Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

Πάντρεμα Ορθόδοξων και Ινδιάνικων παραδόσεων



Το πρώτο πράγμα που θα δείτε στο νεκροταφείο του χωριού  Eklutna της Αλάσκα είναι ένα καθαρό λευκό εκκλησάκι, με τρούλους σαν κρεμμύδια χρώματος χαλκού που έχουν στην κορυφή τον τρίραβδο Ρωσικό Ορθόδοξο σταυρό.

Η εκκλησία είναι μια υπενθύμιση των ημερών όταν η Αλάσκα, ανήκε στην αυτοκρατορική Ρωσία. Αλλά δεν σας προετοιμάζει καθόλου για το μοναδικό συνδυασμό  επιρροών των ιθαγενών της Αμερικής και της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο νεκροταφείο.



Οδηγός μας είναι ο Aaron Leggett, ο οποίος περιμένει υπομονετικά κάτω από τη ασθενή αλλά σταθερή βροχή να εξηγήσει τις παραδόσεις ταφής  της κοινότητας του.

Το Eklutna είναι ένα ένα χωριό των ιθαγενών  Dena'ina , ακριβώς έξω από τον αυτοκινητόδρομο περίπου 25 μίλια βόρεια του Άνκορατζ.

Σύμφωνα με τον Leggett, ανθρωπολόγο και επιμελητή στο Μουσείο του Anchorage, οι Dena'ina είναι ένας λαός  Athabascan , οι οποίοι ζούσαν στην κεντρική-νότια περιοχή της Αλάσκας  Cook Inlet για περισσότερα από 1.000 χρόνια. Οι Athabascans αποτελούν μέρος μιας τεράστιας ομάδας Ιθαγεννών της Αμερικής  που απλώνεται στον Καναδά και το Μεξικό. Έχουν γλωσσική συγγένεια με τους Απάτσι και τους  Ναβάχο.

Πριν έρθουν σε επαφή με τους Ρώσους  εμπόρους γούνας και ιερείς, οι οποίοι άρχισαν να έρχονται στην ακτή στις αρχές της δεκαετίας του 1700, οι ​​Dena'ina αποτέφρωναν τους νεκρούς τους.


Ο Leggett λέει ότι οι στάχτες τοποθετούνταν συνήθως σε ένα καλάθι από φλοιό σημύδας και τοποθετούνταν  σε ένα δέντρο ή μια όχθη, με την πεποίθηση ότι θα ελευθερώνονταν  τα πνεύματα για να κάνουν το τελικό τους ταξίδι σε αυτό που οι Dena'ina αποκαλούσαν «μεγάλη χώρα».

Οι Dena'ina άρχισαν να μεταστρέφονται  στη ρωσική Ορθοδοξία το 1836,λέει ο  Leggett , μετά από μια επιδημία ευλογιάς που  αφάνισε το μισό πληθυσμό τους.

"Αλλά όταν μεταστραφήκαμε  στην Ορθοδοξία, η εκκλησία μας απαγόρευσε την αποτέφρωση των ανθρώπινων λειψάνων," λέει. "Και ως εκ τούτου, κατασκευάσαμε αυτά τα σπίτια πνευμάτων, όπου τα πνεύματα θα έχουν μια θέση για να πάνε -. Και να μην ενοχλούν τους ζωντανούς μέχρι να γίνει αυτό το τελευταίο τους ταξίδι"

Σύμφωνα με την παράδοση της εκκλησίας, το πνεύμα θα χρειαστεί έως και 40 ημέρες για να κάνει ακριβώς αυτό το πέρασμα από τον τάφο. Στο νεκροταγείο της  Eklutna , περίπου 100 σπίτια πνευμάτων συγκεντρώνονται κοντά στην άκρη του δάσους, προστατευμένα από δέντρα σημύδας και σκλήθρας.

Τα περισσότερα από τα σπίτια μοιάζουν σαν  μακριά, χαμηλά κουτιά που χτίστηκαν πάνω από τους τάφους. Έχουν μυτερές στέγες, συνήθως με μια ξυλοκατασκευή σαν λειρί κατά μήκος της κορυφογραμμής. Οι σανίδες κόβονται σε φανταχτερά σχέδια, όπως το βικτοριανό μελόψωμο.

