Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Μουσουλμανικό συνέδριο στο Γκρόζνι-Ενδιαφέρουσα συνέντευξη

Al-Azhar, Cairo
Ένας μεγάλος αριθμός Μουσουλμάνων κληρικών παρακολούθησε ένα συνέδριο στο Γκρόζνι τον Αύγουστο όπου διαχωρίστηκε το  σουνιτικό Ισλάμ από το Σαλαφισμό  και τον Ουαχαμπισμό-της ιδεολογίας που χρησιμοποιείται από τη Σαουδική Αραβία για να δικαιολογήσει τις βάρβαρες πράξεις των takfiri τρομοκρατών που διεξάγουν πολέμους στη Μέση Ανατολή και αλλού.Το  Press TV μίλησε με τον Χαζέμ Σάλεμ, ένα ακτιβιστή και πολιτικό σχολιαστή από το Κάιρο, για την αντίδραση κληρικών της Σαουδικής Αραβίας σε  αυτό που συνέβη στο συνέδριο του Γκρόζνι.


Press TV: Τι συμπεραίνετε από  το γεγονός ότι το συνέδριο αυτό με περίπου 200 αναγνωρισμένου κύρους σουνίτες μελετητές αποκλείει το Σαλαφισμό και τον  Ουαχαμπισμό από το σουνιτικό Ισλάμ;
Σάλεμ: Αυτή η δήλωση, η οποία λέγεται ότι  εκφράζει  τις παραδόσεις Ash'arite και  Σούφι στο σουνιτικό Ισλάμ υπήρχε ήδη . Η συζήτηση μεταξύ Σουφισμού και Σαλαφισμού υπάρχει  για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα στην ιστορία των μουσουλμάνων. Το γεγονός είναι ότι οι παραδόσεις της Azhar μάλλον συμπεριλαμβανόταν  στους Hanbalis και στους Ουαχάμπι και στους Σαλαφιστές και πιο πριν, παρά [το γεγονός] ότι οι Azhar είναι παραδοσιακά Ash'arite και έχει μια κλίση προς τον Σουφισμό. Έτσι, η αντίδραση ήταν αναμενόμενη και ακόμη και τα σχόλια από τον Σεΐχη του Αλ Αζάρ, ο οποίος υποχώρησε από την έγκριση της δήλωσης, ήταν  επίσης αναμενόμενη.
Το πραγματικό θέμα είναι ότι o Ουαχαμπισμός τώρα έχει την τάση περισσότερο να μην επικρίνει το Σουφισμό, αλλά να επικρίνει τον Σιιτισμό και τις πολιτικές εκδηλώσεις του Σιιτισμού στον μουσουλμανικό κόσμο.Αυτό είναι το πρόβλημα . Έτσι, δεν είναι [ότι] το σουνιτικό Ισλάμ συζητά για το Σαλαφισμό έναντι  του Σουφισμού. Είναι ο  Σαλαφισμός[σύμφωνα με] την ερμηνεία της Σαουδικής Αραβίας που είναι προσανατολισμένη κατά του Σιιτισμό. Η διάσκεψη αυτή, η οποία είναι περισσότερο προσκείμενη στο Σουφισμό, είναι πιο κοντά στην σιιτική παράδοση παρά στη παράδοση των Σαλάφι-Ουαχάμπι .
Η πραγματική ανάγκη του μουσουλμανικού κόσμου είναι να έχουμε ένα παράθυρο διαλόγου ανάμεσα σε Sunnism και Shi'ism, και να έχουμε ένα διάλογο, ακόμη και για την επανερμηνεία του Salafism που να μπορεί να ενσωματώσει τον Σουφισμό και το αντίστροφο. Το πραγματικό ερώτημα εδώ είναι να δούμε πώς οι μουσουλμάνοι κληρικοί μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να φτάσουμε στους μετριοπαθείς από τη σχολή των σουνιτών.
Press TV: Υπάρχει και μια άλλη άποψη για αυτό το συνέδριο που λέει ότι δεν είναι τόσο πολύ για  τον Ουαχαμπισμό έναντι του Σουφισμού ή ακόμα και του Σιιτισμό, όπως το αποκαλέσατε. Είναι περισσότερο η περίπτωση του τι αντιπροσωπεύουν ο Σαλαφισμός και ο Ουαχαμπισμός, την εκδήλωση των οποίων βλέπουμε, για παράδειγμα,με την άνοδο του  Daesh,της  Αλ-Κάιντα και των Ταλιμπάν.
Σάλεμ: Αυτό είναι ένα γεγονός. Υπήρξε μια ισχυρή δήλωση από το Daesh,την  αλ-Κάιντα και ούτω καθεξής, ότι έχουν τάση προς τον Ουαχαμπισμό και ότι οι ιδέες τους απορρέουν από εκεί. Αλλά ο Ουαχαμπισμός δεν είναι η μόνη παράδοση στο σουνιτικό Ισλάμ. Εδώ στο Γκρόζνι το σουνιτικό Ισλάμ προσπαθεί να κάνει μια δήλωση σχετικά με μια άλλη παράδοση, που είναι πιο περιεκτική. Αλλά το να αποκλειστούν ήταν αναμενόμενο. Το πραγματικό ζήτημα για τον ακτιβισμό του Ισλάμ στον 21ο αιώνα είναι ότι μπορεί να αναπτυχθεί ένα κίνημα αντίστασης. Μπορεί να αναπτύξει μια επαναστατική ιδεολογία [μακριά ] από ό, τι παρουσιάζει το Ισλάμ στον κόσμο ως μια εκδήλωση της τρομοκρατίας.

Ας θυμηθούμε ότι η αντίσταση εκπροσωπείται και από  σουνίτες και από σιίτες εναντίον του Ισραήλ από τη Χεζμπολάχ, τη Χαμάς και την Ισλαμική Τζιχάντ. Είναι όλοι ενωμένοι σαν μουσουλμάνοι για το σκοπό της απελευθέρωσης της al-Quds. Αυτή είναι η παράδοση που υποτίθεται ότι πρέπει να εδραιωθεί σε ολόκληρο τον μουσουλμανικό κόσμο. Διότι ακόμη και η παράδοση των Σούφι Σουνιτών δεν κάνει πολλά για το παλαιστινιακό ζήτημα με τον τρόπο που το κάνει το Ιράν . Έτσι, το γεγονός είναι ότι χρειαζόμαστε περισσότερο διάλογο και χρειαζόμαστε μια πανεπιστημιούπολη που θα οδηγήσει το έθνος στην απελευθέρωση, στην ελευθερία και σε επαναστατικά [μέτρα] εναντίον της Δύσης. Στην πραγματικότητα, υπήρξε και μια ακόμη  χειρότερη ερμηνεία, λέγοντας ότι το συνέδριο του Γκρόζνι είναι περισσότερο φιλο-Ρωσικό. Έτσι, η άλλη πλευρά είναι υπέρ των Ηνωμένων Πολιτειών. [Αλλά] Η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν υποτίθεται ότι πρέπει να αποφασίσουν για τους Μουσουλμάνους πώς να [κάνουν] διάλογο μεταξύ τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η παραβολή του άφρονα πλουσίου

Είπε ο Κύριος την εξής παραβολή «Κάποιου πλούσιου ανθρώπου χωράφια έδωσαν άφθονη σοδειά. Κι εκείνος σκεφτόταν και έλεγε: τι να κάνω; Δεν έχω...