Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Όταν ήμουν στην φυλακή γιατί δεν με επισκεφτήκατε....;

enplo 2


Με αφορμή το μεγάλο θερινό bazaar βιβλίου που διοργανώνει το βιβλιοπωλείο «Εν Πλω» στην Αθήνα για την ενίσχυση του έργου του "Δικτύου Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων Γυναικών”, ο συντονιστής του “Δικτύου” Κλήμης Πυρουνάκης παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:
Τι είναι το Δίκτυο Στήριξης Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων Γυναικών και πως ξεκίνησε;
Είναι μία Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία που φτιάχτηκε από 9 ανθρώπους που εργάστηκαν επαγγελματικά αλλά και εθελοντικά από το 2008-2012 στις φυλακές γυναικών στον Ελεώνα Θηβών. Τα μέλη του Δικτύου είναι:
1.π Γιάννης Οικονομίδης Μαθηματικός
2.Ντάντος Απόστολος Δάσκαλος
3.Σαζιώτης Βασίλης Δικηγόρος
4.Ψαράκη Γεωργία Κοινωνική Λειτουργός
5.Μαρίνα Γραμματικοπούλου Δικηγόρος -πρώην κρατούμενη
6.Μαρια Ελληνικού Φιλόλογος
7.Κική Ηλιοπούλου καθ Αγγλικής γλώσσας
8.Πέπη Παπαδημητρίου καθ Αγγλικής γλώσσας
9.Κλήμης Πυρουνάκης Θεολόγος

Ποιες οι δυσκολίες του εγχειρήματος; 
Οι δυσκολίες ελάχιστες γιατί το Δίκτυο χτίστηκε μέσα στην πράξη και στην μελέτη πεδίου. Υπήρξε και υπάρχει ενθουσιασμός.
Η ομάδα των εθελοντών και των δωρητών μεγαλώνει και συνέχεια πέφτουν νέες ιδέες που όταν γίνονται ρεαλιστικές σιγά σιγά πραγματώνονται.
Θεολογικά και φιλοσοφικά (άτυπα) κινούμαστε στο ερώτημα του Ιησού από την Ναζαρέτ : όταν ήμουν στην φυλακή γιατί δεν με επισκεφτήκατε....;
Δεν είχαμε αντιρρήσεις από την δομή της φυλακής γιατί το Δίκτυο λειτούργησε πριν αποκτήσει σφραγίδα και τα βήματα δράσης τα μάθαμε από τις κρατούμενες , την Διευθύντρια του Καταστήματος Κράτησης Χαρά Κουτσομιχάλη και την Κοινωνική Λειτουργό Γεωργία Ψαρράκη και πήραμε ιδέες από την Επάνοδο και τον Ονήσιμο. 
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με κάτι τέτοιο;
Πάντα είχαμε μια διαφορετική ματιά για τα πράγματα επηρεασμένοι από τον πατέρα μας π Πυρουνάκη.
Ο π Γιώργης νοιαζότανε έμπρακτα για τους παρακατιανούς και τους πονεμένους.
Τα ράσα του ήταν λερωμένα από τα δάκρυα και το αίμα του Λαού.
Προκηρύχτηκε η θέση Διευθυντή Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στις φυλακές Θήβας και επιλέχτηκα μεταξύ των πέντε υποψηφίων.

Μιλήστε μας για την  νέα αυτή πρωτοβουλία του δικτύου, με το Coffee Bike?
Ήταν ιδέα του εκπαιδευτή Barista Αντρέα Κωνσταντίνου που διδάσκει εθελοντικά μαθήματα για τον καφέ και δίνει πτυχίο με το οποίο μπορούν οι εκπαιδευμένες γυναίκες να εργαστούν σε όποια Ευρωπαϊκή χώρα επιθυμούν Αντρέα έχει ζήσει Αγγλία και εκεί το Coffee bike λειτουργεί σε μεγάλες πόλεις.
Θέλουμε λοιπόν να μας επιτραπεί να το τρέξουμε στην Αθήνα για να απασχολούνται αποφυλακισμένες γυναίκες.
Ετοιμάζουμε Κοινωνικό Συνεταιρισμό(ΚΟΙΝΣΕΠ) που θα υποστηρίζει νομικά και λειτουργικά την προσπάθεια.

Πώς λειτουργεί το σχολείο Β ευκαιρίας;
Εγγράφονται μαθήτριες που έχουν απολυτήριο τίτλο Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Παρακολουθούν 9 Γραμματισμούς και δεν χρησιμοποιούν βιβλία του Σχολείου.
Όλα στηρίζονται στον αυτοσχεδιασμό των καθηγητών, σε εργαστήρια και project.
Μετά από δύο έτη αποκτούν απολυτήριο Γυμνασίου.


