Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

Η ταπεινοφροσύνη φέρνει καρποφορία

Αποτέλεσμα εικόνας για lemon tree painting

Η ακαρπία κάνει ώστε οι κλάδοι των λεγομένων κίτρων να ανυψώνονται μόνοι τους προς τα επάνω.Όταν όμως γείρουν προς τα κάτω,αρχίζει γρήγορα η καρποφορία.Όποιος το συνέλαβε στον νου του,καταλαβαίνει τι θέλω να ειπώ.

Για να ταπεινούμεθα,έστω και χωρίς την θέλησή μας,ο Κύριος οικονόμησε και τούτο:Κανείς δεν μπορεί να βλέπει τα τραύματά του,όπως τα βλέπει ο πλησίον του.Έτσι είμεθα υποχρεωμένοι να χρεωστούμε την θεραπεία μας όχι στον εαυτό μας,αλλά στον πλησίον και στον Θεόν.



Ας σπεύσωμε και ας πυκτεύσωμε με όλες μας τις δυνάμεις να ανεβούμε στη κεφαλή και κορυφή της ταπεινοφροσύνης.Αν δεν μπορούμε αυτό,ας ανεβούμε τουλάχιστον στους ώμους της.Αν και αυτό δεν μπορούμε να το κατορθώσωμε,ας μην χάσωμε τουλάχιστον την αγκάλη της.Διότι όποιος την χάσει κι αυτήν,απορώ αν θα μπορέσει να κερδίσει τίποτε στην αιωνιότητα.

Κλίμαξ,Αγ.Ιωάννου του Σιναΐτη,εκδ. Ι.Μ.Παρακλήτου

6 σχόλια:

  1. Γεια σου Παπα-Κωστα μου! ο Νικος ειμαι! Θελω να σου ζητησω μια χαρη! Θα ηθελα σε παρακαλω να αναρτησεις οποτε μπορεις Πατερικα κειμενα των Αγιων μας που αποδυκνειουν οτι η πνευματικη ασκηση ειναι μεσον και οχι σκοπος. Θα σου εξηγησω γιατι στο ζηταω αυτο. Ημουν προχτες σε μια επισκεψη οπου παρευρισκοταν ενας Ιερομοναχος απο τη μονη Λαγκαδα. Στη συζητηση που καναμε ειχε θιξει εκεινος το θεμα του νεωτερισμου που εχει αλλοιωσει το εκλλησιαστικο φρονημα πολλων συγχρονων ιερεων. Οταν τον ρωτησα εγω σε μια φαση εαν θεωρει νεοτερισμο την αποψη οτι η πνευματικη ασκηση ειναι μεσον και οχι σκοπος εκεινος γυρισε και μου απαντησε οτι τη θεωρει νεωτεριστικη αυτη την αποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οπως το ειπες! Τι αλλο θα ακουσουμε! Συγνωμη που το λεω αλλα δε μιλουσε αντικειμενικα! Εθιγε το θεμα του νεωτερισμου των ιερεων αλλα δεν εθιγε και το αλλο ακρο! Το αλλο ακρο ειναι αυτο της αυστηροτητας καποιων που φτανει στα ορια της τυπολατριας! η πνευματικη ασκηση χρειαζεται για να φτασουμε στη ταπεινωση και την αγαπη με τη χαρη του Θεου. Οπως ελεγε ο Αγιος Ιουστινος Ποποβιτς η εσωτερικη αλλαγη μας ξεκιναει στο εδω και στο τωρα. Στον Αδη ουκ εστι μετανοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει,ας κρατήσουμε μια επιφύλαξη μήπως εννοούσε κάτι άλλο και δεν το εξέφρασε σωστά.

      Διαγραφή
    2. μακαρι να ειναι οπως το λες εσυ!

      Διαγραφή
  3. παπα-Κωστα μιας και ανεφερα τον Αγιο Ιουστινο Ποποβιτς ηθελα να σου αναφερω κατι σπουδαιο που ειχε πει καποτε. Ελεγε οτι ο ανθρωπος χωρις το Χριστο μπορει να γινει υπανθρωπος η και υπερανθρωπος ακομη αλλα μονο με το Χριστο ο ανθρωπος μπορει να γινει κατα φυσιν ανθρωπος. Αυτο βεβαια λεγαν και ολοι οι Πατερες. Αυτο που με ειχε παραξενεψει οτι και αλλοι ανθρωποι μη Χριστιανοι ειχαν μια αναλογη αλλα οχι ακριβως την ιδια αποψη. ο Τακαματσου Τοσιτσιγκου ελεγε οτι ο ανθρωπος μπορει ευκολα να γινει υπερανθρωπος. Το δυσκολο ομως ειναι να γινει φυσιολογικος ανθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αριθμητική

  Εδώ και αιώνες οι άνθρωποι γίνονται χριστιανοί για οποιονδήποτε άλλο λόγο εκτός από το να θέλουν να είναι...χριστιανοί. Στη Βυζαντινή Αυτο...