Δευτέρα 27 Αυγούστου 2018

Έφυγε από τη ζωή ο πάτερ Σταύρος Καρπαθιωτάκης, ο ιερέας που κήδεψε πριν από 61 χρόνια τον Νίκο Καζαντζάκη

pontos-news

Σε ηλικία 86 ετών έφυγε από τη ζωή ο πάτερ Σταύρος Καρπαθιωτάκης, ο ιερέας που κήδεψε πριν από 61 χρόνια τον Νίκο Καζαντζάκη. Η νεκρώσιμος ακολουθία θα γίνει στις 12 το μεσημέρι της Κυριακής από τον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννη Κνωσού.


«Τον Νοέμβριο του 1957 ήμουν στρατιώτης και παπάς και υπηρετούσα τη θητεία μου στο Ηράκλειο. Μια ημέρα πριν από την κηδεία του Καζαντζάκη, ο διοικητής κάλεσε όλους τους στρατιωτικούς και έδωσε διαταγή να μη βγει κανείς έξω από το στρατόπεδο στις 5 Νοεμβρίου. Οι Αρχές και ο Στρατός φοβούνταν μεγάλες φασαρίες, γιατί είχε έρθει εκκλησιαστική διαταγή να μην ταφεί ο Καζαντζάκης», είχε αποκαλύψει ο παπα-Σταύρος σε συνέντευξή του το 1972.


Όπως είχε υπογραμμίσει, αν θα το έπαιρναν χαμπάρι οι Κρητικοί, θα γίνονταν μεγάλες φασαρίες.

«Εγώ, ως παπάς, ένιωσα πολύ άσχημα. Η συνείδησή μου με πείραζε πολύ. Ήμουν παπάς. Δεν άντεχα να πάρω στο λαιμό μου τέτοιο άδικο. Δεν μπορούσα να αρνηθώ τα ιερά μυστήρια σ’ έναν βαφτισμένο χριστιανό, που δεν έκανε ποτέ κάτι ανήθικο ή εγκληματικό», είχε εξηγήσει.



Είχε πει ακόμη πως όσον αφορά τα βιβλία του, εκείνος δεν ήταν άξιος να τον κρίνει. «Το έσκασα κρυφά από τον Στρατό την ημέρα της κηδείας. Πήρα αθόρυβα τα ράσα μου και έτρεξα στον Μαρτινέγκο και τον έθαψα. Όλοι νόμισαν ότι με έστειλε η Εκκλησία να τον κηδέψω. Είχαν δει και τον μητροπολίτη Ευγένιο στον Άγιο Μηνά. Δεν ήξερε κανείς τι γινόταν στα παρασκήνια! Πέρασα από στρατιωτικό δικαστήριο και μπήκα φυλακή για έξι μήνες», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του πατέρα Σταύρου.

Πηγή: cretapost.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το φίδι του εγωισμού

  Ο εγωισμός είναι ένα πολύ ύπουλο φίδι που συνήθως, όμως, εμφανίζεται στη γλώσσα που χρησιμοποιούμε. Και μπορούμε να καταλάβουμε πόσο μας έ...