Τετάρτη 29 Αυγούστου 2018

"Πόλεμος" τσαγιού και καφέ στην Κορέα

koreatimes

Η κατανάλωση καφέ αυξάνεται σε βάρος του τσαγιούΑπό την Kang Hyun-kyung 

"Θα θέλατε ένα φλιτζάνι τσάι;" Η προσφορά ενός φλιτζανιού ζεστού τσαγιού στους επισκέπτες είναι από καιρό παράδοση σε αυτή τη χώρα, αν και οι Κορεάτες δεν είναι εθισμένοι στο τσάι .

 Η ετήσια κατανάλωση τσαγιού ανά κάτοικο στην Κορέα είναι μόλις 168 γραμμάρια, πολύ μικρότερη από την Τουρκία, την Ιρλανδία και τη Βρετανία - τις τρεις πρώτες χώρες που καταναλώνουν τσάι στον κόσμο. 

Παρά την σχετικά χαμηλή κατανάλωση τσαγιού από την Κορέα, η πόση τσαγιού ήταν μέρος της καθημερινής ζωής των Κορεατών.

 Η κατανάλωση ποτών κατά την τελευταία δεκαετία, ωστόσο, έσπασε την αιώνια παράδοση.

 Ο καφές κατέλαβε τα γούστα των Κορεατών. Η αύξηση της κατανάλωσης καφέ έπληξε το τσάι, ωθώντας τους αγρότες τσαγιού στην ανεργία 




Ο καφές έχει κατακτήσει τους ουρανίσκους των Κορεατών. / Korean Times αρχείο

Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, οι ετήσιες πωλήσεις τσαγιού έφτασαν τα 200 δισεκατομμύρια γουόν(178 εκατομμύρια δολάρια). Η αγορά τσαγιού θεωρήθηκε τότε ως υποσχόμενη, καθώς η κατανάλωση τσαγιού είχε αυξηθεί γρηγορότερα από του καφέ. 


Αυτό που συνέβη κατά την τελευταία δεκαετία είναι το αντίθετο. Η αγορά τσαγιού έχει συρρικνωθεί στα 50 δισεκατομμύρια γουόν(45 εκατομμύρια δολάρια), ενώ στη συνέχεια η αγορά καφέ των 400 δισεκατομμυρίων επεκτάθηκε στα 7 τρισεκατομμύρια γουόν(6,2 δισεκατομμύρια δολάρια). 


Η μετατόπιση στην τοπική αγορά ποτών οδήγησε σε ανταλλαγή κατηγοριών μεταξύ εκείνων που εμπλέκονται στη βιομηχανία τσαγιού. 

Μερικοί αγρότες τσαγιού ασπάστηκαν μια θεωρία συνωμοσίας, ισχυριζόμενοι ότι η επιρροή των εταιρικών χρημάτων επηρεάζουν την αγορά των ποτών υπέρ των παραγωγών καφέ.


"Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η ​​αγορά τσαγιού αυξήθηκε πολύ ταχύτερα από εκείνη του καφέ", δήλωσε ο Park Sung-yeon, ένας καλλιεργητής τσαγιού και εκπρόσωπος της ένωσης καλλιεργητών πράσινου τσαγιού Hadong. "Όμως, τα πράγματα έχουν πάει άσχημα για τους αγρότες τσαγιού από το 2007, όταν μια ερευνητική έκθεση καταναλωτών που προβλήθηκε στην εθνική τηλεόραση ανέφερε ότι κατάλοιπα φυτοφαρμάκων εντοπίστηκαν σε φύλλα πράσινου τσαγιού. Αυτό επέφερε σοβαρό πλήγμα στους αγρότες τσαγιού, καθώς οι ανήσυχοι καταναλωτές σταμάτησαν να πίνουν τσάι ".


Το ρεπορτάζ αποδείχθηκε αργότερα αβάσιμο και το μέσο έβγαλε στον αέρα  μια διόρθωση. Αλλά αυτό δεν γύρισε πίσω το ρολόι. 


Ο Παρκ εξέφρασε την καχυποψία για το χρόνο του ρεπορτάζ  των ΜΜΕ.


Το ρεπορτάζ ήρθε από το πουθενά .Η κατανάλωση τσαγιού ήταν σε αύξηση και έδειχνε πως θα υποσκελίσει την κατανάλωση καφέ, καθώς οι άνθρωποι άλλαζαν τις προτιμήσεις  τους από τον καφέ στο τσάι ", δήλωσε. "Σε αντίθεση με τους αγρότες τσαγιού που δεν ήταν οργανωμένοι και δεν είχαν εξουσία να επηρεάζουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι παραγωγοί στιγμιαίου καφέ ήταν συνεταιρισμένοι και είχαν χρήματα και μπορούσαν να επηρεάσουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για να τους παρέχουν κάλυψη». 


