEF) με τίτλο "Η κατάσταση της πειρατείας", υπήρξαν 54 περιστατικά πειρατείας στις ακτές της Ανατολικής Αφρικής το 2017 - περισσότερο από τριπλάσια από τα 16 περιστατικά που καταγράφηκαν το 2016.
Η έκθεση κυκλοφόρησε αυτή την περασμένη εβδομάδα από τον OEF's Oceans Beyond Piracy (OBP). Αναφέρει ότι ο αριθμός των επηρεασμένων ναυτικών αυξήθηκε από 306 το 2015 σε 1.102 το 2017, από τους οποίους τουλάχιστον 79 τραυματίστηκαν ή απειλήθηκαν από τις επιθέσεις στις οποίες το 41% των επιτιθέμενων ήταν οπλισμένοι.
"Η δραστηριότητα του 2017 καταδεικνύει σαφώς ότι οι πειρατικές ομάδες διατηρούν την ικανότητά τους να οργανώνουν και να εφαρμόζουν επιθέσεις εναντίον πλοίων που διέρχονται από την περιοχή", δήλωσε ο κύριος συγγραφέας της έκθεσης Maisie Pigeon.
Σύμφωνα με την έκθεση, η αυξανόμενη πειρατεία αποτελεί πρόσθετη απειλή για τα πλοία που διέρχονται από τον Κόλπο του Άντεν και την Ερυθρά Θάλασσα, τα οποία επηρεάζουν άμεσα το εμπόριο στην Ερυθραία, το Τζιμπουτί, το Σουδάν, την Αίγυπτο και τη Σομαλία.
"Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η ικανότητα και η πρόθεση των πειρατικών δικτύων δεν έχει μειωθεί, όπως παρατηρήθηκε με τον αυξημένο αριθμό πειρατειών, συμπεριλαμβανομένων των Aris 13, Asayr 2, και Al Kausar", αναφέρει η έκθεση.
Το MT Aris 13, ένα εμπορικό δεξαμενόπλοιο με σημαία Κομορών, καταλήφθηκε από Σομαλούς πειρατές το Μάρτιο του 2017, το πρώτο στις ακτές της Σομαλίας από το 2012.
Η άνοδος των πειρατειών και των απαγωγών, ιδίως κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, αποδόθηκε σε διάφορους παράγοντες, όπως η μειωμένη τήρηση των μέτρων αυτοπροστασίας των πλοίων, όπως οι Βέλτιστες Διαχειριστικές Πρακτικές (BMP) και η επίδραση της πολιτικής σύγκρουσης στην Υεμένη.
"Συμβουλεύουμε τα μέλη μας να εξετάσουν μια πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση ασφαλείας, ώστε να ληφθούν υπόψη και άλλες απειλές πέρα από την παραδοσιακή πειρατεία που προέρχεται από την περιφερειακή διένεξη στην Υεμένη", δήλωσε ο Phil Belcher, Διευθυντής Θαλάσσης της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων.
Το οικονομικό κόστος της πειρατείας στην περιοχή μειώθηκε ελαφρά σε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017 από 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016, κυρίως λόγω της μείωσης κατά 13% της χρήσης ιδιωτικού προσωπικού ένοπλης ασφάλειας.
Το κόστος σταθεροποιήθηκε τα τελευταία τρία χρόνια, μετά από μια πτώση μεταξύ του 2010 και του 2015, από περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2010 σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου