Είναι γραμμένο,ότι πρέπει να βρούμε "την στενήν οδόν την απάγουσαν εις την ζωήν" και ότι θα χρειαστεί να αγωνιστούμε για να μπούμε από τη "στενή πύλη"."Ότι πολλοί,λέγω υμίν,ζητήσουσιν εισελθείν και ουκ ισχύσουσι"(Λουκά ιγ' 24).
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι θέλει να πει ο Κύριος.Η εξήγηση βρίσκεται ακριβώς στην απροθυμία μας να καταδιώξουμε και να νικήσουμε τον ίδιο τον εαυτό μας.Ίσως κατορθώσουμε να περιορίσουμε ως ένα βαθμό τα μεγάλα μας ελαττώματα.Δεν προσέχουμε όμως τα μικρά.Αντίθετα τα αφήνουμε ελεύθερα και μεγαλώνουν ανεμπόδιστα.Δεν είμαστε κλέφτες,ούτε άρπαγες και άδικοι.Εντούτοις φλυαρούμε ευχαρίστως και ίσως και για πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε ούτε κουβέντα.Μπορεί να μη φάμε το φαγητό μας για λόγους αυτοκυριαρχίας,αλλά πίνουμε πάρα πολύ καφέ ή τσάι στη θέση του φαγητού.Η καρδιά παραμένει γεμάτη από επιθυμίες.Οι ρίζες του κακού δεν ξεριζώθηκαν από μέσα μας.Περιπλανιόμαστε μέσα σε πυκνές λόχμες που απ'αυτές είναι γεμάτη η γη της ψυχής μας.
Κάνε ακάθεκτη επίθεση εναντίον της φιλαυτίας σου,γιατί αυτή είναι η ρίζα του κάθε κακού που συμβαίνει μέσα σου.Αν μπορούσες να δεις καθαρά,θα διέκρινες αμέσως,ότι εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι για το κακό αυτό,επειδή δε θέλουμε να καταλάβουμε πως στην πραγματικότητα ο πόλεμος εναντίον της φιλαυτίας είναι ό,τι καλύτερο για τη σωτηρία μας.Επειδή όμως είσαι φίλαυτος, γι'αυτό δε στρέφεις μέσα σου το βλέμμα σου.Μόνο περιποιείσαι τον εαυτό σου·γι'αυτό είναι τόσο στενός ο ορίζοντάς σου.Η αγάπη σου είναι περιορισμένη σε σένα τον ίδιο.Ελευθέρωσέ την και θα δεις ότι το κακό θα φύγει από μέσα σου.
Πίεσε τη βλαβερή μαλθακότητά σου και την επιθυμία σου να ζεις με ραθυμία.Χτύπα την σκληρά απ'όλες τις μεριές.Κατάπνιξε την επιθυμία σου για αμαρτωλές απολαύσεις.Μην την αγήνεις να αναπνεύσει.Μάθε να είσαι αυστηρός στον εαυτό σου και τις κακές του επιθυμίες.
Όλα αποκτούν δύναμη με τη συχνή επανάληψη,όμως πεθαίνουν,όταν δεν τους δίνεται τροφή.Πρόσεξε επίσης πολύ μήπως κλείνεις βέβαια την πόρτα στα μεγάλα κακά,αλλά αφήνεις συγχρόνως ανοιχτά τα παράθυρα για να ξεγλιστρήσει μέσα σου η κακή συνήθεια με άλλη μορφή.
Τι θα σε ωφελήσει π.χ. αν αρχίσεις να κοιμάσαι σε σκληρό κρεβάτι κι από την άλλη μεριά βαριέσαι να κάνεις μια μικροεξυπηρέτηση;Ή τι πετυχαίνεις αν κόβεις το τσιγάρο,αλλά αφήνεις αχαλίνωτη τη γλώσσα σου;Ή δεν είσαι φλύαρος αλλά διαβάζεις ερεθιστικά μυθιστορήματα;Ή δε διαβάζεις μυθιστορήματα της κακιάς ώρας αλλά αφήνεις αδέσποτη τη φαντασία σου να τρέχει εδώ κι εκεί;Όλα αυτά είναι κατά βάθος όψεις του ίδιου φαινομένου,δηλαδή της αχόρταγης επιθυμίας σου να ικανοποιήσεις την ανάγκη απολαύσεων εγωιστικών.
