Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Μήν φοβᾶσθε τούς ἀνθρώπους τοῦ τίποτα

sisaniou 234
Του Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλου | romfea.gr

Εἶναι ἡ ὥρα νά μιλήσουμε καθαρά καί χωρίς μισόλογα.
Εἶναι ἡ ὥρα πού πρέπει νά ζητήσουμε ἀπό τήν Κυβέρνηση νά μᾶς πεῖ ξεκάθαρα ἐάν εἶναι μέ τά παιδιά ἤ ἐάν εἶναι μέ τά ὁμόφυλα ζευγάρια.
Εἶναι ἡ ὥρα νά μᾶς πεῖ καί ἡ Κυβέρνηση καί τά πολιτικά κόμματα γιατί στρέφονται εὐθέως ἐναντίον τῶν παιδιῶν.
Ποιός τούς ἔδωσε τό δικαίωμα νά καταστρέψουν ἀθῶα παιδιά γιά νά ἱκανοποιήσουν μιά μικρή ἐκλογική πελατεία ἤ κάποιοι ἄλλοι γιά νά ἀγρεύσουν ψήφους ἀπό μιά μικρή ἐκλογική πελατεία.
Εἶναι ἡ ὥρα νά μᾶς ἀπαντήσουν αὐτοί πού τάχα ὑπερασπίζονται τά δικαιώματα τῶν ὀλίγων, νά μᾶς ποῦν, ποιός θά ὑπερασπίσει τά δικαιώματα τῶν παιδιῶν καί ποιός ἔχει τό δικαίωμα νά ἐφαρμόσει στά παιδιά καί γιά τά παιδιά ἕνα ἰδιότυπο παιδομάζωμα.

Εἶναι ὡρα νά μᾶς ποῦν ὄχι οἱ προοδευτικοί ἀλλά οἱ χαλασμένοι τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καί τοῦ ὁποιουδήποτε κόμματος ποιός τούς ἔδωσε τό δικαίωμα νά κακουργήσουν ἐναντίον τῶν παιδιῶν.
Μέ ὅση κατανόηση καί ἐάν θέλει νά δεῖ κανείς μιά μικρή μειοψηφία ἀνθρώπων, ἡ κατανόηση αὐτή ἔχει ὅρια.
Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι πρέπει νά καταλάβουμε ὅτι δέν δικαιούμεθα τά πάντα σέ αὐτή τή ζωή.
Καί ἐάν κάποιοι πιστεύουν ὅτι ἔχουν τό δικαίωμα νά κάνουν τά πάντα στόν ἑαυτό τους ΔΕΝ ἔχουν τό δικαίωμα νά κάνουν τά πάντα στούς ἄλλους καί μάλιστα στά παιδιά.
Αὐτά τά παιδιά ἔχουν δικαίωμα στήν ζωή, στήν ὁμαλή ἀνάπτυξη, στήν ψυχική καί τήν ψυχολογική τους ἰσορροπία.
Αὐτοί πού θά ψηφίσουν ἕνα τέτοιο νομοσχέδιο θά ἔχουν τό δικαίωμα νά ἑορτάσουν αὕριο «Τήν παγκόσμια ἡμέρα γιά τό παιδί;» Αὐτοί πού θά κακουργήσουν ἐναντίον τους, μετά θά ἑορτάσουν τό κακούργημα τους.
Διαχρονικά καί παγκόσμια ἡ οἰκογένεια συνίσταται ἀπό τόν γάμο ἀνδρός καί γυναικός.
Σχέσεις ὑπάρχουν πολλές, ἀκόμη καί μέ ζῶα, γάμος ὅμως εἶναι ἕνας καί μόνον αὐτός πού διαχρονικά καί παγκόσμια ἔχει θεσπισθεῖ καί ἐκφράζεται μέ τό ρητό τοῦ ἀρχαίου νομικοῦ, τοῦ Κελεστίνου.
Ὅσοι νομίζουν ὅτι αὐτά ξεπεράστηκαν, φανερώνουν πόσο ρηχοί καί ἐπιπόλαιοι εἶναι. Ἄνθρωποι τοῦ φαίνεσθαι καί ὄχι τῆς οὐσίας καί τῆς σκέψης.
Ἔχω στά ἀρχεῖα μου τήν κραυγή ἑνός παιδιοῦ ἀπό τόν Καναδᾶ πού μεγάλωσε σέ ὁμόφυλο ζευγάρι καί κραυγάζει: «Σῶστε τά παιδιά ἀπό ἕνα τέτοιο γεγονός».
Εἶναι κατάπτωση γιά τήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων νά ἔχει σήμερα βουλευτές μέ τόσο χαμηλό ἦθος, μέ τόση λαγνεία γιά τήν ἐξουσία, μέ τόσο ἀμοραλισμό.
Κάποιοι νομίζουν ὅτι ἡ ἱστορία ξεκινάει ἀπό αὐτούς.
Ἡ ἱστορία ἔχει ξεκινήσει πρό πολλοῦ καί κάτι τέτοιους τύπους θά τούς προσπεράσει καί θά τούς ἀφήσει πίσω.
Ὅσοι αὐτοβαπτίζονται προοδευτικοί γιατί ψηφίζουν νόμους ἐξανδραποδισμοῦ τῶν ἀνθρώπων προσπαθοῦν νά πείσουν τόν ἑαυτό τους καί καί μόνο.
Ὅσοι μέ τόση εὐκολία κολλοῦν τήν ρετσινιά τοῦ συντηρητικοῦ σέ ὅσουν ὑπερασπίζονται τήν ἀξιοπρέπεια τῶν παιδιῶν καί τήν φυσιολογική τους ἐξέλιξη δείχνουν πόσο ἐγκληματικά φασιστική εἶναι ἡ νοοτροπία τους.
Δέν εἶναι κύριοι βουλευτές ἡ κοινωνία μας πού δέν εἶναι ὥριμη γιά νά ἀποδεχθεῖ μιά τέτοια νομοθεσία. Ἡ κοινωνία ἀντιστέκεται γιατί εἶναι ὑγιής, γιατί δέν ἔχει παράδειγμα τούς ἀποτυχημένους καί χρεωκοπημένους οἰκογενειακά ἀνθρώπους, ἀλλά γιατί ἄν ὡριμάσει καί φθάσει στό σημεῖο νά ἀποδεχθεῖ μιά τέτοια νομοθεσία θά ἔχει σαπίσει.
Ἀντισταθεῖτε λοιπόν καί μήν σκύβετε τό κεφάλι, μήν φοβᾶσθε τούς ἀνθρώπους τοῦ τίποτα.
Ἡ εὐθύνη ὅλων εἶναι ἱστορική. Ἕνας τέτοιος νόμος κλείνει τό μάτι στούς παιδεραστές καί στούς πάσης φύσεως ἀρρωστημένους ἀνθρώπους.
Εἶναι σημαντικό νά καταλάβει ἡ κ. Φωτίου ὅτι μιά Κυβέρνηση δέν εἶναι προοδευτική γιατί «ἐκσυγρονίζει» τά κολαστήρια τῶν παιδιῶν καί ἀπό τήν Σκύλλα τά στέλνει στήν Χάρυβδη, ἀλλά ὅταν τά καταργεῖ καί δημιουργεῖ προϋποθέσεις γιά τό φυσιολογικό μεγάλωμα τῶν παιδιῶν.
Ἡ Κυβέρνηση ἐάν συνεχίσει πρός αὐτή τήν κατεύθυνση θά δικαιώσει τά ὅσα εἶπε ὁ Μίκης Θεοδωράκης.

