Τρίτη 6 Αυγούστου 2019

Mokkatam



https://www.africanews.com/2019/07/29/egyptian-cave-church-adorned-in-biblical-arts/

Ο Πολωνός γλύπτης Marius Dybich, επίσης γνωστός ως Mario, βάζει τελικές πινελιές στις τελευταίες του δημιουργίες.

Βιβλικές σκηνές σκαλισμένες στο βραχώδη λόφο Mokkatam στις επτά σπηλιές της Κοπτικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Κάιρο της Αιγύπτου.

Το "Mokkatam" προέρχεται από το πρώτο έργο του γλύπτη, το οποίο αναπαριστά την ιστορία του Σίμωνα του θαυματουργού, του βυρσοδέψη που μετέφερε το λόφο του Mokkatam  τον 10ο αιώνα, για να αποδείξει τη δύναμη της χριστιανικής πίστης.




Ένα μακρύ και επίπονο καθήκον που πήρε στον Πολωνό αυτό καλλιτέχνη περισσότερες από δύο δεκαετίες να το  χαράξει.

"Ο Άγιος Σίμωνας με ενθάρρυνε να κάνω το  γλυπτό. Ποτέ δεν πίστευα ότι  είχα το ταλέντο και δεν είναι κάτι που σχεδίασα. Δεν είχε καν σχέση με τις σπουδές μου ή την δουλειά μου. Νομίζω ότι ο Θεός μου έδωσε αυτό το ταλέντο για τη γλυπτική. Ήμουν τόσο νέος όταν ξεκίνησα, ήμουν 18. Ήθελα να κάνω κάτι που θα με έφερνε πιο κοντά στο Θεό », είπε.

Στα 23 του χρόνια στην Αίγυπτο, ο Μάριο θα έχει κάνει περίπου 70 έργα. Ένα κατόρθωμα γι 'αυτόν τον 51χρονο άνδρα, ο οποίος δεν είχε εμπειρία στη γλυπτική εκείνη τη στιγμή.

Παντρεμένος με μια Αιγύπτια , ο καλλιτέχνης δεν έχει ακόμα την αιγυπτιακή υπηκοότητα. Ωστόσο, δεν μπορεί να φανταστεί να ζει οπουδήποτε αλλού εκτός από το Κάιρο, την δεύτερη πατρίδα του  όπου έχει σφυρηλατήσει στενές φιλίες και μοιράζεται μοναδικές εμπειρίες.

"Όπως ήδη είπα, αισθάνομαι τόσο ευπρόσδεκτος στην Αίγυπτο και δεν χρειάζεται να είμαι Αιγύπτιος υπήκοος για να αισθάνομαι μέρος της . Δεν είχα ακόμα την ευκαιρία να αποκτήσω την ιθαγένεια επειδή ο νόμος δεν μου επιτρέπει να την αποκτήσω ακόμα κι αν η γυναίκα μου είναι Αιγύπτια  », πρόσθεσε ο Μάριο.

Στα τείχη της τεράστιας σπηλιάς, που μπορεί να φιλοξενήσει έως και 20.000 άτομα για μαζικές θρησκευτικές συγκεντρώσεις, τα έργα του καλλιτέχνη κηρύττουν το ευαγγέλιο.

Ο Mario δήλωσε ότι "το μήνυμά μας είναι να κάνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν ότι δεν σκαλίζουμε αγάλματα για να τα προσκυνήσουμε. Λέμε την ιστορία μέσω της βιβλικής τέχνης. Είναι σαν μια καλλιτεχνική γλώσσα, όπως οι Φαραώ, όταν έγραψαν ιστορίες μέσω των σχεδίων τους. "

Εκτός από τη γλυπτική, ο Μάριο δίνει  μαθήματα ακροβασίας σε τεντωμένο σχοινί  στο μοναστήρι.

AFP

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σάββατο του Λαζάρου

  Όταν ο Χριστός έμαθε πως ο Λάζαρος πέθανε, δάκρυσε. Και όσοι ήταν γύρω Του θαύμασαν πόσο αγαπούσε ο Χριστός τον φίλο Του. Αργότερα, όταν ο...