Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Οι μάρκες που έκαναν θραύση στην ΕΣΣΔ


Ένα κατάστημα τροφίμων στο εσωτερικό Ukraina Hotel στη Μόσχα, 1958. (Αρχείο)


Υπάρχει ένας κοινός μύθος ότι η λέξη "μάρκα" δεν υπήρχε στη Σοβιετική Ένωση και οι άνθρωποι απλά χρησιμοποιούσαν προϊόντα χωρίς όνομα και έτρωγαν  τρόφιμα γενικής ονομασίας. Λοιπόν, φυσικά, αυτό δεν ίσχυε  και το Lenta.ru αποφάσισε να καταρρίψει το μύθο και θυμήθηκε τις επτά πιο θρυλικές σοβιετικές  μάρκες, μερικές από τις οποίες υπάρχουν μέχρι σήμερα.



Σοκολάτα Alenka
Η γραμμή σοκολάτες συσκευασίας στο κτίριο της παραγωγής του εργοστασίου Krasny Oktyabr
© SPUTNIK / ΜΙΧΑΉΛ FOMICHEV
Η γραμμή παραγωγής συσκευασμένης  σοκολάτας στο κτίριο του εργοστασίου Krasny Oktyabr
Η Alenka μπορεί να μην είναι η πιο νόστιμη ρωσική σοκολάτα που υπάρχει , αλλά είναι σίγουρα η πιο αναγνωρισμένη Ρωσική μάρκα σοκολάτας. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν δει την εμβληματική εικόνα ενός μικρού κοριτσιού με ένα πιτσιλωτό μαντήλι.
Η μάρκα βρίσκεται  στην παραγωγή από το 1965, όταν η Σοβιετική κυβέρνηση εφάρμοσε ένα ειδικό πρόγραμμα που υποτίθεται ότι θα έφερνε προσιτή σοκολάτα γάλακτος στις μάζες. Ψάχνοντας για μια εικόνα για τη σοκολάτα τους, οι παραγωγοί διεξήγαγαν διαγωνισμό και το διαφήμισαν στις εφημερίδες, ζητώντας από τους αναγνώστες να υποβάλουν τις φωτογραφίες τους. Η φωτογραφία από ένα 8-μηνών κορίτσι επιλέχθηκε ως ο νικητής και μέχρι σήμερα η εικόνα της εξακολουθεί να είναι το πρόσωπο της πιο αναγνωρισμένης ρωσικής σοκολάτας.
Ural Μοτοσικλέτα
Μοτοσικλέτα Ural-3 Μ66 γίνεται στο εργοστάσιο της μοτοσικλέτας Irbitsky.  (Αρχείο)
© SPUTNIK / FILIMONOV
Μοτοσικλέτα "Ural-3 Μ66" κατασκευασμένη στο εργοστάσιο της μοτοσικλέτας Irbitsky. (Αρχείο)
Παρά το γεγονός ότι η Σοβιετική  μοτοσικλέτα Ural με πλαϊνό καλάθι δεν μοιάζει σαν μια Harley Davidson, είναι εξίσου θρυλική. Πολλές  φορές η μοτοσικλέτα είχε χρησιμοποιηθεί ως η μόνη βιώσιμη εναλλακτική λύση για βόλτα κατά μήκος των χωρίς δρόμους αγροτικών περιοχών στη Σοβιετική Ένωση. Ένα πλαϊνό καλάθι συνδέεται με τη μοτοσικλέτα που επέτρεπε στους  αναβάτες να μεταφέρουν αρκετούς επιβάτες - ένα σημαντικό πρόσθετο  για τους φτωχούς της υπαίθρου.
Λίγο πριν το Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο, οι σοβιετικοί μηχανικοί απέκτησαν το σχεδιασμό της μοτοσικλέτας  BMW R-71 από τη Γερμανία, η οποία έγινε το πρότυπο για τις μελλοντικές μοτοσικλέτες  Ural .
Θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι η Ural δεν κατασκευάζεται πια, καθώς δύσκολα βλέπει την μοτοσικλέτα στους δρόμους των μεγάλων ρωσικών πόλεων. Ωστόσο, η θρυλική Ural εξακολουθεί να παράγεται στην περιοχή Sverdlovsk αν και μόνο τρία τοις εκατό των κατασκευασμένων μοτοσικλετών πωλούνται στη Ρωσία, ενώ το υπόλοιπο εξάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Αυστραλία και χώρες της Ευρώπης, όπου μοτοσικλετιστές  έχουν  εκτιμήσει τον ωμό σχεδιασμό και τη βαρβαρότητα της σοβιετικής μοτοσικλέτας.
Zenit κάμερας
Νέα σοβιετική 35-mm Ζενίτ 15M φωτογραφική μηχανή σε χονδρική πανηγύρι της αναψυχής και ψυχαγωγίας προϊόντα.  (Αρχείο)
© SPUTNIK / ΜΠΌΡΙΣ PRIHODKO
Νέα σοβιετική 35-mm Ζενίτ 15M φωτογραφική μηχανή σε πανηγύρι χονδρικής ειδών  αναψυχής και ψυχαγωγίας . (Αρχείο)
Η φωτογραφική μηχανή μάρκας Zenit ήταν ευρέως δημοφιλής στη Σοβιετική Ένωση και τη Ρωσία. Περίπου  15 εκατομμύρια κάμερες Ζενίτ είχαν κατασκευαστεί και πολλές από αυτές εξήχθησαν σε δυτικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Βρετανίας.
Τον περασμένο μήνα, η ρωσική εταιρία  ανάπτυξης υψηλής τεχνολογίας και παραγωγής Rostec ανακοίνωσε ότι θα αναζωογονήσει το κάποτε διάσημο εμπορικό σήμα Zenit και να κάνουν μια συσκευή πολυτελείας.
Krasnaya Moskva Άρωμα
Αρώματα και κολώνιες Red Μόσχα παράγεται από Novaya Zarya
© SPUTNIK / ΒΛΑΝΤΙΜΊΡ FEDORENKO
Αρώματα και κολώνιες Κόκκινη Μόσχα παράγεται από τη Novaya Zarya
Το κλασικό άρωμα  Krasnaya Moskva [ "Κόκκινη Μόσχα"] ήταν το πιο δημοφιλές εμπορικό σήμα μεταξύ των σοβιετικών fashionistas.
Σύμφωνα με έναν μύθο, το άρωμα αναπτύχθηκε αρχικά για κανέναν  άλλον εκτός από τη Μαρία Fedorovna, τη μητέρα του Τσάρου Νικολάου ΙΙ, και ήταν γνωστό ως το Αγαπημένο Μπουκέτο της αυτοκράτειρας ». Αφού η παραγωγή του αρώματος ξεκίνησε εκ νέου στη Σοβιετική Ένωση, το όνομα άλλαξε για να διαγράψει όλες τις συνδέσεις με τη βασιλική οικογένεια.
Ένας άλλος θρύλος λέει ότι ο Αύγουστος Michel , ο άνθρωπος που εφηύρε το πολυτελές άρωμα  τουKrasnaya Moskva, κατέληξε να φύγει από τη Ρωσία μετά την Σοσιαλιστική Επανάσταση και αργότερα έγινε μέλος της ομάδας που δημιούργησε Chanel No 5. Τα δύο αρώματα φέρουν πράγματι μια μεγάλη ομοιότητα.
Druzhba Τυρί
Το Ερμιτάζ δημόσιο κήπο φιλοξενούνται το παρθενικό του φεστιβάλ τυριού της Μόσχας για να τιμήσουν Druzhba επεξεργασμένο τυρί, που αγαπούν όλοι οι Ρώσοι, και την 70η δημιουργία επέτειο της Μόσχας με βάση Karat επεξεργασία έργα τυρί
© SPUTNIK / ΝΤΜΊΤΡΙ ΚΑΡΑΜΠΈΙΝΙΚΟΦ