Σύμφωνα με τις πεποιθήσεις των  Dena'ina , τα σπίτια παρέχουν καταφύγιο για το πνεύμα. Και μετά κατά την ορθόδοξη παράδοση, οι σοροί θάβονται στο έδαφος. Αλλά μια ορθόδοξη ταφή είναι μια διαδικασία κοπιαστική σε μια περιοχή  που είναι χτισμένη σε βράχο οργωμένο από  τον παγετώνα.

"Δεν θα μπορούσε να υπάρχει μια περιοχή που είναι πιο ακατάλληλη για να θάψεις κάποιον», λέει ο Leggett. "Φτάνεις  περίπου 3 ίντσες, και αρχίζεις να πέφτεις πάνω σε αυτούς τους πολύ μεγάλους βράχους. Έτσι γίνεται κοπιαστική δουλειά, και χρειάζεται  πραγματικά να έχουμε μια ομάδα ανθρώπων που να είναι σε θέση να σκάψουν βαθιά αρκετά για να θάψουν  ένα άτομο."

Ο Leggett ξέρει. Κατάγεται από την  Eklutna, και πολλά μέλη της οικογένειας έχουν ταφεί εδώ.

Μόλις ένα σώμα έχει θαφτεί,λέει ο  Leggett , μια κουβέρτα απλώνεται πάνω από τις πέτρες που καλύπτουν τον τάφο. «Αυτό  είναι, μια συμβολική κίνηση ότι καλύπτει το πρόσωπο,» λέει. «Τους  καλύπτεις με ζεστασιά, και επίσης, σε πολλούς εγγενείς αμερικανικούς πολιτισμούς,οι μάλλινες κουβέρτες ήταν ένα σημάδι  εμπορίου και πλούτου, γι 'αυτό ήταν απλά ένας άλλος τρόπος να δείξουμε σεβασμό."

Όταν τελειώνουν , τα σπίτια τοποθετούνται στην κορυφή της κουβέρτας. Τα περισσότερα είναι βαμμένα σε βασικά χρώματα: φωτεινό μπλε, κόκκινα και κίτρινα.

Ορισμένα έχουν παράθυρα και βεράντες - ένα έχει ακόμη και ένα τρούλο - αλλά είναι μικρά σε σύγκριση με ένα αριστούργημα που στέκεται μόνο του, σε ένα ελαιώνα κοντά στην άκρη του νεκροταφείου. Χτίστηκε για τη γιαγιά του Leggett , ένα σημαντικό πρόσωπο στην κοινότητα.

«Η γιαγιά μου ήταν η Μαρία," λέει. "Το πατρικό της όνομα ήταν Μαρία Ondola,το όνομά της όταν παντρεύτηκε  ήταν Μαρία Rosenberg και πέθανε το 2003.".

Το σπίτι πνεύματος της Marie Ρόζενμπεργκ είναι ένα μοντέλο ενός διώροφου κτιρίου από λευκή σανίδα, με παράθυρα από γυαλί και μια κόκκινη στέγη κασσίτερου που αστράφτει στη βροχή.

«Είναι στην πραγματικότητα βασισμένο στον κοιτώνα των  κοριτσιών στην  Επαγγελματική Σχολή της Eklutna, που λειτούργησε από το Προεδρείο των Ινδιάνικων Υποθέσεων εδώ στην Eklutna  από το 1925 έως το 1945," λέει ο Leggett.

Χτισμένο πάνω σε ένα ατσάλινο πλαίσιο που συγκόλλησε ο θείος του Leggett Φρανκ, το σπίτι που βρίσκεται στα  περίπου 4 πόδια ύψος, περιβάλλεται από μπουκέτα από τεχνητά άνθη. "Εκατό χρόνια από τώρα, η εκκλησία μπορεί να μη στέκεται, αλλά αυτό το σπίτι του πνεύματος θα στέκεται ," λέει ο Leggett.

Η βροχή πέφτει σαν χάντρες επάνω στα παράθυρα του σπιτιού πνεύματος , όπου μια εικόνα της Παναγίας βλέπει, πέρα ​​από την άκρη του νεκροταφείου της Eklutna , και μέσα στα δέντρα.







πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το μεγάλο τραπέζι

Είπε ο Κύριος «Ένας άνθρωπος ετοίμασε μεγάλο δείπνο και κάλεσε πολλούς. Όταν ήρθε η ώρα του δείπνου, έστειλε το δούλο του να πει στους καλεσ...