Μια απορία.Μπορεί να εξηγήσει κάποιος,τι στα κομμάτια γίνεται με τους διαλόγους μεταξύ "χριστιανικών ομολογιών";Τι διάλογος γίνεται;Να πω ότι δεν είμαι εναντίον των διαλόγων.Ωραίο πράγμα ο διάλογος.Αλλά απ'όσο ξέρω γίνεται ως εξής:Υπάρχει μια διαφωνία.Συζητάμε τα σημεία στα οποία διαφωνούμε και αν γίνεται τα γεφυρώνουμε.
Εδώ και δε ξέρω πόσα χρόνια,που ακούω γι'αυτό το διάλογο Ορθοδόξων-Ρ/καθολικών,το μόνο που επαναλαμβάνεται συνεχώς είναι για τη πρώτη χιλιετηρίδα που ήμασταν ενωμένοι και γι'αυτά που μας ενώνουν και κάτι άλλα γλυκανάλατα.
Δηλαδή τόσες δεκαετίες συζητάνε γι'αυτά που συμφωνούν;Πάνε κι έρχονται μόνο και μόνο γι'αυτό;Ποιος ο λόγος;Τα ξέρουμε τα κοινά στοιχεία.Για τις διαφορές μιλάνε ή θα μιλήσουν κάποια στιγμή;
Με το να υπερτονίζουμε αυτά που μας ενώνουν δεν εξαλείφονται αυτά που μας χωρίζουν.Έτσι δεν είναι;
π. Κώστα, αν μου επιτρέπεις μια παρότρυνση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρες τις ομιλίες του π. Νικολάου Λουδοβίκου, υπάρχουν στο youtube, άκουσε κυρίως αυτές που αφορούν τις θεολογικές διαφορές Ανατολής - Δύσης .. (και όχι μόνο).. μετά ανέλαβε εσύ ο ίδιος την επιμόρφωσή σου... ψάξε... Υπάρχουν βιβλία και άλλες πηγές για να διαμορφώσεις εσύ ο ίδιος μια αντίληψη για τις διαφορές και για τις συμφωνίες....
... και κυρίως όλα αυτά να τα περάσεις από το κόσκινο της δικής σου ματιάς...
Κάνε αυτό που κάνουμε για όλα τα πράγματα που πραγματικά μας ενδιαφέρουν : σχετιζόμαστε μαζί τους....
Έχω ακούσει ομιλίες του π.Ν.Λουδοβίκου(αν και κάπου τον χάνω),έχω διαβάσει και κείμενά του,όπως και του Ναυπάκτου,του π.Ι.Ρωμανίδη,του Κάλλιστου Γουέαρ και άλλων.
ΔιαγραφήΑλλά ακόμα έχω αυτή την απορία.Σε επίπεδο,επίσημου διαλόγου,ασχολούνται με τις διαφορές;Αλλιώς δε μιλάμε για διάλογο αλλά για κοροϊδία.
Ανάλαβε παπα-Κώστα μόνος την επίμορφωσή σου...δεν υπάρχει άλλος τρόπος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά, διόλου δεν με ενδιαφέρει ο επίσημος διάλογος μεταξύ των Εκκλησιών... αυτό που κυρίως με ενδιαφέρει είναι ότι ο σύγχρονος κόσμος έχει χάσει την ουσία του Ευαγγελικού Λόγου... δεν ζει και δεν αναπνέει τον Χριστό...κι εδώ κι εκεί και παραπέρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠού βρίσκεται αυτή η ουσία; Πώς μπορούμε να την ανακτήσουμε;
Να είναι όμως ζωντανή, να μπορεί να μιλήσει στον άνθρωπο που ζει σήμερα στην επιφάνεια του πλανήτη.. κι όχι να βαυκαλίζεται με τον άνθρωπο που ζούσε πριν από 1000 ή 2000 χρόνια....ή στις παιδικές αναμνήσεις μας...
Νομίζω ότι αυτή είναι η πρόκληση για τον καθένα μας, από όποιο πόστο κι αν βρίσκεται και με την προϋπόθεση βέβαια να πιστεύει ότι η Εκκλησία του Χριστού είναι μια ζώσα πραγματικότητα και όχι ένας αποστεωμένος κώδικας ηθικών κανόνων συμπεριφοράς....
Η αλλαγή - μεταμόρφωση για τον σύγχρονο άνθρωπο πρέπει να είναι βαθιά, ουσιακή και όχι μια τυπική συμμόρφωση και ένας κενός καθωσπρεπισμός π.χ. να μην βγάζουμε φωτογραφίες στην εκκλησία...
Αν η φωτογραφία (φέρνω αυτό το παράδειγμα) δεν κατακρεμνιστεί μέσα του σαν απαραίτητο "εξάρτημα" για να έχουν υπόσταση και μια κάποια αξία οι κορυφαίες στιγμές της ζωής του, όσες απαγορεύσεις και ταμπελίτσες κι αν κρεμάσουμε/κρεμάσετε στους ναούς και στους περιβόλους των εκκλησιών... τίποτα, απολύτως τίποτα δεν θα έχουμε/έχετε πετύχει...