Στο δημόσιο κήπο Ερμιτάζ φιλοξενείται το παρθενικό  φεστιβάλ τυριού της Μόσχας για να τιμήσει το Druzhba επεξεργασμένο τυρί, που αγαπούν όλοι οι Ρώσοι, και την 70η επέτειο της ίδρυσης της Μόσχοβίτικης Karat που επεξεργάζεται το τυρί
Εφευρέθηκε το 1964 σε ένα εργοστάσιο τροφίμων στην Περιφέρεια Γιαροσλάβλ,το τυρί Druzhba [ "Φιλία"] κέρδισε γρήγορα τις καρδιές, τα μυαλά και τα στομάχια του σοβιετικού λαού. Το προϊόν σηματοδότησε την έναρξη μιας εθνικής λαχτάρας για επεξεργασμένο τυρί.
Οι άνθρωποι έτρωγαν Druzhba με διάφορους τρόπους - ως σνακ, το χρησιμοποιούσαν  ως συστατικό για τις σαλάτες και ακόμη έφτιαχναν και σούπες με αυτό.
Το τυρί μπορεί ακόμα να βρεθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Pobeda ρολόγια χειρός
Pobeda (Νίκη) ρολόι των ανδρών.  Μόσχα, 1957
© SPUTNIK / CHEPRUNOV
Pobeda (Νίκη) ανδρικό ρολόι . Μόσχα, 1957
Στους ανθρώπους άρεσε το ρολόι Pobeda για τον επιτυχή μηχανισμό του, το οποίο περιείχε 15 μηχανισμούς που επέτρεπαν να μείνει το ρολόι χωρίς κούρδισμα για δύο ολόκληρες ημέρες.
Το όνομα της μάρκας Pobeda [ "Νίκη"] έπρεπε να εγκριθεί από τον ίδιο τον Ιωσήφ Στάλιν πριν ένας κατασκευαστής ρολογιών από το Kirov ξεκίνησε την παραγωγή ρολογιών χειρός το 1946 για τον εορτασμό της πρώτης επετείου της νίκης της Σοβιετικής Ένωσης επί της ναζιστικής Γερμανίας.
Όταν η μάρκα γρήγορα έκανε επιτυχία, άλλες εταιρείες σε όλη τη χώρα άρχισαν να παράγουν το εμβληματικό ρολόι. Η παραγωγή του Pobeda σταμάτησε στα μέσα της δεκαετίας του 1990, μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης.
Port Wine 777
Το σύνολο της χώρας από το Καλίνινγκραντ ως τη Καμτσάτκα ήξερε καλά για αυτό το φθηνό αλλά ισχυρό κρασί πόρτο με το εμπορικό σήμα 777.
Παρά το γεγονός ότι ετικέτα του έλεγε ότι  το κρασί πόρτο παραγόταν από τα καλύτερα σταφύλια, μάλλον δεν ίσχυε κάτι τέτοιο. Με βάση την γεύση του, το τριπλό επτά ανήκε στην κατηγορία των εμπλουτισμένων με γεύση κρασιών,  τα οποία έχουν κανονικά περιεκτικότητα σε οινόπνευμα μεταξύ 13 και 20 τοις εκατό και επιπλέον ζάχαρη προστίθεται για να γίνουν ισχυρότερα.
Οι περισσότεροι άνθρωποι που έπιναν 777 δεν  σκέφτονταν ούτε το υψηλό επίπεδο ζάχαρης , ούτε την πραγματική ποιότητα των σταφυλιών  από τα οποία φτιαχνόταν το ποτό .    


Read more: http://sputniknews.com/art_living/20160327/1037055541/soviet-union-famous-brands.html#ixzz4483sLDJo

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βονιφάτιος και Αγλαΐα

  Ο Βονιφάτιος ήταν οικονόμος της πλούσιας Ρωμαίας, Αγλαϊας. Προσεκτικός στη διαχείριση των χρημάτων της, δεν αδικούσε τους εργαζόμενους στο...