Κυριακή 9 Μαΐου 2021

Κριτήρια

 



Ο Απόστολος Θωμάς, δεν πίστεψε τους άλλους μαθητές όταν του είπαν πως είδαν τον Αναστημένο Ιησού. Ήθελε ο ίδιος να δει και να αγγίξει τον Κύριο για να πειστεί. Και όταν εμφανίστηκε ξανά ο Κύριος και άγγιξε τις πληγές Του, τότε μόνο ο Θωμάς πείστηκε. Του είπε τότε ο Ιησούς: «Πείστηκες επειδή με είδες με τα μάτια σου· μακάριοι εκείνοι που πιστεύουν χωρίς να μ’ έχουν δει!» 

Στην παγίδα αυτή που έπεσε ο Θωμάς πέφτουμε συχνά κι εμείς. Πρώτον μας αρέσει να μιλάμε και όχι να ακούμε. Όπως ο Θωμάς που από την έντονη επιθυμία του να πει πως αν δεν δει δε θα πιστέψει, δεν έκατσε μια στιγμή να ακούσει τι του έλεγαν οι άλλοι μαθητές, έτσι κι εμείς από την ορμή να πούμε αυτά που θέλουμε, δεν ακούμε τι μας λένε οι άλλοι, τι μας λέει η Εκκλησία.

Ακόμα θέλουμε να δούμε με τα ίδια μας τα μάτια το θαύμα. Να αισθανθούμε ότι εμείς πιστεύουμε σε κάτι που μας κάνει δυνατότερους από τους άλλους, ανώτερους. Στο θαύμα της νίκης του Ιησού επί του θανάτου, με την έγερση του Λαζάρου πίστεψαν και οι όλοι. Σε τρεις μέρες όμως το είχαν ξεχάσει. Γιατί; Γιατί άκουσαν τις φωνές των Φαρισαίων και τάχθηκαν με φανατισμό μαζί τους χωρίς να σκεφτούν τι τους έλεγαν οι Φαρισαίοι και τι έλεγαν οι Γραφές

Έτσι κι ο Θωμάς. Δεν έδωσε σημασία στο τι του λένε. Τα απέρριψε χωρίς να τα φιλτράρει. Χωρίς να τα ελέγξει με τις Γραφές και τα λόγια που είχε πει ο ίδιος ο Ιησούς. Ενώ ήθελε να ερευνήσει, ερεύνησε με εντελώς λάθος κριτήρια.

Εμείς λοιπόν όταν ακούμε ή διαβάζουμε κάτι, δεν το υιοθετούμε, ούτε το υποστηρίζουμε με φανατισμό χωρίς να το διασταυρώσουμε, χωρίς να το ελέγξουμε χωρίς να συμβουλευτούμε την Εκκλησία. Το να είσαι Χριστιανός είναι δύσκολη υπόθεση. Είναι επιστήμη. Ο Χριστιανός δεν άγεται και φέρεται από διάφορες φωνές ακόμα κι αν αυτές είναι ενδεδυμένες ιερατικά άμφια. Ο Χριστιανός έχει τις Γραφές, την Παράδοση και την Εκκλησία. Εκεί στηρίζεται κι εκεί βρίσκει την αλήθεια. Όχι στο θυμικό του, όχι στην οργή και στους συναισθηματισμούς. Τότε και μόνο τότε καλείται μακάριος.


2 σχόλια:

  1. Οντως! Ετσι ειναι! Οταν ζητουμε σημεια για να εδραιωσουμε τη πιστη μας γινομαστε σαν τους Ιουδαιους που οπως λεει ο Αποστολος Παυλος ζητουνε σημεο! Και δυστυχως κιολας και πολλοι ανθρωποι οπως εγινε και με τη περιπτωση των Φαρισσαιων καθομαστε πολλες φορες και τα δαιμονοποιουμε οταν δε μπορουμε να τα εκλογικευσυμε και να τα ερμηνευσουμε με τα μετρα και τα σταθμα τα δικα μας! Και λογικα ο Χριστος εφωσον μιλαω σωστα προετοιμασε το κοσμο για την Ανασταση του Λαζαρου μεσω της Παραβολης του φτωχου Λαζαρου και του Πλουσιου! Ετσι και στη περιπτωση της Παραβολης που ο Αβρααμ προοιδοποιησε το πλουσιο οτι και εαν τον αναιστεναι ο Θεος το Λαζαρο για να τους μιλησει δεν θα τον ακουγαν ετσι και οι Ιουδαιοι δε δωσαν ουσιαστικα και μεγαλη σημασια στο γεγονος της Αναστασης του Λαζαρου! ο Λαζαρος ετσι και αλλιως συμφωνα με τη παραδοση της Εκλλησιας δε ξαναμιλησε ποτε του οταν γευτηκε τη πικρια του Αδη! η Απολυτη Καταλυτικη Ανασταση που προκαλεσε πικρα στον ιδιο τον Αδη ηταν και ΕΙΝΑΙ αυτη η Ανασταση του Χριστου! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η παραβολή του άφρονα πλουσίου

Είπε ο Κύριος την εξής παραβολή «Κάποιου πλούσιου ανθρώπου χωράφια έδωσαν άφθονη σοδειά. Κι εκείνος σκεφτόταν και έλεγε: τι να κάνω; Δεν έχω...