Είναι ανάγκη λοιπόν να προχωρήσεις μέσα σου και να ξεριζώσεις την κακή επιθυμία σου για να προχωρείς καλά,για να αισθάνεσαι καλά για να ΄σαι ευχαριστημένος.Πρέπει να μάθεις να αγαπάς τον κόπο,την κούραση ,τον πόνο, τη δυσκολία.Έχεις καθήκον να εφαρμόζεις τις εντολές του Κυρίου·να μη ματαιολογείς,να μη κομψεύεσαι,να ακούς τους πνευματικούς σου οδηγούς,να μην επιτρέπεις να σε κυριεύουν σαρκικές επιθυμίες,να μη θυμώνεις κ.ο.κ.Όλες αυτές οι εντολές δε μας δόθηκαν χωρίς λόγο,ούτε πρέπει να τις παραθεωρούμε σαν να μην υπήρχαν καθόλου.Μας δόθηκαν για να τις εκτελούμε.Διαφορετικά δε θα μας καλούσε ο Κύριος να τις εφαρμόσουμε."Ει τις θέλει οπίσω μου ελθείν απαρνησάσθω εαυτόν" εόπε(Ματθ. ιστ' 24) και αφήνει το ζήτημα στην ελεύθερη εκλογή του καθενός και στην προσωπική του προσπάθεια.
Τίτο Κολλιάντερ,Ο δρόμος των ασκητών,εκδ.Ακρίτας
Καλημερα Παπα-Κωστα μου! ο Νικος ειμαι! Ωραιο αρθρο! Μου αρεσε και αυτο με τον Αββα Ησαια! ο Πολεμος κατα των παθων της ψυχης και του σωματος ειναι πολυ δυσκολο κομματι! Απο οτι διαβασα καποτε στο γεροντικο περα απο το προσωπικο αγωνα που δινει ο καθε ανθρωπος τελικα ειναι μονο ο Χριστος που μπορει να σηκωσει τα παθη μας! Δυστυχως ακομα και σε εκεινον που ειναι σε υψηλα πνευματικα επιπεδα ο Θεος επιτρεπει να υπαρχει εστω και ενα παθος σα δικλειδα ασφαλειας για να μη πεσει ο ανθρωπος σε αλλαζονεια νομιζοντας οτι κατεκτησε τη πληρη απαθεια! Ωστοσο αυτο με τη καλη υπερηφανεια λιγο με μπερδεψε! Δεν ξερω εν τω μεταξυ τι ειχε γινει στη περιπτωση του Ιωβ! ο Ιωβ επεπληξε τους εχθρους του η τους φιλους του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή είναι και η διαφορά με τις άλλες θρησκείες όπως ο ινδουισμός,βουδισμός κλπ.Ενώ οι ανατολικές θρησκείες λένε ότι ο άνθρωπος μόνος του μπορεί να τα καταφέρει(πράγμα που οδηγεί στην αυτοθέωση)σε εμάς τίποτα δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς τη βοήθεια του Χριστού.
ΔιαγραφήΗ "καλή υπερηφάνεια" είναι η γνώση ότι έχουμε αξία για τον Θεό.Έτσι δε πέφτουμε στην κατάθλιψη και την απελπισία.
Για τον Ιωβ θα το ψάξω και θα απαντήσω.Ή μπορεί να κάνω κι ανάρτηση ολόκληρη γιατί μ'ενδιαφέρει πολύ το θέμα.Αν το επιτρέψει δηλαδή το ρεύμα που όλο πέφτει σήμερα.
