Προσπαθήστε ,λοιπόν, να φανταστείτε τι συμφορά είναι να υπάρχουν 300 εκατομμύρια άνεργοι,τόσοι και τόσοι άνθρωποι που η κατάστασή τους χειροτερεύει μέρα με τη μέρα καθώς δεν έχουν εργασία και έχουν χάσει τον αυτοσεβασμό τους και την πίστη τους στο Θεό.
Είναι σαν να προσπαθήσουμε να μεταδώσουμε το λόγο του Θεού σε ένα σκύλο,όταν προσπαθούμε να μιλήσουμε σε αυτά τα εκατομμύρια των πεινασμένων,που το βλέμμα τους έχει χάσει κάθε λάμψη ζωντάνιας και ο μοναδικός τους Θεός είναι το ψωμί που περιμένουν.Ο μόνος τρόπος για να τους μιλήσουμε για τον Θεό είναι να τους προσφέρουμε αυτό που γι'αυτούς είναι ιερό:μια δουλειά.Είναι,φυσικά,ιδιαίτερα ευχάριστο να μιλάμε για τον Θεό γύρω από ένα τραπέζι στη διάρκεια ενός γεύματος,γνωρίζοντας ότι το επόμενο πιάτο θα είναι ακόμα πιο νόστιμο.Πώς,όμως, μπορούμε να μιλήσουμε για τον Θεό σε εκατομμύρια ανθρώπων που δεν τρώνε δυο φορές τη μέρα;Γι'αυτούς το μόνο που μπορεί να σημαίνει ο Θεός είναι η δυνατότητα να επιβιώσουν.
Σ'ένα λαό που πεθαίνει από την πείνα κι αποχαυνώνεται μέσα στην απραξία,η μοναδική αποδεκτή μορφή που μπορεί να παρουσιαστεί ο Θεός είναι η εργασία,συνοδευόμενη από ένα μισθό που θα εξασφαλίζει τη διατροφή.
Για τους φτωχούς, ό,τι αφορά στην οικονομική ζωή έχει επίσης σχέση και με την πνευματική.Αν προσπαθήσετε να στρέψετε το ενδιαφέρον των εκατομμυρίων πεινασμένων σε άλλες σκέψεις,υπάρχει ο κίνδυνος να μιλάτε στο κενό,Αν όμως τους προσφέρετε τη δυνατότητα να εξασφαλίζουν τη διατροφή τους,θα γίνετε ο Θεός τους.Τους είναι αδύνατον να σκέφτονται κάτι άλλο.
Μαχάτμα Γκάντι,Οικονομία και Ηθική,εκδ.Ροές
Αντί για το Θεό, καλύτερα να τους μιλούσαμε για τον Μάλθους. https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Robert_Malthus
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός κι αν με τα πολλά παρακάλια ο Μεγαλοδύναμος δεηθεί και τους πετάξει εκείνα τα ταπεράκια με το μάννα που ξέμειναν από την τελευταία εκδρομή στην Αίγυπτο.
Ενδιαφέρον τύπος,δεν τον ήξερα.Δεν έχει διαφορά.Είτε μιλάς για Θεό είτε για οποιαδήποτε άλλη "υψηλή" θεωρία,γι'αυτόν που δεν μπορεί καλά καλά να επιβιώσει,ένα και το αυτό είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα δεν είναι να βρέχει φαϊ,το θέμα είναι να μπορεί ο καθένας να εργαστεί ώστε να εξασφαλίσει το "μάννα".Η εργασία,τόσο στη Παλαιά όσο και στη Καινή Διαθήκη θεωρείται πολύ σημαντική,όχι μόνο για την επιβίωση αλλά και για την εσωτερική κατάσταση του ανθρώπου.