Υπάρχει πραγματική επανένταξη και σε τι βασίζεται; 
Υπάρχει επανένταξη στην Κοινωνία με προϋπόθεση την μελέτη του Εαυτού που την διασφαλίζει το Σχολείο , τα πολιτιστικά προγράμματα και η Εργασία μέσα στην φυλακή.
Η ανταμοιβή είναι η μείωση της ποινής και ότι εκπαιδεύεται σόνι και καλά (αναγκαστικά) να συνεργάζεται.
Αυτή η διεργασία οδηγεί την κρατούμενη σε μια οξύμωρη κατάσταση  να ζει σε Ελευθερία μέσα στην φυλακή.
Έτσι και μόνο έτσι ξεκινά η Επανένταξη στα Κοινωνικά Δίκτυα. 
Λειτουργεί ο «σωφρονισμός» και αν όχι γιατί;
Όταν δεν υπάρχουν ανθρωποφύλακες και οι φύλακες γίνονται συνεργάτες υπάρχει Ελπίδα.  
Προϋπόθεση είναι να υπάρχει επιστημονικό προσωπικό ( Κοινωνικοί Λειτουργοί-Ψυχολόγοι -Γιατροί-Δάσκαλοι -Καθηγητές).
Αξιοπρεπές φαγητό συνθήκες καθαριότητας, σύγχρονες εγκαταστάσεις κλπ. 
Τι θα αλλάζατε στο σημερινό σύστημα;
Παντού Σχολεία, πολιτιστικά και τεχνικά Εργαστήρια, δυνατότητα ημιελεύθερης διαβίωσης(όχι για όλους) στο μοντέλο των Αγροτικών φυλακών .
Ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρό σας για τις φυλακές;
Οριζόντιες φυλακές με λιγότερα κάγκελα.
Τα μεγαλύτερα δεινά της φυλακής είναι ο υπερπληθυσμός και ο αναξιοποίητος νεκρός χρόνος.
Χρειάζονται προγράμματα εκπαίδευσης έξω από την φυλακή ( αλλαγή μοντέλου εκπαίδευσης) για να μην οδηγείται στην παράβαση ο Πολίτης.
Αλλιώς θα διαιωνίζεται αυτό το χάλι. Ας αντιγράψουμε, δεν πειράζει, τα μοντέλα σωφρονισμού των Σκανδιναβικών  χωρών. 
Η φιλαναγνωσία εντός των φυλακών τι αποτελέσματα μπορεί να φέρει;
Θεαματικά αποτελέσματα.
Οι γυναίκες που παρακολούθησαν προγράμματα Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής δεν ξαναγύρισαν στην φυλακή. 
Διαβάζουν οι φυλακισμένοι; Ποιο είδος βιβλίων προτιμούν;
Στις φύλακες με οργανωμένες Βιβλιοθήκες οι κρατούμενοι διαβάζουν βιβλία.
Στο Σχολείο των φυλακών Θήβας είναι καταγεγραμμένα 12000 βιβλία.
Διαβάζουν κυρίας λογοτεχνικά βιβλία.
Θέλουμε κι ένα περιστατικό από την εμπειρία σας που αξίζει να ακούσει ο κόσμος. 
Η Μαρίνα κρατούμενη για 3 χρόνια (κρίθηκε αθώα και αποζημιώθηκε), πέρασε στην Νομική Αθηνών, Ιδρυτικό μέλος του Δικτύου, Μεταπτυχιακό στην Σουηδία και αυτές τις μέρες ανοίγει το Δικηγορικό της γραφείο στη Χαριλάου Τρικούπη στην Αθήνα.

enplo 3
enplo 3

5 σχόλια:

  1. Τον π. Πυρουνακη τον είχαμε στην Ελευσίνα!
    Η Φωλιά κ η παιδική κατασκήνωση έργο δικό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλη μορφή , αφέθηκε μόνος μετά την απόσυρση του σχεδίου Τρίτση.

      Διαγραφή
  2. Βρε πώς μπλέκονται όλοι!
    Όταν άλλοι «διάβαζαν» ο π. Πυρουνακης διωκοταν....
    Οι μητροπολίτες που εμπλέκονταν τότε πήραν την ανταμοιβή τους.
    Ε, λίγο ριγμενος ο «πανεπιστημιακός» μας αλλά κοτζαμ έδρα κεκλεισμένων των θυρών , μόνο για VIP , για χάρη του!
    Κάτι από τα παλιά:
    https://youtu.be/G6wKIl-Frbc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιος είναι ο πανεπιστημιακός; Γενικά όσοι έκαναν δουλειές με τη χούντα (ή τους Γερμανούς παλαιότερα ) κερδισμένοι και αντιστασιακοί βγήκαν.

      Διαγραφή

Αριθμητική

  Εδώ και αιώνες οι άνθρωποι γίνονται χριστιανοί για οποιονδήποτε άλλο λόγο εκτός από το να θέλουν αν είναι...χριστιανοί. Στη Βυζαντινή Αυτο...