Κυριακή 11 Ιουλίου 2021

Η αγιοκατάταξη του οσίου Παϊσίου

 




http://www.isagiastriados.com/index.php/articles/agiologia-2/5538-giati-i-syntomi-agiokatataksi-tou-p-paisiou

Μητροπολίτη Σμύρνης Βαρθολομαίου


Ο π. Παΐσιος υπήρξε οπωσδήποτε μια μεγάλη μορφή, που εκπληρώνει όλα κριτήρια αγιότητας. Στην συνείδηση των ανθρώπων όλα αυτά τα χρόνια είχε διαμορφωθεί η άποψη ότι ο γέροντας Παΐσιος έκανε θαυματουργίες αλλά και ότι η ζωή του υπήρξε υπόδειγμα πίστεως. Τα πιστοποιημένα του θαύματα αφορούν σε θεραπείες ασθενειών, κατόπιν προσευχής του ιδίου εν ζωή η κατόπιν επικλήσεως του ονόματός του μετά θάνατον. Υπάρχουν 150 και πλέον βιβλία γραμμένα σε διαφορετικές γλώσσες που μιλούν για τον βίο και την πολιτεία του. Η μορφή του έχει εικονογραφηθεί ως αγίου εξ ευλαβείας πολλών πιστών, ενώ υπάρχουν ιδιωτικοί ευκτήριοι οίκοι αφιερωμένοι σε αυτόν. Ακόμα και επιστημονικές μελέτες έγιναν από Θεολογικές Σχολές όπως αυτή της Θεσσαλονίκης.


Βεβαίως υπάρχει μια βασική αρχή στην Ορθόδοξη Εκκλησία, να έχει παρέλθει ένα ικανό χρονικό διάστημα από την κοίμηση ενός προσώπου, πριν αυτή αποφανθεί για την αγιότητά του. Και αυτό για να εκλείψουν βιολογικά, οι άνθρωποι οι οποίοι συνδέθηκαν μαζί και θα είχαν συναισθηματικούς ή προσωπικούς ή άλλους λόγους για να καλλιεργήσουν το κοινό συναίσθημα περί αγιότητας είτε να επηρεάσουν αρνητικώς την κοινή γνώμη περί αυτού. Αυτός είναι ο γενικός κανών. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις και ειδικά για περιπτώσεις που τα κριτήρια αγιότητας είναι αδιάσειστα. Τέτοια περίπτωση ήταν ο Αγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης (14ος αιώνας μ.Χ.), ο οποίος πολύ λίγα χρόνια μετά την κοίμησή του ανεγράφη στο Αγιολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Οι Άγιοι Νεκτάριος, Πορφύριος και Παΐσιος είναι μεγάλοι σύγχρονοι Άγιοι της Εκκλησίας μας, για τους οποίους η συνείδηση του λαού είναι απολύτως βεβαία, και αποδεικνύουν περίτρανα δύο πράγματα: Πρώτον ότι η Αγία Ορθόδοξος Εκκλησία δεν είναι ένας μουσειακός ιστορικός θεσμός αλλά ένα ζωντανό δένδρο που αναφύει καινούριους κλάδους συνεχώς, τους αγίους μας. Δεύτερον ότι η αγιότητα είναι υπόθεση προσωπική όλων μας, εφικτή αρκεί να την επιδιώξουμε.


Μητροπολίτης Σμύρνης Βαρθολομαίος, πρώην Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου στο Φανάρι και μέλος της Κανονικής Επιτροπής.

1 σχόλιο:

  1. Αυτο που λεγεται για το ευλογο χρονικο διαστημα ωστε να βεβαιωθει η Αγιοτητα καποιοι το "προσδιοριζουν" ως περιπου διαστημα 100 ετων! Πολλοι παλαιοημερολογιτες που γυρνανε και λενε ενα σωρο συκοφαντιες για τον Αγιο Παισιο πετανε διαρκως αυτο το πραγμα ως "επιχειρημα" ωστε να στηριξουν τη θεση τους! Οι υπολοιποι παλι που θελουν να υποστηριξουν τον Οσιο Παισιο-λες και οι Αγιοι εχουν αναγκη την υποστηριξη τη δικη μας-γυρνανε και λενε οτι ειναι Αγιος επειδη εκανε θαυματα! Το θαυμα ομως απο μονο του δεν ειναι επιβεβαιωση της Αγιοτητας ενος προσωπου! Υποθετω μαλον οτι οι περισσοτεροι ανθρωποι δεν εχουν κατανοησει οτι το να αναστηθει ενας νεκρος η να μετακινηθει ενα βουνο απο τη θεση του ειναι ΣΗΜΕΙΟ. ΤΟ ΘΑΥΜΑ ειναι κατι αλλο! Τα διαφορα σημεια καθονται οι διαφοροι ορθολογιστες να τα εκλογικευσουν μεσω της επιστημης! Υπαρχει ομως κατι που οσο και να σπαει το κεφαλι του στο τοιχο ενας ορθολογιστης δε μπορει να το εκλογικευσει με τιποτα! Και αυτο ειναι το να δινεις στον αλλον χωρις να περιμενεις κανενα ανταλλαγμα! Κατι τοσο υπερφυσικο αλλα και συναμα τοσο απλο χωρις να φαινεται και "φαντασμαγορικο" συμφωνα με τα δεδομενα της ανθρωπινης φαντασιας! Και ακριβως επειδη δεν ειναι καθολου "φαντασμαγορικο" δε το ζητανε να το αποκτησουν οι περισσοτεροι ανθρωποι και ουτε και οι εκπτωτοι αγγελοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η παραβολή του άφρονα πλουσίου

Είπε ο Κύριος την εξής παραβολή «Κάποιου πλούσιου ανθρώπου χωράφια έδωσαν άφθονη σοδειά. Κι εκείνος σκεφτόταν και έλεγε: τι να κάνω; Δεν έχω...