Καταλαβα τι λες! Θα ηθελα αν μπορεις σε παρακαλω να αναρτησεις κομματια απο τους πρωτους Αγιους Πατερες της Εκκλησιας δηλαδη εκεινων που εζησαν πριν τη πρωτη οικουμενικη συνοδο οι οποιοι επιβεβαιωνουν τη Θεοπνευστια της Παλαιας Διαθηκης βαση της προφορικης παραδοσης της Εκλλησιας πριν ακομα βγει στα πρακτικα της πρωτης οικουμενικης συνοδου ο κανονας που την αναγνωριζει Θεοπνευστη. Στο ζηταω αυτο επειδη εχω εναν καλο φιλο ο οποιος ειναι μεγαλυτερος μου και ομως εχει αποδεχτει την αιρεση του Λιακοπουλου οτι η Παλαια Διαθηκη δεν ειναι Θεοπνευστη. Βρες μου σε παρακαλω κομματια απο τον Αγιο Ιουστινο το Φιλοσοφο και ολους τους Αρχαιους Αγιους που εζησαν πριν την Α οικουμενικη συνοδο που να δειχνουν τη Θεοπνευστια της Παλαιας Διαθηκης. Ειναι κριμας ο Λιακοπουλος να διασπειρει τετοιες κακοηθειες και αιρεσεις και να τις πιστευει ο κοσμος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνώμη αλλά αυτό που μου μου λες είναι μεγάλη βλακεία.Τι να ανεβάσω;Ο Χριστός στο Νόμο της Π.Δ. δεν αναφέρεται συνέχεια;Στις επιστολές του ο Παύλος;Και γιατί να έχουν αυτά που λένε οι Αποστολικοί Πατέρες μεγαλύτερη αξία από την Α' Οικ.Σύνοδο;Η Εκκλησία μας,είναι η Εκκλησία των Οικουμενικών Συνόδων.
ΔιαγραφήΠαπα-Κωστα μου με παρεξηγησες! Δε παω κοντρα στους κανονες τις οικουμενικης συνοδου! Ουτε στα ιδια τα λογια της Καινης Διαθηκης. Ο φιλος μου εχει αποδεχτει τις αιρεσεις του Λιακοπουλου. Οχι εγω! Απλα ζηταω τις μαρτυριες των πρωτων Αγιων της Εκλλησιας να τις δειξω στο φιλο μου γιατι καθεται και αρνειται τη Θεοπνευστια των οικουμενικων συνοδων! Εχει επηρεαστει απο τις κακοδοξιες του Λιακοπουλου! Δεν ακουει τα λογια του Μακαριστου Παπα-Σαββα Αχιλλεως και ακουει αυτον τον αιρετικο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κατάλαβα.Αλλά αν δεν δέχεται τις Οικουμενικλές Συνόδους είναι εκτός Εκκλησίας.Είτε αποδεχτεί την Π.Διαθήκη είτε όχι.
ΔιαγραφήΤέλος πάντων.Από τους Αποστολικούς Κανόνες:
Ἔστω ὑμῖν πᾶσι κληρικοῖς καὶ λαϊκοῖς βιβλία σεβάσμια καὶ ἅγια, τῆς μὲν Παλαιᾶς Διαθήκης, Μωϋσέως, πέντε· Γένεσις, Ἔξοδος, Λευϊτικόν, Ἀριθμοί, Δευτερονόμιον· Ἰησοῦ Ναυῆ ἕν˙ Κριτῶν ἕν· Βασιλειῶν τέσσαρα· Παραλειπομένων, τῆς βίβλου τῶν ἡμερῶν, δύο· Ἒσδρα δύο· Ἐσθὴρ ἕν· Μακκαβαίων τρία· Ἰὼβ ἕν· Ψαλτηρίου ἕν· Σολομῶντος τρία· Παροιμίαι, Ἐκκλησιαστής, ᾄσμα ᾀσμάτων· Προφητῶν δώδεκα· Ἠσαΐου ἕν· Ἱερεμίου ἕν· Ἰεζεκιὴλ ἕν· Δανιὴλ ἕν· Ἔξωθεν δὲ ὑμῖν προσιστορείσθω μανθάνειν ὑμῶν τοὺς νέους τὴν Σοφίαν τοῦ πολυμαθοῦς Σειράχ. Ἡμέτερα δέ, (τουτέστι τῆς Καινῆς Διαθήκης), Εὐαγγέλια τέσσαρα· Ματθαίου, Μάρκου, Λουκᾶ καὶ Ἰωάννου· Παύλου ἐπιστολαὶ δεκατέσσαρες· Πέτρου ἐπιστολαὶ δύο· Ἰωάννου τρεῖς· Ἰακώβου μία· Ἰούδα μία· Κλήμεντος ἐπιστολαὶ δύο· καὶ αἱ Διαταγαὶ ὑμῖν τοῖς ἐπισκόποις δι' ἑμοῦ Κλήμεντος ἐν ὀκτὼ βιβλίοις προσπεφωνημέναι· δὶς οὐ χρή δημοσιεύειν ἐπὶ πάντων διὰ τὰ ἐν αὐταῖς μυστικά· καὶ αἱ Πράξεις ἡμῶν τῶν Ἀποστόλων.
