Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Ασυνενοησίας το ανάγνωσμα ή αλλιώς,η ακύρωση της Ιεραρχίας

Αποτέλεσμα εικόνας για communication painting

Από τότε που χειροτονήθηκα παπάς και ασχολούμαι περισσότερο με τα εκκλησιαστικά και βλέπω και κάποια πράγματα από μέσα δεν σταματάνε να με εκπλήσσουν οι τρόποι που βρίσκει αυτό που λέμε διοικούσα εκκλησία(δηλαδή οι δεσποτάδες)να με ξενερώνουν.

Τι να πρωτοπιάσω.Το εκκλησιαστικό σταρ σύστεμ,που λέει και η Σαλογραία,που εξυψώνει στα μάτια του κόσμου ανθρώπους που,όχι παπάδες ούτε καντηλανάφτες δεν έπρεπε να είναι,μια τρομερή έμφαση στα πτυχία(να θυμίσω περίπτωση Μπέη στη Πρέβεζα;)που αν αυτό δεν είναι ο ορισμός της εκκοσμίκευσης δεν ξέρω τι είναι,την αδράνεια μπροστά στην καταστροφή των ετών του Μνημονίου μήπως και χάσουμε τα...κεκτημένα(παρελάσεις,φιλαρμονικές κλπ).

Η τελευταία ομορφιά όμως ήταν και η καλύτερη!Μέχρι την επόμενη.Δεν συγκαλέσαν Ιεραρχία λέει γιατί είχαν πολλές διαφωνίες και δεν θα  μπορούσαν να πάρουν αποφάσεις για τα θρησκευτικά.Σαν να λέμε είναι δύσκολο να μασάς τσίχλα και να περπατάς ταυτόχρονα.


Αλλά δεν το πιάνω το νόημα.Αν δεν συγκαλείς Ιεραρχία για να κουβεντιάσεις τις διαφορές σου,τότε γιατί να το κάνεις;Για να βγάλεις Μητροπολίτη μόνο;

Η κόντρα μεταξύ του Πειραιώς και του Αργολίδος,πέρα από τις εντυπώσεις που ήθελαν να κερδίσουν οι δυο τους,φανέρωσε ένα ζήτημα.Υπάρχουν δύο(τουλάχιστον) τάσεις εντός της Ιεραρχίας(αλλά και εντός του κλήρου και του ασχολούμενου λαού)αντίθετες μεταξύ τους.Αντίθετες στο θέμα των διαλόγων,αντίθετες στην αντιμετώπιση των πολιτικών,αντίθετες στο πως εκφράζονται και πως βλέπουν την αμαρτία και τους αμαρτωλούς,αντίθετες πρακτικά σε όλα τα ζητήματα.Δεν θα κάτσω να πω ποιος έχει δίκιο και ποιος έχει  άδικο.Δεν είναι αυτό το ζητούμενο τώρα.Αλλά αυτή η σχιζοφρένεια πρέπει να τελειώσει.Δε γίνεται άλλα να λέει ο ένας Μητροπολίτης και άλλα,ακριβώς αντίθετα,ο άλλος.Δε ζούμε στο 1800.Όταν ο Μητροπολίτης Κυθήρων,για παράδειγμα,λέει Α και ο Μητροπολίτης Ελασσώνος λέει Β,το μαθαίνουν οι άνθρωποι και στη μία και στην άλλη Μητρόπολη.Και φυσικά μπερδεύονται και χάνουν την εμπιστοσύνη τους και στους δυο.Και δε μιλάμε για δευτερεύοντα θέματα,αν π.χ. θα έχουν μακριά μαλλιά και γένια οι παπάδες της Μητροπόλεως.

Τι σόι ενότητα διαφυλάσσουν έτσι,δεν μπορώ να καταλάβω.Απλά κάθονται πάνω στο τσουκάλι μέχρι να γίνει ανεξέλεγκτη έκρηξη.Ή μήπως λένε αυτό το καταπληκτικά ανόητο που επικαλούνται και στους διαλόγους με τους παπικούς,"συζητάμε αυτά που μας ενώνουν,όχι αυτά που μας χωρίζουν".Αφού αυτά που μας χωρίζουν πρέπει να συζητηθούν!

Ας κάτσουν λοιπόν,να πουν τις απόψεις τους,να βάλουν κάτω το Ευαγγέλιο και τους Πατέρες και να βρουν μια λύση.Να βγει μία απόφαση,να χαραχθεί μία πορεία και να ξέρουμε τι μας γίνεται.Όχι άλλα μισόλογα και υπαινιγμοί.Ειδικά σε καιρούς τόσο άσχημους και κρίσιμους.