Η κατανάλωση τσαγιού μειώθηκε απότομα και ο καφές γέμισε το κενό και επέκτεινε περαιτέρω το μερίδιο αγοράς του. 


Η αντιπαλότητα του καφέ-τσαγιού στην αγορά ροφημάτων της Κορέας είναι ένα μοναδικό φαινόμενο. Σε όλο τον κόσμο, η κατανάλωση καφέ και τσαγιού παίρνει τη μορφή της αμοιβαίας ανάπτυξης - δηλαδή, η αύξηση της κατανάλωσης ενός προϊόντος δεν είναι εις βάρος του άλλου.

"Εδώ στην Κορέα, ο καφές καταστέλλει κυριολεκτικά την κατανάλωση τσαγιού. Ένα φαινόμενο όπως αυτό είναι ασυνήθιστο", δήλωσε ο Shawn S. Jung, ιδρυτής και πρόεδρος του Κορεατικού Ινστιτούτου Sommelier Tea. "Όταν εξετάζουμε την αγορά των ΗΠΑ, για παράδειγμα, η κατανάλωση τσαγιού αυξήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά αυτό δεν έχει μειώσει την κατανάλωση καφέ εκεί. 


Ο Jung απέδωσε τη δραστική μείωση της κατανάλωσης τσαγιού στην Κορέα σε κακές κυβερνητικές πολιτικές. "Οι εισαγωγές τσαγιού εισπράττονται με βαρείς δασμούς και 500% των δασμών επιβάλλονται στις εισαγωγές πράσινου τσαγιού για την προστασία των καλλιεργητών τσαγιού. Η Κορέα είναι ανοικτή σε όλους σχεδόν τους τομείς εκτός από την αγορά τσαγιού", ανέφερε.


Ανέφερε ότι ο ρόλος της κυβέρνησης είναι ζωτικής σημασίας για την εξάπλωση της κουλτούρας κατανάλωσης τσαγιού , αναφέροντας την βρετανική εμπειρία. Σύμφωνα με τον ίδιο, η βρετανική κυβέρνηση ενθάρρυνε τους ανθρώπους της εργατικής τάξης να καταναλώνουν τσάι αντί αλκοολούχων ποτών κατά τη διάρκεια της Βιομηχανικής Επανάστασης για να τους βοηθήσουν να επικεντρωθούν στην εργασία τους. 


"Το τσάι επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν μια στιγμή ηρεμίας και απόλαυσης. Δεν είναι περίεργο ότι η παραγωγικότητα της εργασίας θα μπορούσε να είναι υψηλότερη αν οι εργαζόμενοι παραμένουν νηφάλιοι μετά την κατανάλωση τσαγιού", δήλωσε ο Jung.


 "Στη Δυναστεία Goryeo 918-1392, υπήρχε μια κρατική υπηρεσία που ονομαζόταν Dabang που ήταν υπεύθυνη για τα τελετουργικά που σχετίζονταν με το τσάι και την προσφορά και ζήτηση τσαγιού για την βασιλική οικογένεια. Πρέπει να σημειωθεί πως η κουλτούρα κατανάλωσης τσαγιού κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής. "

Οι Κορεάτες καταναλώνουν τσάι για πάνω από 1.000 χρόνια από τον 9ο αιώνα, όταν οι θάμνοι του πράσινου τσαγιού εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στα βουνά της υπαίθρου της νότιας επαρχίας Hadong. 


Ένας Κορεάτης αξιωματούχος με το όνομα Daeryeomgong έφερε τους σπόρους των δέντρων Camellia sinensis πίσω από την Κίνα και τα φύτεψε εκεί, κάνοντας την αγροτική επαρχία  πατρίδα του υψηλής ποιότητας άγριου πράσινου τσαγιού.


 Σε σύγκριση με την κατανάλωση τσαγιού, η κατανάλωση καφέ έχει μια σύντομη ιστορία. Ο πρώτος Κορεάτης ο οποίος ήπιε καφέ ήταν  ο βασιλιάς Gojong, ο τελευταίος κυβερνήτης του Βασιλείου Joseon (1392-1910) , ο οποίος προσέφερε στους επισκέπτες του το εξωτικό ποτό. Ο καφές ήταν ένα δημοφιλές ποτό από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν ο ντόπιος παραγωγός στιγμιαίου καφέ Dongseo άρχισε να πωλεί στιγμιαίο καφέ.