7 σχόλια:

  1. Το κείμενο του Σιατίστης είναι απογοητευτικό... όχι τόσο για τις θέσεις που προβάλλει αλλά για την καθήλωση της σκέψης σε σχήματα άσπρο/μαύρο, καλό/κακό... για το πολεμικό του ύφος... για την πολιτικάντικη επιχειρηματολογία του, για την αυταρέσκεια που αποπνέει και την παραδειγματική έλλειψη συναίσθησης και αυτοκριτικής των λεγόμενων "σωστών" χριστιανών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαφωνώ.Εντάξει,το ύφος του είναι κάπως δύσπεπτο(πάντα έτσι γράφει κι έτσι μιλάει).
      Για το συγκεκριμένο θέμα νομίζω ότι καλά τα γράφει και σωστά το τοποθετεί.
      Δε θεωρώ πως χρειάζεται σε κάθε κείμενο που γράφει κάποιος Χριστιανός να κολλά και μια αυτοκριτική.Έχει γράψει ο Σιατίστης αρκετά τέτοια.Εδώ θα ήταν περιττό.

      Διαγραφή
  2. Το ύφος είναι η οδός για το περιεχόμενο. Η οδός λοιπόν που ακολουθεί ο Σιατίστης είναι αυτής της παγίωσης του ακροατηρίου του. Ότι δηλαδή θα έκανε και ο κάθε βουλευτής ή και δημοσιογράφος, ο οποίος θέλει να διατηρήσει το κοινό του. Πράγμα που σημαίνει ότι το κοινό ή το ποίμνιο σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεβολευτεί. Πώς όμως θα μπορούσε να ξεβολευτεί το κοινό ή ποίμνιο από την αυτοεικόνα του εάν αυτό δεν έθετε σε μια διακινδύνευση την σχέση βουλευτή/ψηφοφόρου, δημοσιογράφου/τηλεθεατή, ποιμνίου/ποιμενάρχη. Το να είμαι διατεθειμένος και όντως να μπαίνω στην διακινδύνευση της σχέσης μου-με τον άλλο- και τα πράγματα, είναι η ουσία της αυτοκριτικής και όχι μια τυπική απαρίθμηση τυχόν λαθών και παραλείψεων ή το δημόσιο αυτομαστίγωμα...
    Όσον αφορά το καθαυτό περιεχόμενο... και πάλι είναι εντελώς ανεπαρκείς οι θέσεις που προβάλλονται... εάν προβάλλεται καμία και δεν είναι απλώς αυτό που θέλει να ακούσει ο μέσος, βολεμένος και φοβισμένος χριστιανός...
    Η επίκληση του Θεοδωράκη στο τέλος, ασφαλώς δεν είναι τυχαία... Το ζητούμενο είναι η εξασφάλιση του μεγάλου ακροατηρίου... Αυτά τα μεγάλα ακροατήρια είναι ο πόθος πολλών (γραφεία ταξιδίων, εμπορικές αλυσίδες, κόμματα μητροπόλεις)...
    Μπορεί για κάποιους ο λόγος (ύφος και περιεχόμενο) του Σιατίστης να είναι αυτό που θέλουν να ακούσουν... προσωπικά ο λόγος του δεν με γοήτευσε ποτέ, οπότε ούτε και τώρα με απογοητεύει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά όλα αυτά τα φιλοσοφικά αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με συγκεκριμένο θέμα.Ένα νόμο που πάει να περάσει η κυβέρνηση και η ταμπέλα του σκοταδιστή-φασίστα κλπ που κόλλησαν μέσω των φίλιων μέσων ενημέρωσης σε όποιον διαφωνεί.Σε αυτά απαντά ο Σιατίστης και-κατά τη γνώμη μου-με τον καλύτερο τρόπο.
      Όσο για ξεβόλεμα σχέσης ποιμνίου-ποιμενάρχη,ε, γι'αυτό μόνο δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τον Σιατίστης.Και να σημειώσω ότι πέρα από κάποιες ομιλίες του που παρακολούθησα χωρίς να έχω επιλογή,δεν έχω καμία σχέση ή ιδιαίτερη συμπάθεια με τον Μητροπολίτη.