ΥΓ.Η επίκληση της ενότητας ως δικαιολογία για την αδράνεια είναι απαράδεκτη.Αν ενώσεις καθαρό νερό με χώμα,παίρνεις λάσπη.

5 σχόλια:

  1. Ζούμε σε μια εποχή που θα μπορούσε να συγκριθεί μόνο με την κατάρρευση της ρωμαικής αυτοκρατορίας μεταξύ 3ου και 4ου αι.
    Οι κλυδωνισμοί είναι πολύ βαθείς και θα διαρκέσουν πολύ. Προσωπικά φοβάμαι περισσότερο το πώς θα τελειώσουν, διότι σήμερα η τεχνολογία και η κυβερνητική μπορούν να επιβάλλουν την πολυπόθητη ομοφωνία με ολοκληρωτισμούς που δεν μπορούμε να διανοηθούμε. Οπότε το ότι και στον χώρο της Εκκλησίας περνάνε αυτοί οι προβληματισμοί, μου φαίνεται φυσικό και υγιές. Το θέμα δεν είναι τι λέει ο ένας ή ο άλλος μητροπολίτης, αλλά το αν αυτή τους η αντιπαράθεση είναι το δυνατόν αποκαθαρμένη από τα προσωπικά τους πάθη και μικροσυμφέροντα, ώστε στο προσκήνιο και στην συζήτηση να έρθουν τα πραγματικά προβλήματα και η ζοφερή κατάσταση του ποιμνίου που ποιμαίνουν, δηλ ο σύγχρονος άνθρωπος, κι όχι τα ιδεοληπτικά τους μετερίζια. Αυτό σημαίνει ότι η ζωντανή Εκκλησία πρέπει να πάσχει με τους πάσχοντες τον δύσκολο καιρό κι ίσως το να ζητάμε την "καθαρότητα", το γρήγορο κλείσιμο των θεμάτων, την μια γραμμή να είναι επί της ουσίας μια αυτοκατοχύρωση, μια έξοδος της Εκκλησίας από την ιστορική αρένα και εντέλει μια σταση αμυντική κι αδιάφορη.
    Το ξέρω ότι είναι επώδυνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπική μου άποψη είναι ότι οι δύο Μητροπολίτες θέλουν να εμφανιστούν ως ηγέτες των δύο τάσεων έχοντας το βλέμμα στο μέλλον...Μπορεί να κάνω και λάθος .Όπως και να έχει οι δύο τάσεις είναι υπαρκτές.Δεν είναι τόσο το θέμα να λέμε ακριβώς τα ίδια.Διαφωνίες πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν.Εδώ μιλάμε για ακριβώς αντίθετες απόψεις.Μπορεί να προκύψουν και συμβιβασμοί,δεν ξέρω,αλλά αυτό το πράγμα δεν μπορεί να συνεχιστεί.Όχι έτσι,με κουκουλώματα.

      Διαγραφή
  2. Το ότι δύο μητροπολίτες ή και περισσότεροι είναι σε μια αντιπαράθεση είναι κάτι αναμενόμενο και ενδεχομενικό. Εννοώ ότι σε περιόδους καμπών πάντα εμφανίζονται άνθρωποι που μέσα από την ιδιαίτερη ψυχοπαθολογία τους εκφράζουν παραμορφωτικά τα πραγματικά διλήμματα και προβλήματα. Το θέμα για την Εκκλησία δεν είναι ούτε να συμβιβάσει τα διεστώτα ούτε να βιαστεί να επικυρώσει την μια ή την άλλη άποψη, αλλά να επιτρέψει με τρόπο επώδυνο να αναφανεί η αλήθεια των προβλημάτων με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπη. Για να γίνει αυτό χρειάζεται, κατά την γνώμη μου, να δοθεί ο λόγος στους απλούς ιερείς και σε ανθρώπους του χώρου που έχουν μια ψηφίδα σύνεσης και γνώσης να προσφέρουν.
    Το ότι ανεβαλαν την συνεδρίαση, καλό είναι. Δείχνει ότι θα χρειαστεί χρόνος ακόμα, αλλά κάποτε θα γίνει το ουσιαστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μεταξυ Πειραιως και Σεραφείμ δεν υπάρχει κόντρα, εκτός αν εννοείς οτι είναι διχασμένη προσωπικότητα. Μεταξυ Πειραιώς και Αργολίδος, ναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την επισήμανση.Το ρημάδι το ούζο βαράει πολύ το μεσημέρι!

      Διαγραφή

Συνύπαρξη αντί ανεκτικότητας

  Η ανεκτικότητα δεν είναι το ζητούμενο. Δεν είναι αρετή η ανεκτικότητα. Ανεκτικότητα δείχνει αυτός που ανέχεται κάτι που δεν του αρέσει αλλ...