Η τοπική αγορά καφέ υπέστη μετασχηματισμό στα μέσα της δεκαετίας του 2000, καθώς ο καφές με βάση τον εσπρέσο ήρθε την αγορά. Ο φρεσκοπαρασκευασμένος καφές αντικατέστησε ταχύτατα τον στιγμιαίο καφέ. 


Η άνοδος του καφέ ως το αγαπημένο ρόφημα των Κορεατών είναι μια επαναστατική αλλαγή για τις γευστικές επιλογές των Κορεατών, δεδομένου ότι το τσάι αποτελούσε  μέρος της καθημερινής ζωής εδώ και αιώνες.


 Η κατανάλωση τσαγιού έχει παρουσιάσει διακυμάνσεις κατά τους τελευταίους αιώνες.


Στο παρελθόν, το τσάι ήταν ένα ποτό πολυτέλειας. Κατά τη διάρκεια του βασιλείου Silla (57 π.Χ. - 935 μ.Χ.), μόνο οι βασιλικές οικογένειες και οι αριστοκράτες απολάμβαναν τσάι. Αφού καλλιεργήθηκαν δέντρα πράσινου τσαγιού, βουδιστές μοναχοί στο ναό Ssanggye στην επαρχία Hadong κατανάλωναν φύλλα τσαγιού σε ένα ζεστό ρόφημα. Η πόση τσαγιού  εξαπλώθηκε στους μοναχούς σε άλλους ναούς καθώς ένα φλιτζάνι τσάι δίνει μια στιγμή ηρεμίας και αναζωογόνησης. Και η φήμη του ποτού εξαπλώθηκε στη βασιλική οικογένεια του  Silla καθώς τα οφέλη για την υγεία ήταν γνωστά και σύντομα έγινε το αγαπημένο τους ποτό. 


Το άγριο πράσινο τσάι στο Hadong έχει από τότε κερδίσει το ψευδώνυμο "King's Tea" (τσάι του βασιλιά )καθώς ήταν ένα ποιοτικό ποτό πολυτελείας τότε. 


Ήταν κατά τη διάρκεια της μέσης ύστερης περιόδου Goryeo όταν το πόσιμο τσάι εξαπλώθηκε στις μεσαίες τάξεις.




Σε αντίθεση με την αριστοκρατία που κατανάλωνε το τσάι ως αναψυκτικό, οι απλοί άνθρωποι το απολάμβαναν για ιατρικά οφέλη. Τα υψηλής ποιότητας  φύλλα τσαγιού που μαζεύονταν νωρίς την άνοιξη καταναλώνονταν από τις βασιλικές οικογένειες και την αριστοκρατία και οι απλοί άνθρωποι μπορούσαν  να καταναλώνουν φύλλα τσαγιού μαζεμένα αργότερα. Οι αγρότες και οι εργάτες κατανάλωναν τσάι όποτε είχαν πονοκέφαλο, κρύο ή άλλη ασθένεια. 


Η κουλτούρα κατανάλωσης τσαγιού μειώθηκε κατά τη διάρκεια του Joseon. Σε αντίθεση με το Goryeo που βασιζόταν στην βουδιστική κουλτούρα, ο πολιτισμός του Κομφουκιανισμού κυριάρχησε στην εποχή του Joseon και η κατανάλωση τσαγιού που ήταν δημοφιλής ανάμεσα στους βουδιστές μοναχούς ξεθώριασε φυσικά. "Η κατανάλωση τσαγιού ήταν σε έκρηξη κατά τη διάρκεια του Goryeo, διευκολύνοντας την ανάπτυξη της βιομηχανίας που σχετίζεται με το τσάι." Μοδάτα κανάτια και κύπελλα τσαγιού κατασκευάζονταν, καθώς το τσάι έγινε μέρος του τρόπου ζωής των Κορεατών εκείνη την εποχή ", δήλωσε ο Jung.


Η κατανάλωση τσαγιού είχε μειωθεί κατά τη διάρκεια του Joseon. 


"Στο Joseon, οι άνθρωποι δεν απολαμβάνουν πλέον τσάι . Τα αλκοολούχα ποτά αντικατέστησαν την κουλτούρα του τσαγιού ." Προσωπικά πιστεύω ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ των  Κορεατών άρχισε στο Joseon με την αλλαγή του αγαπημένου ποτού των Κορεατών από τσάι σε αλκοολούχο ποτό ", δήλωσε ο Jung.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το φίδι του εγωισμού

  Ο εγωισμός είναι ένα πολύ ύπουλο φίδι που συνήθως, όμως, εμφανίζεται στη γλώσσα που χρησιμοποιούμε. Και μπορούμε να καταλάβουμε πόσο μας έ...