Σε ευχαριστω Παπα-Κωστα μου! Ειναι αρκετα Αυτα! Συγχωρεσε με και αν ειπα και καμοια κοτσανα! Εγω του ειπα του φιλου μου παντως οτι ολοι οι Αγιοι Πατερες τις Εκλλησιας απο τον Αγιο Ιουστινο το φιλοσοφο μεχρι σημερα διαβαζαν και αποδεχονταν τη Θεοπνευστια της Παλαιας Διαθηκης. Του ανεφερα μαλιστα και απο την Παλαια Διαθηκη το χωριο του Ιεζεκιηλ που του εμφανιστηκε ο Χριστος περικυκλωμενος απο τους 4 αγγελους που ειχαν τη μορφη αετου, λιονταριου, μοσχαριου και ανθρωπου ακριβως οπως και στην Αποκαλυψη του Ιωαννη. Εκεινος ωστοσο παρεμεινε δυσπιστος. ο Λιακοπουλος Παπα-Κωστα μου εχει κανει πολλη μεγαλυτερη ζημεια απο οτι φανταζεσαι γιατι τις κακοδοξιες του τις εχει αποδεχτει πολυς κοσμος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν σώζεται ο κόσμος από τη βλακεία του.Θυμήσου και την παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου
ΔιαγραφήΗθελα να ξερα αυτος ο ευλογημενος ο Παπα-Σαββας που εκανε παρεα με το Λιακοπουλο δεν καθοταν να τον διορθωσει για τις αιρεσεις που ελεγε. Ολοι οσοι ξερω αυτο ρωτανε συνεχεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικα Παπα-Κωστα μου τη μεγαλυτερη ζημεια απο ολες τις αιρεσεις την εκανε η αιρεση του γνωστικισμου. Οι προφητες της Παλαιας Διαθηκης καναν μεγαλο αγωνα να κρατησουν τους Εβραιους μακρια απο την ειδωλολατρια και απο τον Ξενο αποκρυφισμο που πηραν απο τους Χαλδαιους, τους Περσες και τους Βαβυλωνιους. Ο γνωστικισμος τελικα καταγεται απο το Ταλμουδ και τη Καμπαλα! οι Εβραιοι δυστυχως ηταν ανεκαθεν δαιμονολατρες γιαυτο σκοτωσαν τους προφητες τους και τον ιδιο το Θεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχουν φτάσει σε τελικό συμπέρασμα οι επιστήμονες για την καταγωγή του Γνωστικισμού.Από εκεί πάντως είναι επηρεασμένες πολλές,οι περισσότερες,αιρέσεις.
Διαγραφήκατα τη γνωμη μου ο γνωστικισμος βασιζοταν στην αρχαια δυιστικη αντιληψη οτι το καλο με το κακο ειναι ισοδυναμες εννοιες. Κατι σαν το Yin-Yang του Ταοισμου. Ωστοσο οι Πατερες της Εκλλησιας ξεκαθαρισαν τα πραματα αφου εδειξαν οτι το κακο δεν εχει οντολογικη υπσταση. Ειναι μη ον οπως ελεγαν. Στην ουσια κακο ειναι η απουσια του αγαθου.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαντως στο φιλο μου εξηγησα γιατι η Εβραιοι εχουν δαιμονικη θρησκεια. Επειδη διαβαζουν το ταλμουδ και τη καμπαλα και οχι τη Παλαια Διαθηκη! Τα ελεγε και ο Παπα-Σαββας ευλογημενος να ναι ο ανθρωπος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι κι αυτή μια οπτική.
ΔιαγραφήΒρηκα και ενα βιντεο στο Youtube με ομιλια του Παπα-Σαββα ου λεει οτι οποιος δε δεχεται τη Θεοπνευστια της Παλαιας Διαθηκης ειναι πλανεμενος και αιρετικος! Αυτο θα δειξω στο φιλο μου! Τουλαχιστον θα ακουσει αυτο το μεγαλο γεροντα! Αυτος ηταν αληθινος πολεμιος της νεας ταξης πραματων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να σου πω,καλή επιτυχία!
Διαγραφήευχαριστω! ξερω τι λεει ο Αποστολος Παυλος για τους αιρετικους αλλα φανταζομαι οτι μου επιτρεπεται να δοκιμασω πανω απο 3 φορες. Καληνυχτα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι νομίζω κι εγώ...
Διαγραφή