      Διαγραφή
  3. Επανέρχομαι όχι για να κουβεντιάσω επί της ουσίας του θέματος του νομοσχεδίου.
    Αλλά για δύο θέματα : 1) απ' ότι φαίνεται συμφωνούμε ότι ο λόγος για τον οποίο απαντάει ο Σιατίστης είναι η τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα. Για να μπορέσει όμως να το κάνει αυτό ένας άνθρωπος ο οποίος νιώθει (εξ επιλογής) και βρίσκεται (εκ θέσεως) έξω από αυτό που λέμε τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, θα πρέπει να διαμορφώσει την άλλη οπτική, το άλλο λεξιλόγιο, το άλλο ύφος. Εάν δεν μπορεί να το κάνει αυτό (και τούτο δεν είναι μόνο ένδειξη προσωπικής ανεπάρκειας του α' ή β' μητροπολίτη, αλλά αμηχανίας και έλλειψης ικανής ποιμαντικής της Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο)τότε διολισθαίνει και υιοθετεί το τρέχον πολιτικό ύφος και το ήθος του δημόσιου διαλόγου, όπως αυτός συνηθίζεται να γίνεται.
    2)Πραγματικά προσπαθώ να μην θυμώνω πιά, όταν για να ξεμπερδεύουμε εύκολα με την άλλη άποψη, την ονοματίζουμε "φιλοσοφικά" φληναφήματα, δηλαδή άχρηστα πράγματα που ενδιαφέρουν κάποιους περίεργους τύπους... και από την άλλη μας κακοφαίνεται το χαμηλό επίπεδο του διαλόγου ή η ανθρωποφαγία στην οποία επιδίδονται πολλοί, ιδίως στα μ.μ.δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είναι εκτός της τρέχουσας πολιτικής επικαιρότητας.Και λόγω θέσεως και ίσως και επιλογής.
      Δεν φιλοσοφεί και ούτε πρέπει να φιλοσοφήσει ο Σιατίστης,γράφει σε γλώσσα κατανοητή και παίρνει θέση συγκεκριμένη,για συγκεκριμένο ζήτημα.
      Ποια άλλη οπτική να έχει γι' αυτό;Πιέζονται διαφωνούντες βουλευτές να ψηφίσουν.Τους λέει να αντισταθούν στις πιέσεις.Το παράδειγμα του Μίκη είναι το πιο κοντινό και γι'αυτό χρησιμοποιείται.
      Δηλαδή η επιλογή διαλόγου είναι ή αφηρημένες και γενικές έννοιες ή βρισίδια και κατάρες;Άνθρωποι να μιλάνε φυσιολογικά είναι ενδεχόμενο που αποκλείεται;
      Και εν πάση περιπτώση ας ψάξουν οι φιλόσοφοι γιατί η φιλοσοφία θεωρείται ως κάτι που κανέναν δεν απασχολεί εκτός από τους ίδιους εδώ και κάτι δεκαετίες τουλάχιστον.


      Διαγραφή
  4. Παραδόξως συμφωνούμε π. Κώστα... Ναι, αυτό κάνει ο Σιατίστης. Λέει στους πιεζόμενους (αν ήταν και σκεπτόμενοι θα ήταν καλύτερα, ίσως...) βουλευτές, μη φοβάστε υπάρχουν και εδώ δεξαμενές ψήφων...
    Συμφωνούμε επίσης ότι το ψάξιμο είναι μια καλή γενικώς ιδέα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πολιτισμοί

 Ακολουθεί μια κάπως αντιδημοφιλής άποψη. όχι, οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας κλπ δεν ήταν κάποιου είδους προ Χριστού ...