Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

Τι σημαίνει το τουρμπάνι για έναν Σιχ;

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι Σιχ δεν αποχωρίζονται τα μαλλιά τους. 
Ως εκ τούτου, οι περισσότεροι από μας συνδέουμε τους Σιχ  με τα τουρμπάνια που καλύπτουν τα μαλλιά τους.Συνήθως αναφερόμενο ως « dastar» ή « pagg», η αναγκαιότητα να φέρουν τουρμπάνι τέθηκε σε λειτουργία όταν ο δέκατος Guru,ο Guru Gobind Singh, ζήτησε οι Σιχ να καλύπτουν τα μαλλιά τους σε κοινή θέα.

Από τότε, το τουρμπάνι υπήρξε ένα ουσιώδες μέρος της ταυτότητας κάθε  Σιχ.Μπορεί να ποικίλει σε μήκος, χρώμα και τρόπο δεσίματος, αλλά ένα πράγμα που ισχύει για όλους τους  Σιχ που το φορούν είναι ότι ποτέ δεν θα το αποχωριστούν. Ωστόσο, οι λόγοι που κάνουν να μην αποχωρίζονται τα τουρμπάνια τους  μπορεί να ποικίλλει μεταξύ των ηλικιακών ομάδων και των τόπων.
Μιλήσαμε με κάποιους Σιχ  και τους ρωτήσαμε τι σημαίνει το τουρμπάνι γι 'αυτούς. Να τι είπαν: 

Ο παππούς μου έμαθε στον πατέρα μου πως να δένει ένα τουρμπάνι.Ο πατέρας μου με δίδαξε το ίδιο.Για μένα,είναι η κληρονομιά που κουβαλάω μαζί μου.Ένα τελετουργικό που μεκρατά στις ρίζες μου.Sahib,20 ετών.


Ως Σιχ που ζω εκτός Ινδίας,το τουρμπάνι μου με κρατά ενωμένο με τον πολιτισμό μου.Με κάνει να ξεχωρίζω και κρατά άθικτη την ταυτότητά μου.Gurveer,23 ετών.
Ο Γκουρού(Δάσκαλος) μας,μας το δώρισε.Με το τουρμπάνι οι άνδρες και οι γυναίκες Σιχ στεφανώνονται. Jagir,62 ετών.
Να φοράω το τουρμπάνι μου είναι σημαντικό για μένα,ειδικά τώρα,επειδή είμαστε σε ένα σημείο που η διαφορετικότητα διώκεται.Το τουρμπάνι βοηθά να τη φέρουμε στο προσκήνιο.Puneet,32 ετών.
Ο Σιχισμός μου βρίσκεται στο τουρμπάνι μου.Είμαι ένα τίποτα χωρίς αυτό.Το να μη φέρω τουρμπάνι σημαίνει να μη φοράω την περηφάνεια μου.Gurbaksh,56 ετών.
Πολλοί άνθρωποι συσχετίζουν το τουρμπάνι του Σιχ με την περηφάνια του.Αλλά τον παλιό καιρό,μόνο η ελίτ επιτρεπόταν να φέρει τουρμπάνι.Έτσι,όταν ο Σιχισμός γεννήθηκε,το τουρμπάνι ήταν το σύμβολο που εξέφραζε ότι πιστεύουμε στην ισότητα.Αυτή την αντίληψη κουβαλάω μαζί μου όταν φοράω τουρμπάνι.Είμαστε όλοι ίσοι.Aman,25 ετών.
Το τουρμπάνι κάνει τον Σιχ να φαίνεται έξυπνος.Είναι λίγο δύσκολο να ταιριάξεις όλο το ντύσιμο με το χρώμα του τουρμπανιού αλλά πραγματικά σε ξεπληρώνει στο τέλος.Εννοώ με κάνει να φαίνομαι μοναδικός.Aikum,19 ετών.
Τόσα πολλά νεαρά αγόρια κόβουν τα μαλλιά τους σήμερα στο όνομα της μόδας.Αλλά ειλικρινά,ποιο το νόημα να μοιάζεις με όλους τους άλλους;Το τουρμπάνι σε ξεχωρίζει.Tanveer,36 ετών.
Είναι μια απόλυτη τιμή να σου επιτρέπεται να φοράς το τουρμπάνι.Η δύναμή μου βρίσκεται στο τουρμπάνι και το ίδιο και η ταυτότητά μου.Naunidh,28 ετών.
Φοράω dastaar από τότε που ήμουν παιδί αλλά μόλις πρόσφατα άλλαξα τον τρόπο που το βλέπω.Είναι σαν να διατυπώνω ένα επιχείρημα όταν το φοράω.Είτε για τη ποικιλομορφία είτε για τη συντριβή των προτύπων ομορφιάς που έχουν τεθεί για τους άντρες.Ajeet,21 ετών

Μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους, αλλά για τους Σιχ , το τουρμπάνι τους είναι σαν δεύτερο δέρμα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα χειροκροτήματα

  Τα χειροκροτήματα μετά από τις ομιλίες του πρωθυπουργού και του πρώην υπουργού μεταφορών ήταν το αποκορύφωμα της άθλιας εικόνας που για ακ...