Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Οι αββάδες της ερήμου για την ελεημοσύνη

                                            

Ένας αδελφός είδε τον αββά Νισθερώνα φοράει δυο κολόβια και του είπε:
-Αν έρθει ένας φτωχός και σου ζητήσει ρούχο ποιο θα του δώσεις;

-Το καλύτερο,απάντησε ο αββάς.
-Αν όμως σου ζητήσει και άλλος κάτι,τι θα κάνεις;ξαναρώτησε ο αδελφός.
-Θα του δώσω το ένα που θα μου έχει μείνει,είπε ο γέροντας,και θα πάω μετά να καθήσω σ'έναν τόπο,ώσπου ο Θεός να μου στείλει ρούχο και να με ντύσει.Γιατί δεν ζητάω από κανέναν άλλο.
*         *         *
Ο αββάς Θεόδωρος της Φέρμης είπε στον αββά Παμβώ:
-Πες μου λόγο σωτηρίας.
Κι εκείνος με πολλή δυσκολία του αποκρίθηκε:
-Πήγαινε,Θεόδωρε,και να δείχνεις ευσπλαχνία σε όλους.Γιατί η ευσπλαχνία βρήκε παρρησία ενώπιον του Θεού.
*         *         *
Κάποιος ευσεβής άνθρωπος,που πήγαινε σε μια δουλειά,συνάντησε στο δρόμο έναν φτωχό γυμνό.Τον σπλαχνίστηκε και του χάρισε το πανωφόρι του.Ο φτωχός όμως πήγε και το πούλησε.Το πληροφορήθηκε ο άνθρωπος και λυπήθηκε.
Την ίδια νύχτα,λοιπόν,παρουσιάστηκε στ'όνειρό του ο Χριστός,φορώντας εκείνο το πανωφόρι.Του το έδειξε και του είπε:
-Μη λυπάσαι.Γιατί,να,φοράω αυτό που μου έδωσες! 

*         *           *
Του αγίου Μαξίμου
Όποιος κάνει ελεημοσύνη μιμούμενος τον Θεό,δεν ξεχωρίζει στα αναγκαία για τη ζωή τον καλό από τον κακό και τον δίκαιο από τον άδικο,αλλά μοιράζει εξίσου  σε όλους,ανάλογα με τις ανάγκες τους,μολονότι προυιμά τον ενάρετο,για την αγαθή του προαίρεση,από τον κακό
*         *         *


Μικρός Ευεργετινός,εκδ.Ι.Μ.Παρακλήτου



2 σχόλια:

  1. Κάποια φορά στη ζωή μου αισθάνθηκα τό εξής. Χρήματα πού έδινα γιά την προσωπική μου απόλαυση ακόμη καί το φαγητό μου, αισθανόμουν ότι πήγαιναν στο βρόντο, άχρηστα δηλαδή, καί χρήματα πού έδινα σέ κάποιον πού είχε ανάγκη είχα την εσωτερική πληρότητα ότι πιάνανε τόπο.
    Όμως μια από τις μεγαλύτερες χαρές στην ζωή μου, τήν έλαβα όταν πριν λίγο καιρό πήγα νά προσκυνήσω σε μία Εκκλησία, καί μία γιαγιά πίσω μου, μου "έπιασε τήν κουβέντα". Πάνω στην κουβέντα μου εξομολογήθηκε ότι είχε κάνει 16 (δεκαέξι)!!!!
    εκτρώσεις. Δέν είχε παιδιά και αισθανόταν αυτό το βάρος τής ψυχής. Γιά σκέψου Παπά-Κώστα, από τό πουθενά κάποια ψυχή νά σού εξομολογείται γιά πρώτη φορά πού την βλέπεις, καί από τις πρώτες κουβέντες τέτοια ιστορία;
    Το σημαντικότερο είναι ότι ποτέ άλλοτε δεν τό είχε βγάλει από μέσα της, ούτε σε πνευματικό ούτε σέ κοσμικό.
    Αμέσως της είπα να πάει νά εξομολογηθεί, και πήρα τηλέφωνο τον Πνευματικό στό Άγιο Όρος νά τής διαβάσει μία συγχωρητική ευχή, όπου καί της διάβασε γιά τις 16 εκτρώσεις πού μου εμπιστεύτηκε.
    Ε μετά από αυτό, αυτή ήταν μία από τις μεγαλύτερες χαρές πού έχω γνωρίσει στη ζωή μου.
    Πετούσα στον ουρανό από χαρά.
    Θεωρώ ότι αυτή είναι η μεγαλύτερη μορφή ελεημοσύνης πού μπορεί νά κάνει ο άνθρωπος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγκλονιστική εμπειρία πράγματι.

      Θα γινόταν υπερβολικά μεγάλη η ανάρτηση αν έβαζα και αυτού του είδους την ελεημοσύνη!Θα αναρτήσω κάτι,σύντομα.Βρήκα αρκετά πράγματα ψάχνοντας από βιβλίο σε βιβλίο!

      Διαγραφή

Η πρώτη Ανάσταση

  Η πρώτη, όπως την αποκαλούμε, Ανάσταση γίνεται κρυφά, μυστικά. Ενώ η φύση όλη παραμένει ατάραχη, ενώ οι άνθρωποι γυρίζουν στις δουλειές το...