Το έργο είναι δύσκολο και ... εργώδες...
Δεν αφορά τους πολλούς... Δεν φέρει άμεσα καρπούς....
Κι όμως.. δεν ξέρω γιατί άλλο θα άξιζε κάποιος να προσπαθήσει μια προσπάθεια...
Δε διαφωνώ σε όλα αυτά.Αλλά η "επίσημη" Εκκλησία δεν είναι κάτι ξεκάρφωτο από εμάς.Και κάθε τι που κάνει μας επηρεάζει σαν κλήρο και λαό.
ΔιαγραφήΚαι βέβαια με απαγορεύσεις δουλειά δε γίνεται.
Γι'αυτό και δεν καταλαβαίνω τη σπουδή κάποιων "εκκλησιαστικών" για τους νόμους του κράτους.Δηλαδή αν,ας πούμε,επανέλθει ο νόμος περί μοιχείας και μειωθούν οι μοιχοί,αυτό θεωρείται έργο της Εκκλησίας;Το θέμα είναι να πείσεις ότι η μοιχεία είναι κάτι άθλιο,όχι να αναγκάσεις.
Αλλά η κουβέντα αυτή είναι τεράστια...
Μη μου πεις, π. Κώστα, ότι γίνεται τέτοια κουβέντα στους εκκλησιαστικούς κύκλους, δηλ. να επανέλθει ο νόμος περί μοιχείας;.... γιατί "θα πηδηχτώ από το παράθυρο" που έλεγε ο χαρωπός τηλεπαρουσιαστής....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ θα έλεγα ότι η Εκκλησία θα πρέπει να κυνηγάει και να θέλει τους μοιχούς, τους μπερδεμένους, τους πόρνους, τους ψεύτες, τους κλεφτες, τους συκοφάνττες, τους υβριστές, δηλαδή όλους μας, ακόμα κι αν δεν παρουσιαζόμαστε έτσι... Η Εκκλησία θα πρέπει να μας "κυνηγάει" να παρουσιαστούμε όπως είμαστε.... άθλιοι και πανάθλιοι άνθρωποι και τότε να είναι ευχαριστημένη. ...
Να λέει : "ελάτε, εδώ βρε τέρατα! Αν δεν μπορώ να σας συμμορφώσω και να σας κάνω ανθρώπους εγώ, η Εκκλησία του Χριστού, ποιός νόμος θα βρεθεί να σας βάλει μυαλό;"
Κι όπου βλέπει πολύ τακτοποιημένα και νόμιμα πράγματα και καθως πρέπει όλα... εκεί να ψυλλιάζεται ότι κάτι δεν πάει καλά.
Κοίτα,δεν το πολυσυζητάνε αλλά το αναπολούν.Και όχι μόνο κληρικοί αλλά και λαϊκοί.Όπως αναπολούν τον παλιό νόμο της Χούντας που απαγόρευε να υπάρχουν ανοικτά καφενεία την Κυριακή πριν τελειώσει η Λειτουργία.Και άλλα όμορφα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά που λες τα έχω δει μόνο σε θεωρητικό επίπεδο.Επί της ουσίας η Εκκλησία στην Ελλάδα δε διαφέρει σε λογική από μια οποιαδήποτε προτεσταντική εκκλησία.
Και μην πιάσω το κομμάτι πλούτος-πλούσιοι(σύντομα δηλαδή θα το πιάσω)
οι Ρωμαιοκαθολικοι, Προτεστάντες κτλ κτλ δεν ειναι Εκκλησίες. Από την στιγμή που ο διάλογος γίνεται με όρους του τύπου τα κακά παιδιά οι Ορθόδοξοι που φύγανε από την αγκαλιά των Ρωμαιοκαθολικών και πρέπει να γυρίσουν (υποταγμένοι) ενώ εμείς έχουμε την Αποστολική Παράδοση αδιασάλευτη, τότε ως προς τι ο διάλογος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό αναρωτιέμαι.Ένα από τα επιχειρήματα που έχω ακούσει είναι ότι "έχουμε χρέος απέναντι σε τόσα εκατομμύρια ανθρώπων να τους φέρουμε στην Ορθοδοξία".Μα άμα δεν καταγγείλεις (με τον πιο ευγενικό τρόπο) ως κακοδοξίες και αιρέσεις αυτά που πρεσβεύει ο "δυτικός χριστιανισμός" πώς θα τους φέρεις πίσω;Γιατί να μπει κάποιος στη διαδικασία να απορρίψει αυτά που πίστευε και να προχωρήσει σε κάτι νέο;
Διαγραφήβλέπεις εσύ κανέναν να καταγγέλει τίποτα; εδω του Πάπα του έκαναν αίτηση στα Ειρηνικά στο Πατριαρχείο, του ειπαν οι ψαλταραδες Πολυχρόνιο και είπαν και φημη νομιζω.... δεν αναφερω αλλα περισσοτερα
Διαγραφή