Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Αγίου Νεκταρίου,περί έχθρας και εχθρού

(η εικόνα είναι παρμένη από το when2pray.net)

Η έχθρα,το άχθος ή άχος,δηλαδή η θλίψη,ο πόνος της καρδιάς,ο θυμός,το μίσος,η αντιπάθεια προς κάποιον,η ορμή της θέλησης να βλάψει το πρόσωπο που απεχθάνεται.Αυτός που εχθρεύεται,παραμονεύει,πάντοτε βρίσκεται σε ετοιμότητα και ψάχνει αφορμή.Παρακολουθεί τη ζωή του εχθρού και είναι έτοιμος να χτυπήσει όχι μόνο με ξύλο ούτε με πέτρες και όστρακα,καθώς ο Λυγκέας,αλλά παριστάνοντας το φίλο,τον δούλο και όποιον άλλο τρόπο συνηθίζει,ώστε να γίνει κατορθωτό αυτό που θέλει και παρακολουθώντας τα πάντα-όσα πράττει και όσα σκέφτεται-με προσοχή,ξετρυπώνοντας και διερευνώντας τα τεκταινόμενα.Παρατηρείται δε ότι οι μεν φίλοι,πολλές φορές ολιγωρούν και  μας αμελούν ξεχνώντας μας,είτε γιατί αρρωσταίνουν,είτε γιατί πεθαίνουν,οι εχθροί όμως,ακόμα και στα όνειρά τους,σκέφτονται τι κακό θα κάνουν.
Ο Χρυσόστομος λέει:"Τίποτα δεν είναι πιο επικίνδυνο από το να αποκτήσεις έστω και ένα εχθρό,γιατί από τα μύρια που εκείνος θα πει εναντίον μας,συκοφαντείται η τιμή και η υπόληψή μας,θολώνεται η διάνοιά μας,αναστατώνεται η συνείδησή μας,και οι σκέψεις μας υφίστανται συνεχείς ταλαιπωρίες".

3 σχόλια:

  1. Tον τελευταίο καιρό
    με εκφράζει εκείνη η προσευχή που λέει:

    "...και Θεέ μου...φύλαξε μου απο΄τους φίλους μου,
    διότι τους εχθρούς μου
    τους ξέρω!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ;-)

    Είσαι μικρός ακόμη!
    Έχεις να δεις και να πάθεις πολλά από τους "φίλους" σου, χαχα!
    Και επειδή εμένα μου αρέσουν οι παστρικές δουλειές, και όχι οι κακές εκπλήξεις, γι αυτό εμπιστεύομαι τους εχθρούς μου, περισσότερο από τους φίλους...τρελό; και όμως συμβαίνει!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνύπαρξη αντί ανεκτικότητας

  Η ανεκτικότητα δεν είναι το ζητούμενο. Δεν είναι αρετή η ανεκτικότητα. Ανεκτικότητα δείχνει αυτός που ανέχεται κάτι που δεν του αρέσει αλλ...